ThinkPadT42 Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Har kjøpt et kabinett for å ha en 160GB (7200rpm) Western disk eksternt. Kopierte over det jeg skulle ha over i går (stoppet opp under kopiering flere ganger og greide ca 5GB i slengen) Bare trøbbel her. Funker i 5 minutter og så kutter den ut. Mappene blir plutseilg utilgjengelige osv... Makinene som jeg kobler det til fryser, men kvikner til igjen så snart jeg drar ut pluggen. Noen som vet hva som er problemet? Varm? Ingen kjøling på kabinettet... USB? Har ikke FireWire på kabinettet... Kabinettet er et ARTEK fra Datakjeden. Kun USB. Snart ut vinduet i to deler...
geir__hk Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Har du testet harddisk-kabinettet mot en annen maskin?
wiberos Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg vil helst tro på det med ,kabler, drivere, generelt configurasjon enn at disken kabinett er ikke i orden. Hva du skal gjøre ? Ja si det, det er alltid mye fram og tilbake med slike problemer. Kontrollere Usb tilkoplingen med noe annet, skifte kabel, noe windows packs som halter?
ThinkPadT42 Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Jeg vil helst tro på det med ,kabler, drivere, generelt configurasjon enn at disken kabinett er ikke i orden.Hva du skal gjøre ? Ja si det, det er alltid mye fram og tilbake med slike problemer. Kontrollere Usb tilkoplingen med noe annet, skifte kabel, noe windows packs som halter? 7731713[/snapback] Takk for svar.. Har brukt 3 forskjellige maskiner. Forsøkte til slutt uten kabinettet på, med en brødpose med iskaldt vann på disken. Litt Reodor, men funket mye bedre... Kjøpe kabinett med vifte...?
wiberos Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Jeg vil helst tro på det med ,kabler, drivere, generelt configurasjon enn at disken kabinett er ikke i orden.Hva du skal gjøre ? Ja si det, det er alltid mye fram og tilbake med slike problemer. Kontrollere Usb tilkoplingen med noe annet, skifte kabel, noe windows packs som halter? 7731713[/snapback] Takk for svar.. Har brukt 3 forskjellige maskiner. Forsøkte til slutt uten kabinettet på, med en brødpose med iskaldt vann på disken. Litt Reodor, men funket mye bedre... Kjøpe kabinett med vifte...? 7747744[/snapback] Så det var varmen ? Men hvis disken må stå i dusjen for at den skal fungerer, så vil vifte hjelpe, men er det nok? Kanskje du må se for både vifte og en disk som blir ikke så varmt? med tanke på at den må fungere tilfrestillende over en period of time??
ThinkPadT42 Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Skrevet 18. januar 2007 Jeg vil helst tro på det med ,kabler, drivere, generelt configurasjon enn at disken kabinett er ikke i orden.Hva du skal gjøre ? Ja si det, det er alltid mye fram og tilbake med slike problemer. Kontrollere Usb tilkoplingen med noe annet, skifte kabel, noe windows packs som halter? 7731713[/snapback] Takk for svar.. Har brukt 3 forskjellige maskiner. Forsøkte til slutt uten kabinettet på, med en brødpose med iskaldt vann på disken. Litt Reodor, men funket mye bedre... Kjøpe kabinett med vifte...? 7747744[/snapback] Så det var varmen ? Men hvis disken må stå i dusjen for at den skal fungerer, så vil vifte hjelpe, men er det nok? Kanskje du må se for både vifte og en disk som blir ikke så varmt? med tanke på at den må fungere tilfrestillende over en period of time?? 7750999[/snapback] Må vel ha vært varmen... Men den tørner enda hvis jeg prøver å kopiere over 20gb i slengen... Altså, 7-8000 filer... Er det bare sånn det skal være? Kan jo ikke se film fra den disken, da stopper den etter 1 min... Går det ikke med USB?
KAS Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 USB skal være mer stabilt enn som så. Du skal ikke oppleve slike feil. Virker som det er kabinettet som fusker ettersom du opplever samme resultat på flere ulike maskiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå