Gå til innhold

Wii Virtual Console Lag?

Lomaxz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått meg wii, og måtte jo selvfølgelig laste ned noen klassikere på virtual console. Har lastet ned Donkey Kong, Golden Axe og Bomberman.

Er det bare meg, eller går Donkey kong og Golden Axe utrolig seint og lagger?

Gjør det hos meg ihvertfall, ikke slik jeg kunne huske dem fra gammelt av. Er nesten ubehagelig å spille :p

Noe å gjøre med det eller er det bare sånn det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, snålt. de beveger seg bare så utrolig hakkete og til og med menyen er treig.. ikke noen instillinger d går ann å mekke på ?

Skrevet

Det er ingen grunn til at VC-spillene skulle "hakke". Det er dog ikke alle som er "PAL optimized", slik at de kjører 17% tregere enn på NTSC-konsoller. Dette gjelder ikke DKC, og en god del andre spill (se her: http://www.meanmachinesmag.co.uk/wii/available_now.php)

Spillene som ikke er PAL-optimized på VC var heller ikke det da de kom i Europa på sin opprinnelige konsoll, så det er ingen grunn til at du skulle oppleve spillene som tregere heller.

Skrevet

Jeg hadde samme problemet selv når jeg først fikk konsollen og brukte kompositt kabel. Problemet løste seg ikke før jeg fikk tak i en komponent kabel. Prøv med en komponent kabel så ordner det seg sikkert ( og la oss ikke glemme at alt det andre ser MYE bedre ut i tillegg).

Skrevet (endret)

Ok:).. håper det ordner seg med en komponent kabel da;).

Bare Golden Axe Og Dkc som kjører sendt og laggete føler jeg.. Bomberman f.eks går helt glatt..

Weird. :S

Endret av Lomaxz
Skrevet

Men når jeg starter F.eks Dkc lagger hele introen og nintendoskiltet lagger + den apen som snurrer på en gramofon... er dette normalt? ser ut som det er 10fps :p.

Skrevet

hmm, merkelige greier.. Figuren beveger seg hakkete og når jeg kommer til regnbanen(bane 2 eller noe) så lagger regnet.. Alt lagger egentlig :p hehe.. Noen andre råd any1?

Skrevet

med maskinen da eller?. har prøvd å laste ned på nytt, men det hjalp ikke.. alle andre wii spill fungerer fint, og bomberman går også glatt.. kanskje laste ned mario 64 å se om det også lagger...

Skrevet

Hmm, har testet med Mario 64 nå, og merkelig nok så fungerer det utmerket..

Noen som har peiling på norsk nintendo support tlf?.

Har forresten prøvd med begge deler (50 og 60hz). Hjalp faktisk litt med 60, men bare en bitteliten smule :p

Skrevet
Hehe, har hørt mye om komponent kabelen, mn at det ordner seg ved spilling av VC spill har eg ikkje hørt:P Heller det motsatte.

7739120[/snapback]

Jeg har lest mye om at folk har hatt problemer med VC med komponent kabel rundt om på forumet her, men hos meg har det hatt motsatt virkning. Når jeg spilte med kompositt kabel lagget det som F på flatskjermen min, men funket for en eller annen grunn fint på bilderør skjerm. Men etter jeg fikk komponent kabel ordnet alle VC spillene seg, DK, Sonic, Zelda, Castelivania og Gunstar. Rart at andre har hatt problemer med VC og komponent. Kanskje det har noe med hvilken Tv du har.

Skrevet
[email protected] der svarer de kjapt!

7745052[/snapback]

Jepp, har gjort det nå. Men det gjorde meg ikke så veldig mye klokere:P

De skrev bare: "Problemet ligger i at NES, SNES og Sega-spill kjører non-interlaced mens Turbografx og N64 kjører interlaced signaler".

Men Hos meg fungerer gunstar heroes glimrende(sega), mens Dkc og Golden axe lagger:P.. alle andre spillene funker jo.. men svarte det nå, så får se om jeg får noe annet svar;).. tenkte jeg skulle invistere i en komponent kabel snart ihvertfall, så kan det jo hende at det bedrer seg der.

Kjører forresten flatskjerm, kanskje det liggrt noe i det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...