Gå til innhold

Holder 400W til 8800 gts?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si siden du ikke oppgir hva ellers av disker osv. som du har tenkt å putte i maskinen, men leste et sted at det var en som måtte bytte ut en 480 W med en 580 W strømforsyning.

 

Ganske irriterende at produsentene av hardware svært ofte ikke oppgir effekt/strømforbruk, det er selvfølgelig ikke like "sexy" og interessant som antall MB og Mhz, men dog viktig å vite for en selvbygger.

Lenke til kommentar

hmm.. litt dårlig forklart fra min side her skjønner jeg :roll:

 

jeg har:

samsung spin point 160gb SATA 7200RPM harddisk.

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024 Dual pack kit w/two matched PC3200 CL2.5DDRs.

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939.

 

Også har jeg jo tenkt til å kjøpe 8800 gts da.. den drar vel litt strøm.

 

vet ikke om det er nok info for å svare på om jeg har bra nok strømforsyning til 8800 GTS, men det er hvertfall litt.

 

For øyeblikket har jeg NorthQ Strømforsyning silent 400W NQ4001 - ATX 400W, 120mm fan, 12-17 dBA.

Lenke til kommentar

 

Denne er bare litt overkill, i følge denne må man ha en 700 Watter på et blunk på et high end system, ok på mer normale konfigurasjoner.....

 

hmm.. litt dårlig forklart fra min side her skjønner jeg :roll:

 

jeg har:

samsung spin point 160gb SATA 7200RPM harddisk.

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024 Dual pack kit w/two matched PC3200 CL2.5DDRs.

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939.

 

Også har jeg jo tenkt til å kjøpe 8800 gts da.. den drar vel litt strøm.

 

vet ikke om det er nok info for å svare på om jeg har bra nok strømforsyning til 8800 GTS, men det er hvertfall litt.

 

For øyeblikket har jeg NorthQ Strømforsyning silent 400W NQ4001 - ATX 400W, 120mm fan, 12-17 dBA.

7717004[/snapback]

 

400 er på grensen av hva som anbefales, men det skal fungere. Resten av systemet trekker ikke uhorvelig mengder hvis det er uklokket. En 3500+ prosessor kan derimot bli litt i det svakeste laget for å dra full nytte av et 8800-kort, så ha det i tankene når du oppgradere :)

Lenke til kommentar

en 400 watter skulle være grei den om den er av et bra merke. sitter på lan nå og en her kjører et 8800GTX! på en gammel 360 watt chieftec med kun 1 pci-e strømplugg (molex til pci-e overgang) uten problemer.

 

ikke vet jeg hvordan det går, men det ser ut til å gå. må sies at det er minimalt kobla til. 3700+, 4 ram brikker, 1 disk, 2 dvd spillere (tror bare den ene er aktiv) og stock kjøler er alt som er kobla til.

 

still, rimelig imponerende.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

rart det der at folk ikke anbefaler topp skjermkort når resten av systemet er et par år gammelt fordi cpuen ikke er kraftig nok til å utnytte skjermkortet max.

 

du vil uansett få en kjempeytelse med et 8800gts, og jo bedre kort man kjøper jo bedre blir ytelsen, uansett om cpu er noe svak.

 

hadde det vært snakk om å kjøpe et lpmplett system så er det sef noe helt annet, da et så dytrt skjermkort ville spist mye av cpu pengene. men nå er det ikke slik, ergo ser jeg ikke noen grunn til å ikke kjøpe dette kortet.

Lenke til kommentar
rart det der at folk ikke anbefaler topp skjermkort når resten av systemet er et par år gammelt fordi cpuen ikke er kraftig nok til å utnytte skjermkortet max.

 

du vil uansett få en kjempeytelse med et 8800gts, og jo bedre kort man kjøper jo bedre blir ytelsen, uansett om cpu er noe svak.

 

hadde det vært snakk om å kjøpe et lpmplett system så er det sef noe helt annet, da et så dytrt skjermkort ville spist mye av cpu pengene. men nå er det ikke slik, ergo ser jeg ikke noen grunn til å ikke kjøpe dette kortet.

7721059[/snapback]

Nå er det sånn at 8800GTS er et skjermkort man spiller spill som regel med full grafikk.

Og et spill krever faktisk CPU og RAM også, ikke bare GPU.

 

Så det vil gjøre at man ikke kan kjøre spill på fullt.

