Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte varmeapparat i 240


Nerf

Anbefalte innlegg

Hei folkens :cool:

 

Jeg og min stefar har nå begynt å fikse opp min første bil, en Volvo 240 '83 modell, faktisk.

 

Men, selvfølgelig skal ikke alt gå uten problemer. Etter å ha skiftet dekk, dempere, tennplugger, nye motorfestegreier, og seter+diverse interiør, fant vi ut at varmeapparatet var gåent.

 

Har da selvfølgelig en delebil stående, med fungerende varmeapparat. Problemet er er da:

 

Hvordan få det flyttet over, uten å demontere halve greia?

Håper noen har litt erfaring med dette, og kan hjelpe meg litt. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nemelig skifta et slikt i en tilsvarende bil for mange år siden og det er best du setter deg.

Det er en helvetes jobb.Hverken mer eller mindre.Vi var to stk og vi holdt på en hel dag.En hel jævla lang lang dag.

Som nevnt kan det jo virke som om at Volvo her rett og slett har bygd bilen rundt varmeapparatet.

 

Når man har gjort en slik ting,vil man ikke gjøre det om igjen.

 

Min anbefaling til deg er å sjekke ut at det ikke bare er en bagatell som feiler det apparatet du har i bilen.Gjør din flid i å sjekke grundig før du går til det skritt å skifte hele apparatet ut.

 

Hvis du bestemmer deg for å gjøre dette,ha en varm garage og mye lys,kaffe,øl,tålmodighet,gode kompisser og mat!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

 

Ja, det kommer varme, som noen lurte på, så det er nok vifta som holder på å ta kvelden, ettersom det bråker noe j***** nå man slår den på.

 

Håper det går fint å bare skifte den, hvis ikke blir det morsomt noen dager her ja :roll:

Lenke til kommentar
Takker for alle svar.

 

Ja, det kommer varme, som noen lurte på, så det er nok vifta som holder på å ta kvelden, ettersom det bråker noe j***** nå man slår den på.

 

Håper det går fint å bare skifte den, hvis ikke blir det morsomt noen dager her ja  :roll:

7714061[/snapback]

 

hadde samme problem med min. det tok meg 9 timer å fikse. som det ble sagt tidligere virker det som om volvo har bygd bilen rundt varme apparatet det er en h...... jobb. det blir nåkk mye bannskap å bønn før du får jæveln ut derifra :innocent: .

 

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...