Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve deg på en voltmod Simalarion.

P5B "Vanilla" kan ikke stille ramvolten høyere enn 2,1 volt. Det er lite.

Med voltmoden,så kan du skru høyere.

Jeg har bestillt meg et P5B-E PLUS.

Med det kortet kan man stille ramvolten til 2,45.

 

P5B-E Plus voltage:

Memory Voltage: 1.8v to 2.45v in 0.05v increments

CPU VCore: 1.100v to 1.700v in 0.0125v increments

FSB Termination Voltage: 1.2v to 1.45v in 0.05v increments

NB VCore: 1.25v to 1.65v in 0.1v increments

SB VCore: 1.5v to 1.8v in 0.1v increments

 

P5B voltage:

# CPU voltage: auto or from 1.2250 V to 1.7000 V in 0.0125 V increments.

# Memory voltage: auto or 1.8 V to 2.1 V in 0.1 V increments.

# FSB termination voltage: auto, 1.2 V or 1.3 V.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hvordan er det foresten med Extremm versjonene?, ser den står på 29.... fra fabrikk men klokker de noe lenger en 6600 eller hvordan er det?

 

generellt gjør de det. men et par hundre mhz opp fra 3,6 til 3,8 er ikke akkurat værd 5K extra. mener jo variasjoner her og. hw har en 6400 som går lengere enn 6700 de også har, så det er variasjoner der ute

Lenke til kommentar
Hei, hadde du giddet å teste med intel thermal analysis tool for å finne temperatur?

 

http://www.techpowerup.com/downloads/392

 

Sitter med en Big Typhoon og har altfor høye temperaturer ser det ut til, så det hadde vært fint å se hva andre har med samme oppsett.

 

Det programmet viste lavere temp, det viser 39-40 idle og stoppet ved 47 på load (5min dual stress test), den hadde da ligget på ca 49 etter 2-3 timer.

 

Jeg kan trygt klokke videre med andre ord.

 

edit

vifte styrken står slik at jeg nesten ikke hører det, så den står langt fra på fult.

 

edit

Nå ser det ut til at rammen stopper meg, cpu stress test går så det griner. Men så fort jeg setter på en ramm test for jeg feil. Så da må jeg nokk få en høyere volt på ramm en 2.1 skal jeg komme videre fra 3400. Rammen jukser forøvrig litt på 3400 også så jeg har satt det ned på 3300, det var litt surt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Viste seg at jeg måtte ganske langt ned for at minne skulle oppføre seg någenlundet :( , er nå på 350*9.

 

Alle 3d tester går flott på mye høyere setting men så fort jeg begynner å spille fryser det.

 

Enten så er minne noe dritt (Kingston hyper X 6400) eller så må jeg finne en kurant manuell instilling (noe jeg ikke har funnet) eller så er 2.1 volt for lite.

 

hva tror dere?

 

ser ut til å være rimelig udnerklokket på auto, på pakken står det 4-4-4-12

 

untitledut6.th.jpg

 

edit

fant ut av det, skjermkortet begynte å slite når jeg kom på høy klokk, sikkert pga den tarimot fler fps. Satt ned skjermkortet så ble det fint igjen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Når jeg klokket ned kortet sluttet det å fryse i spill. Når jeg tok minne stress test så feilet det på 370*9. (dual cpu stress test gikk fint)

 

Har nå satt det opp til 360*9 igjen det ser ut til å gå greit nokk. Det ulitmate nå haddet nokk vært å få satt minne på 2.2 volt skulle jeg tro :hmm:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...