Litt kjedelig å sitte på 1024MB RAM, og med et 8800GTS, så skal du spille Battlefield med høy grafikk så er det rammen og cpuen som holder deg igjen.

 

Derfor jeg ikke anbefaler et High-End skjermkort med en 'svak' CPU.

Lenke til kommentar

ser poenget ditt, men hvorfor ikke bare kjøpe et bra skjermkort nå, og så heller oppgradere cpu og/eller ram senere istede.

 

dersom du kjøper et mindre bra skjermkort nå, så må du uansett oppgradere til et bedre skjermkort ;)

 

husk at det er også snakk om et DX 10 kort. hvis vi fremdeles oppererte med DX 9 over hele fjøøla så står argumentet ditt noe sterkere.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å oppgradere til 2048 mb ram samtidig som jeg kjøper 8800 GTS.

 

Så også at noen lurte på hva slags strømforsyning jeg har, så jeg skriver det opp igjen:

 

NorthQ Strømforsyning silent 400W NQ4001 - ATX 400W, 120mm fan, 12-17 dBA.

 

400W og 12-17 dBA er vel kanskje det viktigste av info.. Har ikke en dritt peiling på strømforsyninger btw.. eller data i det hele tatt egentlig :roll:

Lenke til kommentar

http://www23.tomshardware.com/graphics.htm...2=548&chart=196

 

det er nok en 18 amper tror jeg, kjøp strømforsyning med en gang. ingenting å ha på. selg for 150-200 spenn. husk å oppgi at det er en svak 12 rail på den. dont bs people.

tips spar penger 1900gt 75 watt 1200kr komplett.

 

hva skjermkort har du pr idag 6600gt?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
rart det der at folk ikke anbefaler topp skjermkort når resten av systemet er et par år gammelt fordi cpuen ikke er kraftig nok til å utnytte skjermkortet max.

 

du vil uansett få en kjempeytelse med et 8800gts, og jo bedre kort man kjøper jo bedre blir ytelsen, uansett om cpu er noe svak.

 

hadde det vært snakk om å kjøpe et lpmplett system så er det sef noe helt annet, da et så dytrt skjermkort ville spist mye av cpu pengene. men nå er det ikke slik, ergo ser jeg ikke noen grunn til å ikke kjøpe dette kortet.

7721059[/snapback]

Nå er det sånn at 8800GTS er et skjermkort man spiller spill som regel med full grafikk.

Og et spill krever faktisk CPU og RAM også, ikke bare GPU.

 

Så det vil gjøre at man ikke kan kjøre spill på fullt.

Litt kjedelig å sitte på 1024MB RAM, og med et 8800GTS, så skal du spille Battlefield med høy grafikk så er det rammen og cpuen som holder deg igjen.

 

Derfor jeg ikke anbefaler et High-End skjermkort med en 'svak' CPU.

7721105[/snapback]

 

Tør nesten påstå at det er direkte feil! Riktig at antall fps du kan få vil synke med dårligere prosessor, men vil du merke forskjellen mellom 130 og 90 fps? trolig ikke. Desutten vil minnimums fps ikke forandre seg, og ved bruk av høyere oppløsning med AA og AF vil begge gjevne seg ut ved 90 fps helt til GPUen blir flaskehals. Derfor vil jeg si at har du en OK cpu (noe @ 3500+) vil den fungere utmerket til det skjermkortet. Til og med en bedre P4 går det fint og bruke med et 8800 gts kort.

 

Fatter ikke hvorfor har den oppfatning av at et eldre socket 939 system vil bli en flaskehals med et 8800 gts/gtx kort.

 

PS: økning i ram vil hjelpe på en annen måte da systemet må bruke hardisken som mellomlagring hvis spillet overstiger minnemengden som er tilgjengelig. Det vil føre til et fps drop. Battlefield er spesielt kjent for å lagge mindre med 2Gb ram

Lenke til kommentar
http://www23.tomshardware.com/graphics.htm...2=548&chart=196

 

det er nok en 18 amper tror jeg, kjøp strømforsyning med en gang. ingenting å ha på. selg for 150-200 spenn. husk å oppgi at det er en svak 12 rail på den. dont bs people.

tips spar penger 1900gt 75 watt  1200kr komplett.

 

hva skjermkort har du pr idag 6600gt?

7723170[/snapback]

 

Jeg har 6600gt ja. 128mb minne.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...