Gå til innhold

ønsker stille skjermkort


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et Hercules Radeon 9700Pro, men vil gjerne ha en omtrent støyfri pc. Noen som har tips om hvordan fjerne støyen uten at det går utover kjøleevnen (ikke vannskjøling).

 

Hva med å ta av viften på skjermkortet og montere en Zalman chipsetkjøler (brakett med vifte) over kortet? Dette vil vel funke bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bette KAN funke greit, men det har jeg ikke prøvd selv. Tipset er å kjøpe en billig CPU-kjøler og lime på, finner du en butikk som selger kjølere til utgåtte socketer kan du plukke opp en slik. De er ofte billige og velgig støysvake.

Disse limer du bare på og vips, mindre støy, samme kjøle evne.

Lenke til kommentar

Skulle akkurat si det samme som smygaren.

 

Kort fortalt: Stor kjøleribbe kan kjøle like bra som en liten kjøleribbe med vifte.

 

Hvis du oppdatger at temperaturene blir litt i overkant av hva du ønsker så kan du sikekrt underklokke GPU'en litt (Det er nesten utelukkende den som utvikler varme på kortet) Vet ikke om det går å senke spenninga på GPU'en men hvis det går så sett ned litt. Da blir det fort kjøligere.

 

Selv om du underklokker 10% så har du likevel et styggkjapt grafikkort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har nettopp montert Zalman ZM80AHP på mitt ASUS GF3Ti200 kort. Temperaturen er den samme som den var med original kjøling, men så mye mindre støy. Meget fornøyd. Med full guffe på mine 4 kabinettvifter har jeg inntrykk av at skjermkortet er kjøligere enn tilsvarende med original kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...