Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen min ikke EU-godkjent


Furyfax

Anbefalte innlegg

Leverte idag bilen min motvillig inn til en EU-kontroll, og som eg var sikker på hadde den "et par" feil.

Listen var lang, med feil, og det er ikke lønnsomt å reparere bilen.

 

Bilen er registrert på faren min, som har bodd 6 år i utllandet nå, derfor lurer eg litt på kordan det er hvis eg vil hive bilen til "knakki", får eg levert bilen inn når den er regisrert på han og hvor mye penger får eg for bilen da?

 

Bilen er en Honda Accord Aerodeck EXI 2.0 1987 modell, så var vell på tide å kaste den stakkars.

Har veldig lite peiling på bil og slikt, så lure på om det er mulig å fått solgt bilen eller om det bare er til å skrote den?

Og siden faren min befinner seg for tiden i utlandet, kan eg få solgt den eller skrotet den når den er registrert på han? Forsikring på bilen er registrert på meg, om det har noe å si.

 

Håper dere kan hjelpe med å besvare spørsmålene til en lite bilkyndig person.

 

Paul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ka kan ein få for en sliten Honda Accord Aerodeck EXI 2.0 1987 modell med disse mangelene:

 

Dette er 2'ere på EU-kontrollen:

Henger i bremse – Høyre bak

Forskjellig bremsekraft

Slitt frontvindu

Indre bærearmsforinger foran defekt – venstre foran – høyre foran

Bakaksel- dårlig innfestinger – høyre bak

Slitt bærekule - høyrebak øvre – begge foran

Stor slakk i forringer foran – midten

Ulikt mønster bak

Farlig rust i kanaler – Høyre

Farlig rust i gulvseksjon –venstre bak. Ved rammevange

Farlig rust i bærende konstruksjoner bak ved slepekroker – Høyre – Venstre

Panserdør defekt

-------------------------------------------------------------------------------

 

Går det ann å få solgt denne? Eller er det bare til å skrote bilen ? Bilen er gått 190 000KM

Lenke til kommentar

Er redd den stakkars hondaen der er bortimot verdiløs... Slitedelene kan forsåvidt byttes, men farlig rust på tre steder er altfor dyrt å reparere. Er du heldig så går den som delebil til noen som er spesielt interessert, men det er vel tvilsomt om du får igjen mer enn vrakpanten uansett.

Lenke til kommentar
Joda, går fint at bilen står på meg. Sa ifra til forsikringsselskapet om situasjonen. Forsikringen kunne ikkje stå på han når han er bosatt utenlands.

7706123[/snapback]

Hvor lenge er det siden det sist var noen endringer i eierforhold på bilen..?

Med dagens motorvognregistrert nekter systemet å registrere bilen dersom ikke eier av bil og eier av forsikring er samme person. Da må i tilfelle forsikringsselskapet trikse med hva de driver med, slik at de sender til Biltilsynet som om at det er din far som eier forsikringen, mens det egentlig er du som eier forsikringen..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
I og med at bilen har vært påskiltet i 2007 må du betale full årsavgift (kr.2915)  for i år, medmindre du skroter bilen hos godkj. bilopphuggeri innen 20. mars. Leverer du skilter nå og selger som delebil, så vedhefter altså årsavgift for 2007 fortsatt på bilen.

7731158[/snapback]

 

 

Eller halv årsavgift hvis du avskilter før 1. juli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...