Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Altfor Lav FPS


Anbefalte innlegg

Er bra fps i 2 sekunder også detter den ned. har satt vifta på fult., ligger på 42 grader

7715589[/snapback]

Minner litt om "thermal throttling". Kan du sjekke at CPU har fornuftig temp. og hastighet mens dette står på?

7715728[/snapback]

 

CPU tempen ligger på rundt 40 grader

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt inn dual core fixene/oppdateringene fra microsoft da ?

 

Eks:

 

SYMPTOMS

When you try to run a game on a Microsoft Windows XP-based computer that is using a dual-core processor, game performance may be poor. For example, you may experience any one of the following symptoms:

• The game stops responding during game play.

• The game stops responding during the rendering process.

• Game performance is slow.

 

KB909944

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Har du lagt inn dual core fixene/oppdateringene fra microsoft da ?

 

Eks:

 

SYMPTOMS

When you try to run a game on a Microsoft Windows XP-based computer that is using a dual-core processor, game performance may be poor. For example, you may experience any one of the following symptoms:

• The game stops responding during game play.

• The game stops responding during the rendering process. 

• Game performance is slow.

 

KB909944

7715944[/snapback]

 

Nei. Kan du gi meg en link?

Lenke til kommentar

Computers that are equipped with multiple processors that support processor power management features, such as Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) processor performance states, require Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2). Additional updates are available to optimize performance and behavior on computers that are running Windows XP SP2. Without these updates, computers that are equipped with these power management-capable, mobile, dual-core processors may experience decreased performance or unexpected behavior.

 

Source: Microsoft

 

More Info

http://support.microsoft.com/Default.aspx?id=896256

Lenke til kommentar

sjønte ikke noe av super pi jeg. Men jeg flasha biosen igår, og jeg tror det hjalp fordi når lagger det ikke i cs og wow lenger.

Så jeg tar en ny test i 3D mark 06. så jeg får se hvordan det går. Kommer og skriver inn den nye scoren min når jeg kommer hjem fra skolen.

Lenke til kommentar

mr burns... eg føler at eg har problem med pc-en min, så eg prøvde super PI... kor lang tid burde den gå med 3700+?(eg fekk 3min og 16 sec på 4M)

og har du ling til hvor eg kan nedlaste 3d mark, vill få testa ut skjermkortet mitt og... takker svar.. :thumbup:

 

sorry for at eg skreiv noko som var litt usakelig trådstarter :blush:

 

men er ikkje det litt voldsomt lavt med 2fps? :ohmy:

Endret av xersess
Lenke til kommentar
mr burns... eg føler at eg har problem med pc-en min, så eg prøvde super PI...  kor lang tid burde den gå med 3700+?(eg fekk 3min og 16 sec på 4M)

og har du ling til hvor eg kan nedlaste 3d mark, vill få testa ut skjermkortet mitt og... takker svar.. :thumbup:

 

sorry for at eg skreiv noko som var litt usakelig trådstarter :blush:

 

men er ikkje det litt voldsomt lavt med 2fps? :ohmy:

7731043[/snapback]

Jeg har en AMD XP-2400+ Mobile i Pcen, og jeg tror nok at resulatet ditt er som forventet.

 

3DMark finner du bl.a på Futuremark. Jeg fikk 1119 poeng i 3DMark06 med en 6800GT, og fps lå jevnt over på 0-1 fps...

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar
mr burns... eg føler at eg har problem med pc-en min, så eg prøvde super PI...  kor lang tid burde den gå med 3700+?(eg fekk 3min og 16 sec på 4M)

og har du ling til hvor eg kan nedlaste 3d mark, vill få testa ut skjermkortet mitt og... takker svar.. :thumbup:

 

sorry for at eg skreiv noko som var litt usakelig trådstarter :blush:

 

men er ikkje det litt voldsomt lavt med 2fps? :ohmy:

7731043[/snapback]

Jeg har en AMD XP-2400+ Mobile i Pcen, og jeg tror nok at resulatet ditt er som forventet.

 

3DMark finner du bl.a på Futuremark. Jeg fikk 1119 poeng i 3DMark06 med en 6800GT, og fps lå jevnt over på 0-1 fps...

7734660[/snapback]

 

eg fekk 3950 poeng, men dei poenga var vell totalt CPU og skjermkortet?? CPU-en blei også testa (men den ga ikkje masse poeng) :p

 

settingsene for detail lvl-en var:

 

resulation 1280X1024

ingen anti-aliasing

filtering: optimal

HLSL vs target 3_0

hlsl ps target 3_0

reapet tests off.

 

etter toms hardware guide, fungerer skjermkortet mitt sånn som dt ska?? eg har XFX geforce 7900 Xtreme 470m 256mb. og CPU: amd athlon 64 3700+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...