Gå til innhold

Fortjeneste/: innkjøpspris på Nikon SB800?


Anbefalte innlegg

Hei, nysgjerrigper her.

Jeg skal kanskje snart begynne å jobbe i fotobutikk. Og der er det ansattpriser.

 

Men jeg lurer på om jeg ikke greier å vente til jeg evt. får den jobben, og jeg ønsker ¨å kjøpe meg Nikon SB800 nå i helgen!

 

Vet dere hva den blitzen koster for forhandlere (jeg antar jeg får den til innkjøpspris hvis jeg er så heldig å få jobb i en fotobutikk)

 

Kan noen evt. si noe om generelt avanse/fortjeneste på slike produkter?

Endret av hoodoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror nok ingen vil si så mye om innpriser på et forum, lite taktisk å gjøre. Generelt er det lite å tjene på fotoutstyr, det er en grei tommelfingerregel...

7709484[/snapback]

 

Den koster over 1000 kr mindre i USA eller ca 40% lavere pris enn i Norge.

Lenke til kommentar

We sell it for 3299,- in our webshop and earn money on it. So if T2 is comparing "veilande pris" of 3999,-, then 1000,- Nok in difference is not that surprising. If he has seen it for 2299,- including Tax and transport in the US, yes, than it would be really surprising...and I would also like to get that PM... ;-)

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar

En Nikon SB 800 koster ca $325 i USA. Det er ca 2100 NOK. Nei, jeg sammenligner da ikke med pris inkludert mva og porto. Jeg skal faktisk til USA og da kan jeg ta det med hjem uten å betale frakt + mva. Og da sparer jeg ca 40%. Kommer nok også til å kjøpe SB 600 fremfor SB 800. Den koster bare $200 i USA og det er bare ca 1300 norske. Selv om en regner 25% mva på prisen i USA så er prisen 20% lavere enn i Norge.

Endret av T2
Lenke til kommentar
Varer som kjøpes i utlandet og som skal tas med inn i landet skal da gjernes fortolles:-)

Ikke hvis de samlet går innunder 6000kr-grensen, for hva du kan ta med deg tollfritt inn i landet. Dersom det er snakk om en ferietur/kortere tur til USA, er det sjelden noe problem, selv om man kjøper en blitz til et par tusen kroner...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...