Gå til innhold

Om det å mobbe tjukke mennesker


Anbefalte innlegg

Det er ingen som mobber røykere.

Jeg er enig med deg i det, men det har vært diskutert opp og ned rundt i fora her i landet, og det viser seg at mange faktisk mener at røykere blir mobbet!

 

Før du lager en slik post bør du forstå hva fedme er. Du forstår ikke at det bare er til "å slutte å spise". Problemet er mye mer omfattende enn det.

7794023[/snapback]

Helt enig. Man skal absolutt ikke slutte å spise. Man skal derimot spise riktig. Ikke lite, men riktig. Og det er egentlig ikke så vanskelig, men folk vil ha en mirakelkur, og det er ikke slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig med deg i det, men det har vært diskutert opp og ned rundt i fora her i landet, og det viser seg at mange faktisk mener at røykere blir mobbet!

7794413[/snapback]

Det skyldes vel mer misbruk/misforståelse av begrepet mobbing, mer enn noe annet. (Jfr. ordet rasisme slik det er brukt av mange idag).

Endret av Vice
Lenke til kommentar

En annen effektiv metode å gå ned i vekt på er å bli anorektiker, eller å gå til fettsuging. Om det er spesielt bra for kroppen og om du får en stabil og sunn vekt er ikke så sikkert. Å gi folk lettvindtløsninger er ingen god idé.

 

Og jeg må si at jeg synes det er spennende argumentasjon når folk sier: "jeg har mange års utdannelse altså, så jeg vet hva jeg snakker om, DU derimot gjør det ikke". Det er et latterlig forsøk på å vinne en diskusjon/argumentasjon, at noen er utdannet betyr ikke at de vet alt.

 

Edit: Jeg har i den siste uka, kun spist salat.

Altså bestående av, isbergsalat, mais, tomat, agurk, oliven, skinke og ost.

Noen ganger med litt Thousand Island andre ganger med balsamico eddik, litt olivenolje og en dæsj havsalt.

 

Kan noen fortelle meg om dette er bra for kroppen eller om jeg kommer til å svime av grunnet under-/feilernæring?

 

Kan dette føre til at den voksende pondusen min trekker seg tilbake, eller må jeg trene også? Jeg har muskler under pondusen forøvrig. Dessuten så har jeg også sluttet å drikke brus, pluss at jeg ikke har snusa på ei uke. Jeg har idag unnet meg ei hel plate mørk sjokolade(100g), 86% kakao, blir jeg feit av det? Hvordan finner jeg ut hvor mange kalorier jeg forbrenner og hvor mange kalorier maten jeg putter i meg inneholder?

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

for det første lønner det seg ikke å gå rett fra 100% usunn, til bare kaninfòr. Kroppen blir avhengig av karbohydrater osvosv, og du kan fort gå på en psykisk smell. for det andre trenger kroppen mat for å sette opp en forbrenning, spis mange ganger på en dag, og heller i små porsjoner. Den sjokoladen du snakket om er ikke dum til et mellommåltid. Lav fettprosent, + mye god energi. Kroppen trenger også proteiner for å bygge muskelvev. Selv om du ikke trener brytes muskelvevet i kroppen din ned, og hvis du ikke får i deg nok proteiner vil muskler bli nedbrutt, og gå over til fett, eller du vil bare gå ned i muskelmasse. En normal person brenner ca 2000-3000 cal pr dag bare ved å leve, og enda mer hvis det er kaldt ute. Hvis du skal gå ned i vekt, lønner det seg å få i seg mindre cal enn du forbrenner. Men kroppen trenger næring for å drive kroppen videre. Hvis du trener vil du jo i tillegg strammes opp. Hvis du går ned mye vekt uten trening risikerer du å bli slapp, eller svask i kroppen. + at energinivået ditt vil automatisk gå opp ved trening og riktig kosthold. Men riktig kosthold betyr ikke nødvendigvis ikke at du skal leve på silofòr og olje. ta vare på både psyken og fysikken samtidig.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng i å spise kaninfor for å bli slankere. Kjøtt er en viktig del av kostholdet, og du kan risikere alvorlige mangelsykdommer hvis du kutter det ut uten å vite hva du driver med.

