Gå til innhold

"Server not responding" når venner prøver å joine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig satt opp en Dedicated Server for 1.6 via dedicated server i Steam Tools. Jeg har en D-Link 624 med telenor 4000/400. Ikke trådløs.

Jeg har forwardet 27015 helt riktig og alt det... Folk kan joine. Problemet er at ingen av vennene mine kan joine via friend list eller IP! Når de prøver via friend list får de "Server is not responding". Det er heller ikke alltid servern kommer opp på find servers internett taben.

Hjelp :cry:

(Og serveren har lav ping og alt det.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

har nesten likt problem her også, folk finner den når de søker etter den på internett fanen, men de klarer ikke joine meg via friends. folk kommer inn på den når de finner den goså når de skriver connect <ip> og de kommer inn, men de klarer bare ikke joine via friends.. :thumbdown:

Skrevet

Om de får "server not responding", så er det det enkle faktum at du joiner serveren via lan, som for eksempel 192.168.1.100. Når de da trykker "join" på friendslista prøver de å koble seg opp mot for eksempel 192.168.1.100, noe som ikke går, for det er en IP på nettverket.

For at de skal kunne joine din server gjennom friends, må du selv joine gjennom internett ;)

Og om man finner den i internett-fana i steam og man kommer inn, er portforwardinga i orden ;)

Pingun: Den guiden gjelder kun telenor når man kjører med standard modem, for eksempel.

Om man da har satt opp nettverk hjemme, og/eller man ikke har telenor, så reklamerer jeg for guiden min i signaturen :)

Skrevet
Om de får "server not responding", så er det det enkle faktum at du joiner serveren via lan, som for eksempel 192.168.1.100. Når de da trykker "join" på friendslista prøver de å koble seg opp mot for eksempel 192.168.1.100, noe som ikke går, for det er en IP på nettverket.

For at de skal kunne joine din server gjennom friends, må du selv joine gjennom internett ;)

Og om man finner den i internett-fana i steam og man kommer inn, er portforwardinga i orden ;)

Pingun: Den guiden gjelder kun telenor når man kjører med standard modem, for eksempel.

Om man da har satt opp nettverk hjemme, og/eller man ikke har telenor, så reklamerer jeg for guiden min i signaturen :)

7708546[/snapback]

Han sa at han hadde telenor da

Skrevet

Men han sier jo at folk kan joine, så det kan jo ikke være problemet, eller? :dontgetit:

For om det er feil med bridge, ville de ikke kunne joinet. Og når det er gjennom friendslist de ikke kan joine, så sier jeg det samme igjen :p

Har du prøvd å joine din egen server via nett? For om du kobler til via LAN, så kobler du deg opp mot for eksempel 192.168.1.100, og da prøver vennene dine også å koble seg opp mot den IPen, og da uten resultat.

Men om du joiner din server via internett, slik at IPen for eksempel er 212.62.xxx.xx, altså en ekstern IP, så vil vennene dine kunne koble seg opp via friends, for det er en IP de kan nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...