Gå til innhold

AM2 spillepc til +/- 10k


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe et am2 system for en kompis og jeg lurer på om noen har noen gode forslag på oppsett. Han skal bruke +/- 8k m/tastatur og mus. Det blir til hovedsaklig spilling, og litt klokking seinere (jeg driver å lærer han opp nå:p)

 

 

Helst noe i denne duren:

 

AMD x2 4200+ (am2)

Asus hk (har så god erfaring med disse)

2 gig minne

og et grafikkort til spilling

 

Kan godt få eksempler uten kabinett, det får han velge selv...men jeg har vel noen inspill der. LIAN LI :love:

 

Takker for alle inspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo et faktum at 98% av de som fortsatt lager oppsett med AMD ikke er helt oppdatert og fortsatt tror det er det beste du får pga god erfaring med 939 og/eller hat mot Intel.

 

Forslagene er jo rett og slett for at han skal få det beste oppsettet mulig for pengene, er det noe galt å foreslå det da? Han skal jo få lov å velge om han vil ha AMD eller ikke, alle som nevner Intel har jo bare forslag.

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=8546

 

Ville gått for noe sånt, evnt som han over sier vente på ett DX10 skjermkort, selvom det strengt tatt er "kjekt å ha" ting enda og neppe noe du vil savne på en god stund enda. Vista støtter riktignok DX10, men det er ikke noe krav eller nødvendig.

 

Mus og tastatur må du finne selv, koster neppe mer enn 1000 kroner for ett bra tastatur og mus.

 

Edit: nå var ikke dette ett AMD oppsett, men jeg tror dette er ett bedre valg som nevnt av andre over + du får en CPU som med veldig stor sannsynlighet kan klokkes ganske langt uten spesielle kjøleløsninger. Med enkelthet kan du nå E6600 hastigheter og dermed slå omtrent det AMD har av CPUer, dvs muligens bortsett fra noen FX utgaver i 8k kategorien.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Har du? :)

 

sier ikke det til akuratt dere. sier det bare generelt. Sikkert ment i de beste tanker. Men kanskje holde den ann til trådstartet spørr om "ett bedre forslag". Og ikke komme med den driten hver gang trådstarter spørr eksplisitt om am2.

7708665[/snapback]

 

Altså ikke rettet spesiellt mot denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...