 

Poenget er ikke å spise tørr og kjedelig mat, og lite av det, men å spise flere måltider, bli mett, og være fysisk aktiv.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe poeng i å spise kaninfor for å bli slankere. Kjøtt er en viktig del av kostholdet, og du kan risikere alvorlige mangelsykdommer hvis du kutter det ut uten å vite hva du driver med.

 

Poenget er ikke å spise tørr og kjedelig mat, og lite av det, men å spise flere måltider, bli mett, og være fysisk aktiv.

7801029[/snapback]

 

Når det gjelder å spise flere måltider så har jeg rett og slett ikke tid til det. Jeg har ikke en slik jobb at jeg bare kan sitte å spise hele dagen, jeg må faktisk jobbe på jobb. Frokost har jeg prøvd flere ganger å venne meg på, men jeg er rett og slett ikke sulten om morningen, dessuten så klarer jeg ikke å stå opp tidlig nok til å spise frokost, siden jeg må opp klokka 06:00 bare for å rekke å komme meg på jobb. Jeg er utpreget sovelengemenneske så sliter litt.

 

Når det kommer til kjøtt, så spiste jeg 3/4 grilla kylling med salat til. Godt og jeg ble mett, etterpå så gikk jeg en tur faktisk. Det føltes faktisk ikke så ille som man skulle tro:D

 

Kaninfor er forresten langt fra kjedelig og tørt. Jeg putter bestandig en form for kjøtt i, som reker, krepsehaler eller skinke. Ost havner også oppi, enten det er feta eller hvitost.

 

Det ser altså ut til at jeg må begynne å trene i tillegg hvis jeg ikke ønsker at de få musklene jeg har skal bli omdannet til fett. Det er kjipt, for jeg har ikke tid til slikt, så hva skal man gjøre da? Dessuten så er trening innmari kjedelig, det er så kjedelig at jeg spyr bare ved tanken.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe poeng i å spise kaninfor for å bli slankere. Kjøtt er en viktig del av kostholdet, og du kan risikere alvorlige mangelsykdommer hvis du kutter det ut uten å vite hva du driver med.

 

Poenget er ikke å spise tørr og kjedelig mat, og lite av det, men å spise flere måltider, bli mett, og være fysisk aktiv.

7801029[/snapback]

 

Når det gjelder å spise flere måltider så har jeg rett og slett ikke tid til det. Jeg har ikke en slik jobb at jeg bare kan sitte å spise hele dagen, jeg må faktisk jobbe på jobb. Frokost har jeg prøvd flere ganger å venne meg på, men jeg er rett og slett ikke sulten om morningen, dessuten så klarer jeg ikke å stå opp tidlig nok til å spise frokost, siden jeg må opp klokka 06:00 bare for å rekke å komme meg på jobb. Jeg er utpreget sovelengemenneske så sliter litt.

 

Når det kommer til kjøtt, så spiste jeg 3/4 grilla kylling med salat til. Godt og jeg ble mett, etterpå så gikk jeg en tur faktisk. Det føltes faktisk ikke så ille som man skulle tro:D

 

Kaninfor er forresten langt fra kjedelig og tørt. Jeg putter bestandig en form for kjøtt i, som reker, krepsehaler eller skinke. Ost havner også oppi, enten det er feta eller hvitost.

 

Det ser altså ut til at jeg må begynne å trene i tillegg hvis jeg ikke ønsker at de få musklene jeg har skal bli omdannet til fett. Det er kjipt, for jeg har ikke tid til slikt, så hva skal man gjøre da? Dessuten så er trening innmari kjedelig, det er så kjedelig at jeg spyr bare ved tanken.

7802180[/snapback]

 

 

så..

 

1) Du gidder ikke tvinge deg selv til å spise frokost

 

2) Du gidder ikke forberede shakes/mrp-bars o.l. til å spise på jobb..

 

3) Du gidder ikke trene..

 

 

Da har vi vel fastslått det.. :)

Lenke til kommentar

Det er greit nok at det er helt feil framgangsmåte å kutte alt annet enn kaninfor om man vil slanke seg. Har sett meget gode resultater av lindberg-kurgreia, der man ganske så fast tilrettelegger kostholdet etter hvor mye "ting" maten inneholder.

