Gå til innhold

Holder 400W til 8800 gts?


Anbefalte innlegg

kommer ann på merke det ...

 

Er det en Q-tec så trenger du ikke mer en enn 360w :tease:

7716696[/snapback]

 

Ifølge den "psu kalkulatoren" trenger jeg 436W til mitt system som er:

venice 3000+ @ 2,4GHz 1,6 vcore

x1900GT rev 2 (var ikke overclock kalkulator) men den er 553/1894 MHz

1 HD

2 DDR RAM brikker

10 vifter

1 lydkort

1 nettverkskort

 

og det beste er at PSU'en min er en Q-tec 450W dual fan gold og alt fungerer utmerket i krevende spill.

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og det beste er at PSU'en min er en Q-tec 450W dual fan gold og alt fungerer utmerket i krevende spill.

 

Ikke kom å syt her hvis den PSUen faktisk ødelegger maskinen din og ja det kan den faktisk gjøre...hvis du er skikkelig uheldig. Q-tec er kjent for å ikke kunne takle krevende maskinvare over lengre tid..

 

Jeg hadde faktisk en sånn PSU som du beskriver her før jeg viste bedre og den sa bare poff og røyken stod opp fra kabinettet mitt..I mitt tilfelle så var jeg heldig at det var kun PSUen som gikk opp i røyken..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Er det denne du har:

NQ-4001AT Basic Power

 

Den leverer maks 216W gjennom 12Ven. Det er ekstremt lite i forhold til andre 400Were. Vil sterkt fraråde denne.

 

Se min erfaring med NorthQ:

Annen disk.

..og mitt system er langt mindre enn ditt. Strømforsyning bokstavlig talt sprengtes, sikringene gitt. Og sanndelig tok den ikke med seg hovedkortet i samme slengen...

Endret av Fresh-T
Lenke til kommentar
og det beste er at PSU'en min er en Q-tec 450W dual fan gold og alt fungerer utmerket i krevende spill.

 

Ikke kom å syt her hvis den PSUen faktisk ødelegger maskinen din og ja det kan den faktisk gjøre...hvis du er skikkelig uheldig. Q-tec er kjent for å ikke kunne takle krevende maskinvare over lengre tid..

 

Jeg hadde faktisk en sånn PSU som du beskriver her før jeg viste bedre og den sa bare poff og røyken stod opp fra kabinettet mitt..I mitt tilfelle så var jeg heldig at det var kun PSUen som gikk opp i røyken..

7724407[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva du definerer som "lengre tid" men den Q-tec PSU-en har vaert brukt i ca 2,5 år. Hadde en p4 2,4C @ 3,4GHz, overklokket FX 5800 ultra og 4 disker før. Skriver ikke at Q-tec er en bra produsent... De oppgir peak verdier som "ytelsen" til strømforsyningen, og den reele ytelsen er langt ifra det de oppgir. Det eneste den får til er å levere stabile spenninger under load/idle(faktisk). Det jeg mente med det i innlegget før dette er at den PSU kalkulatoren regner ut at du trenger en god del mer Watt enn nødvendig (litt overkill). Den regnet ut at jeg trenger 436W, mens min Q-tec 450W leverer kanskje 360W... og jeg klarer meg fint.

 

Jeg skal ikke gi deg gleden av å se meg syte her på forumet... har hele datamaskinen forsikret så jeg bryr meg egentlig ganske lite. Jeg har lest mye dårlig om Q-tec og mye av det er sant. Skaffet meg den PSU'en fordi den som jeg fikk med kabinettet var ikke kraftig nok (billig 300W) og den Q-tec'en var den eneste som var igjen i butikken den dagen. Jeg er kanskje en av de få som trives med en Q-tec psu, men det er ikke poenget.

Lenke til kommentar
rart det der at folk ikke anbefaler topp skjermkort når resten av systemet er et par år gammelt fordi cpuen ikke er kraftig nok til å utnytte skjermkortet max.

 

du vil uansett få en kjempeytelse med et 8800gts, og jo bedre kort man kjøper jo bedre blir ytelsen, uansett om cpu er noe svak.

 

hadde det vært snakk om å kjøpe et lpmplett system så er det sef noe helt annet, da et så dytrt skjermkort ville spist mye av cpu pengene. men nå er det ikke slik, ergo ser jeg ikke noen grunn til å ikke kjøpe dette kortet.

7721059[/snapback]

 

Enig, argumentet holder ikke, spesielt dersom en skal spille på høy oppløsning med AA og AF. F.eks Fear funker helt ok med en Athlon 64 3500+, men trenger et virkelig kraftig skjermkort for å kjøre i 1600x1200 med AA og AF.

 

CD

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å oppgradere til 2048 mb ram samtidig som jeg kjøper 8800 GTS.

 

Så også at noen lurte på hva slags strømforsyning jeg har, så jeg skriver det opp igjen:

 

NorthQ Strømforsyning silent 400W NQ4001 - ATX 400W, 120mm fan, 12-17 dBA.

 

400W og 12-17 dBA er vel kanskje det viktigste av info.. Har ikke en dritt peiling på strømforsyninger btw.. eller data i det hele tatt egentlig :roll:

7723059[/snapback]

jeg kan nå bekrefte at en 400 watt psu av bedre kvalitet, dvs northq, F/S osv er nok til et 8800GTS. vel å merke dersom du ikke kjører unormalt mye annet søppel.

 

jeg var nemlig på lan i helga, og der var det to stk med 8800GTX kort. forøvrig kjøpt av oysfaerg til en pen pris, spell nye i plast også var de.

 

han ene kjørte sitt på en northq 400 watter. ellers ganske normalt antall tilpkobla ting. noen vifter, viftestyring, dvd brenner, E6600, 4gb ram, og 2 disker tror jeg, garantert 1 i alle fall.

 

nå hører det med til historien at denne psuen gikk i ufta på lørdagen, men det mest sannsynlig fordi eieren hadde vært inni den å fikla litt, bytta vifte og sånt. ikke bra det der...

 

han andre fikk montert nytt utstyr i boksen da han kom. et ukjent hk, en 3700+ s939 cpu, 1 hdd, 2 dvd brennere (usikker på begge ble kobla til) 4 rambrikker og da et 8800GTX kort. alt sammen ble kjørt av en gammel chieftec 360 watter psu. og apåtil så var det kun 1 pci-e kontakt i skjermkortet. maskina funka strøkent hele helga.

 

han første som fikk northq'en sin til å lage smell og blinkende lys monterte også inn en chieftec 360 watt'er psu. siden denne maskina hadde mer deler tilkobla (i alle fall det vi kom fram til at var problemet) så klaga skjermkortet at det ikke fikk nopk strøm (også kun en pci-e kontakt, kan ogsåp være derfor det klaga) men det funka å spille på. kjørte bl.a call of juarez i noen timer, måtte brae skru ned grafikken en del.

 

så enten er chieftec langt bedre enn vi tror (+12v linja i maskin nr 2 lå på ca 11.93 i bios) eller så overdriver produsenter en smule når de oppgir krava til skjermkort osv.

 

jeg var imponert i alle fall.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...