Gå til innhold

Import av subwoofer..


Anbefalte innlegg

Veit ikkje heilt kvar eg skulle posta denne, så sidan det er ein høgtalar det er snak om passar den kanskje her? (om den ikkje gjer det vil kanskje ein moderator flytta den?)

 

Eg vurderer å kjøpa meg ein RE XXX12 frå http://www.bladeice.com, prisen på den er £325. Dette er inkludert VAT, som vel er MVA'en til Storbritania?

Er det mogleg å sleppe VAT'n?

 

Eg har forstått at eg må betala norsk MVA? Er det mogleg å sleppe den? (vil heller betale 17.5% VAT en 24% MVA :smile:)

 

Og så må eg rekna toll? I såfall kor mykje?

 

Suben vege 25Kg og blir sendt med 3-dagars frakt (kostar ca. 1000) som vistnok var det einaste han kunne..

 

Total prisen min blir då:

sub + Norsk MVA + toll + frakt? eller er det mogleg å sleppe unda noko av dette?

 

Håpar ein eller annan kan svara meg på dette, eg er jalfal blank..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis du kjøper sub'en i utlandet skal landets moms trekkes fra kjøpssummen. Det betyr at du trekker 17,5% fra 325 (325/1,175 = 276,6).

 

Når varen så kommer til Norge må du betale norsk moms. 278 + 24% (276,6*1,24 = 342,5).

 

Så kommer da frakten i tillegg og muligens noen få prosent i avgift 2,8%(?). Hvis de ikke har fjernet denne avgiften nå...

 

Så er det jo frakt i tillegg da. 1000kr er nok til å skremme de fleste fra å handle fra utlandet... Men får du ikke varen i Norge, og du bare MÅ ha den, så er det jo greit...

 

edit: regnefeil ja...

 

Knut

...som ikke tror han har glemt noe nå

 

[ Denne Melding var redigert av: enemigo på 2002-11-27 16:27 ]

Lenke til kommentar

Det var da noe til element! 4 spoler på 1,17ohm ja!

 

Hva slags forsterker har du tenkt å dra denne med? Har du gjort noen endringer på bilens strømanlegg?

 

Vet ikke hvor mye du kan fra før. Men dette elementet krever mye effekt!! Skal du få utnyttet dette må du ha en skikkelig forsterker, en dynamo som er endel større enn originalt og helst en ladac spenningsregulator. Og resten av anlegget bør være av ganske bra standard for å holde følge med bass'en. Hvis du har alt dette i orden så tror jeg dette blir det råeste du har hørt!!! :smile:

 

Hvis du ikke har noe planer om å bytte dynamo og regulator så vil du få like bra resultat med en mye billigere sub!

 

Kan være behjelpelig med å skaffe nytt Rockford Fosgate billig, hvis du er interessert.

 

Knut

Lenke til kommentar

Forenklet formel for utregning av totalsum ved egenimport av varer fra utlandet:

(((vareverdi [1] + frakt)*kurs [2])*1.24 [3]) + 62/149 [4] = totalsum

 

 

[1] Er denne =< 200 NOK faller hele momsregla bort

[2] Uheldigvis/heldigvis, alt ettersom, regner Tollv./Posten etter egne kurser, se: http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl

[3] Moms på 24% av (verdien av varen + porto)

[4] Postens gebyr. De tar 62 NOK hvis du fortoller selv (?!), og 149 NOK for å gjøre jobben for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...