 

Men hvorfor er det sånn at "sunne" folk absolutt skal spise usunn mat? Om de virkelig går inn for å slanke seg, hvorfor kjøpe lettbrus / lettsjokolade / lettpotetgull / osv / osv / osv? Folk eier jo ikke selvkontroll, eller selvinnsikt for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Frokost har jeg prøvd flere ganger å venne meg på, men jeg er rett og slett ikke sulten om morningen, dessuten så klarer jeg ikke å stå opp tidlig nok til å spise frokost, siden jeg må opp klokka 06:00 bare for å rekke å komme meg på jobb. Jeg er utpreget sovelengemenneske så sliter litt.

7802180[/snapback]

Å smøre frokostniste før man legger seg kan fungere for noen..

Lenke til kommentar
*snipp*

 

 

så..

 

1) Du gidder ikke tvinge deg selv til å spise frokost

 

2) Du gidder ikke forberede shakes/mrp-bars o.l. til å spise på jobb..

 

3) Du gidder ikke trene..

 

 

Da har vi vel fastslått det.. :)

7802312[/snapback]

 

 

1. Jeg klarer ikke å spise når jeg ikke er sulten, det resulterer ganske enkelt i brekninger og oppkast. Jeg har også hørt at man skal slutte å spise når man er mett.

2. Jeg har ikke tid til å spise utenom lunch i jobben min. Man kan vel ikke leve av proteinshakes?

3. Jeg har ikke tid til å trene. Det tar meg 3+ timer å komme meg til et treningsstudio inkl. 1,5 times trening. Jeg er ikke hjemme fra jobb før 5ish, og bør helst rekke å fordøye maten før jeg drar og trener, ikke sant? Jeg må også komme meg hjem slik at jeg klarer å komme meg i seng tidlig nok til at jeg får 7-8 timer søvn innen 06:00 morgenen etter. Dvs at jeg senest må være i seng litt før 23:00. Dagen har ikke nok timer til at jeg har TID til å trene. Jeg har riktig nok tid til å gå en liten runde i nærområdet, men om dette holder som trening er ikke jeg kompetent til å uttale meg om.

 

 

Forresten så er du svært så bastant og trekker veldige hurtige og feilaktige konklusjoner.

 

Edit: Prøvde å rette opp i quote, så får vi se om det ble riktig denne gangen. Sånn går det når man skal snippe i teksten:P

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
*snipp*

 

 

så..

 

1) Du gidder ikke tvinge deg selv til å spise frokost

 

2) Du gidder ikke forberede shakes/mrp-bars o.l. til å spise på jobb..

 

3) Du gidder ikke trene..

 

 

Da har vi vel fastslått det.. :)

7802312[/snapback]

 

 

1. Jeg klarer ikke å spise når jeg ikke er sulten, det resulterer ganske enkelt i brekninger og oppkast. Jeg har også hørt at man skal slutte å spise når man er mett.

2. Jeg har ikke tid til å spise utenom lunch i jobben min. Man kan vel ikke leve av proteinshakes?

3. Jeg har ikke tid til å trene. Det tar meg 3+ timer å komme meg til et treningsstudio inkl. 1,5 times trening. Jeg er ikke hjemme fra jobb før 5ish, og bør helst rekke å fordøye maten før jeg drar og trener, ikke sant? Jeg må også komme meg hjem slik at jeg klarer å komme meg i seng tidlig nok til at jeg får 7-8 timer søvn innen 06:00 morgenen etter. Dvs at jeg senest må være i seng litt før 23:00. Dagen har ikke nok timer til at jeg har TID til å trene. Jeg har riktig nok tid til å gå en liten runde i nærområdet, men om dette holder som trening er ikke jeg kompetent til å uttale meg om.

 

 

Forresten så er du svært så bastant og trekker veldige hurtige og feilaktige konklusjoner.

 

Edit: Prøvde å rette opp i quote, så får vi se om det ble riktig denne gangen. Sånn går det når man skal snippe i teksten:P

7802476[/snapback]

 

1) Det å spise frokost er en treningssak, jeg likte ikke det før, nå går det greit. Man begynner i det små og jobber seg oppover.

 

2) Selvsagt kan du "leve på" en proteinshake som erstatning for et eller to måltider midt på dagen.

 

3) Så du har ikke tid til å løpe deg en tur? Ta push-ups/situps? Kjøpe deg noen manualer du kan ha hjemme? sette opp et dips/chins-stativ hjemmelaget hjemme? Selvsagt har du tid til det.

 

 

Bastant? ja, feilaktige konklusjoner? neppe.

Lenke til kommentar
sette opp et dips/chins-stativ hjemmelaget hjemme?

7802891[/snapback]

Dette er ekkelt, Ulrik :D

 

Quayle: Har du en jobb som gjør deg stresset? Det kan hende professor Birketvedt(som jeg har referert til tidligere) ville fokusert på det som gjør deg deg stresset og forsøkt å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
sette opp et dips/chins-stativ hjemmelaget hjemme?

7802891[/snapback]

Dette er ekkelt, Ulrik :D

 

Quayle: Har du en jobb som gjør deg stresset? Det kan hende professor Birketvedt(som jeg har referert til tidligere) ville fokusert på det som gjør deg deg stresset og forsøkt å gjøre noe med det.

7803693[/snapback]

 

hm, hva er ekkelt med chins og dips? :) Jeg har chins-stang i badedøra og tar dips i en stol.. :p

Lenke til kommentar
Når det gjelder å spise flere måltider så har jeg rett og slett ikke tid til det.

Joda, hvis du forbereder deg og tar deg tid.

 

Jeg har ikke en slik jobb at jeg bare kan sitte å spise hele dagen, jeg må faktisk jobbe på jobb.

Tenk, det er flere her som har en jobb, men likevel klarer man å få i seg mat. Det står bare på viljen. Forberedelser, forberedelser, forberedelser.

 

Frokost har jeg prøvd flere ganger å venne meg på, men jeg er rett og slett ikke sulten om morningen

Da begynner du i det små, og så "trener" du deg opp.

 

dessuten så klarer jeg ikke å stå opp tidlig nok til å spise frokost, siden jeg må opp klokka 06:00 bare for å rekke å komme meg på jobb.

Gjør frokosten klar kvelden før, så rasker du den bare med deg fra kjøleskapet når du drar på jobb.

 

Det ser altså ut til at jeg må begynne å trene i tillegg hvis jeg ikke ønsker at de få musklene jeg har skal bli omdannet til fett.

Muskler blir ikke omdannet til fett. Dette er en myte. Muskler forbrenner tvert imot energi, så større muskler er mer "slankende" enn mindre muskler.

 

Det er kjipt, for jeg har ikke tid til slikt, så hva skal man gjøre da? Dessuten så er trening innmari kjedelig, det er så kjedelig at jeg spyr bare ved tanken.

7802180[/snapback]

Finn noe som du kan drive med da. Om du ikke orker å løfte vekter og løpe på tredemølle, så er det jo uendelig med andre muligheter, som å gå/jogge tur, en eller annen form for sport, svømming, osv.

Lenke til kommentar

Du får det til og høres enklere ut enn det er. Fedme er vanskeligere å bli kvitt, og de må ha en mye større omveltning i livet enn røykere. I tillegg spiller det mange andre faktorer inn, slik som at fedme er mye genetisk. Tjukke mennesker vil ikke ta det like lett å bli mobbet, ettersom de kan ha veldig dårlig selvtillit. En sosial og utadvendt person som røyker vil ikke ta det like vanskelig tror jeg. Kroppsfiksjoneringen er stor i samfunnet i dag. Uansett mobber man ikke personer for å kunne flire av det.

Lenke til kommentar

Grunnen til at man kan mobbe røykere er at det står en stor varsel på pakka: RØYKING DREPER! også tar man fremdeles og dytter siggen i kjeften.

Greit nok, mange feite mennesker eter og eter dritt og ber om det. Men noen legger på seg ekstremt lett. Gener er noe dritt som nevnt før ja.

Kjenner fler som såvidt kan se på mat uten og legge på seg. Og de er aktive og spiser ikke noe mer enn meg, som er slank.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...