Gå til innhold

Apple Iphone? tror du det blir noe?


monti

Anbefalte innlegg

Tenk deg denne telefonen om noen måneder da! FULL av riper :( Dessuten tror jeg den blir for brei og til være noe digg. Og tenk på alle fett merkene. Til slutt tipper jeg denne telefonen blir et irritasjonsmoment. Fettmerker som skal tørkes av hele tiden og et tonn med riper. Lykke til alle som vil ha den  :whistle:

7704366[/snapback]

 

Går utifra du har lest VG sin sniktitt... Skjermen blir nok ikke ripete med det første nei ;)

7706278[/snapback]

 

Hvordan veit du at den ikke blir ripete da?

7707255[/snapback]

 

 

Nei hvordan kan han vite det? :dontgetit: Muligens fordi det stå dette: Skjermen på 3,5 tommer, har en oppløsning på 480 x 320 punkter, og den berøringsfølsomme skjermen har et ytre lag i herdet plast, noe Apples Greg Joswiak mener er noe av det mest ripebestandige man kan få. Og derfor egnet til bærbare enheter som en mobil. :p

 

Noen her inne har bare bestemt seg for at den telefonen skal jeg være negativ til uansett!! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk deg denne telefonen om noen måneder da! FULL av riper :( Dessuten tror jeg den blir for brei og til være noe digg. Og tenk på alle fett merkene. Til slutt tipper jeg denne telefonen blir et irritasjonsmoment. Fettmerker som skal tørkes av hele tiden og et tonn med riper. Lykke til alle som vil ha den  :whistle:

7704366[/snapback]

 

Går utifra du har lest VG sin sniktitt... Skjermen blir nok ikke ripete med det første nei ;)

7706278[/snapback]

 

Hvordan veit du at den ikke blir ripete da?

7707255[/snapback]

 

 

Nei hvordan kan han vite det? :dontgetit: Muligens fordi det stå dette: Skjermen på 3,5 tommer, har en oppløsning på 480 x 320 punkter, og den berøringsfølsomme skjermen har et ytre lag i herdet plast, noe Apples Greg Joswiak mener er noe av det mest ripebestandige man kan få. Og derfor egnet til bærbare enheter som en mobil. :p

 

Noen her inne har bare bestemt seg for at den telefonen skal jeg være negativ til uansett!! :no:

7707621[/snapback]

 

Bruker jo herdet plast til mobiler også da, men de riper jo bare man ser på de. Vi får se hvordan det går. Husker jo nemlig en ipod nano som riper lett også. Sikker den samme herdede plasten der oxo.

Lenke til kommentar

iPhone har ingenting som ikke du kan få i andre telefoner.

 

Det eneste er at den er veldig fancy i måten man navigerer, og utseendemessig. Dette, i tillegg til at det er et apple-produkt, kommer til å gjøre at den selger mye.

 

Også får den jo latterlig mye gratisreklame gjennom media.

Lenke til kommentar

Min mening:

Posetive aspekter:

Den ser vannvittig bra ut

Aldri prøvd den, men multitouch-skjermen virker kjempespennende. Størrelse på skjermen er også et pluss

Jeg bryr meg virkelig ikke om at den mangler 3G. Har det på mobilen min nå, men jeg bruker det så og si aldri. Merket dessuten bare en liten forskjell før og etter jeg la inn innstillingene til 3G på mobilen min. Tror derimot WiFi blir nyttig.

Etter det jeg har hørt er den rask/responsiv, noe mange smarttelefoner i dag ikke er. Stort pluss.

Spenndene med OS X.

Negative:

Den er DYR!

Dårlig kamera (riktignok en antagelse, men en kvalifisert en; den har ikke autofokus (da ville dette blitt påpekt), og linsa er liten.)

Etter at OS X er installert, hvor mye plass er det igjen? Vet dette ikke er en fullblods utgave, men likevel. Blir kanskje et problem i 4gb utgaven? (dette er mer en bekymring enn et negativt aspekt, da jeg ikke vet hvor stor plass operativsystemet vil ta)

MEGET dårlig at det ikke er mulig å installere 3. parts programvare. Dette både håper og tror jeg bli endret på etterhvert. Har lyst til å kunne spille poker på denne! :p

Dumt at det ikke er mulig å skifte ut batteri!

8gb er for meg litt lite lagringsplass. Kjedelig å måtte bruke tid på å bestemme seg på forhånd hvilken musikk man vil ha med. Og plutselig får man lyst til å høre på et album som ikke er med.

 

Så et spørsmål:

Noen som vet hva slags prosessor som er brukt?

 

Det var det jeg kunne komme på, denne posten blir sikkert redigert senere.

Lenke til kommentar

Som det står over tror jeg nok ikke dette med riper kommer til å bli noe problem. Har selv iPod 40 gb og Nano og med helt normal bruk, ingen sokk eller noe, er disse så og si ripefri pr idag.

 

Det er utrlog mange som er forhåndsbestemt ja, på at den enten blir utrolig dårlig eller utrolig bra. Den er utvilsom utrolig bra idag, men spørsmålet er om den fortsatt er så bra når den kommer til Norge. Det er tross alt nesten ett år til, mye kan skje.

 

Synes mange av argumente mot iPhone er idiotiske og viser ofte tydelige tegn på mangel av reseach og kilder. Argumenter som : Denne kommer til å bli ripete og fette utrolig fort ! Når det nettopp har kommet en artikkel ut som motsier dette så begynner jeg å lure....

Lenke til kommentar

Alle snakker om hvor forferdelig dyr den kommer til å bli, og alikevel har jeg lest så mange artikler om iPhone nå at jeg har mistet tellingen og ikke sett prisen bli nevnt èn gang. Hvor har dere den fra? Og hva vil den ligge på? Med litt tid og mer grubling kunne jeg kanskje gitt 3-4-5000 for den. Mer, så blir jeg skeptisk. Ut i fra måten folk snakker om prisen på skulle man tro den lå nærmere 20 000,-

Lenke til kommentar

Jobs sa vel selv i keynoten at prisen ender på $599 i USA med to års binding til Cingular.

 

Prisen med binding skal ligge på rundt 3100 kroner ($499) for 4 GB-versjonen og ca 3700 kroner ($599) for 8 GB-versjonen. Hva den endelige prisen uten binding blir, er ennå ikke kjent.

http://www.amobil.no/artikkel/mobiltelefon...e_lansert/35210

 

Trekker du fra Cingulars del, konverterer til kroner, legger på moms og pris for frakt og distribusjon lander du nok et stykke over 6000,- for en telefon som på papiret ikke er langt unna en billig HTC+iPod Nano.

iPhone bør altså virkelig imponere på softwaresiden om den skal være verd det.

Lenke til kommentar
Som det står over tror jeg nok ikke dette med riper kommer til å bli noe problem. Har selv iPod 40 gb og Nano og med helt normal bruk, ingen sokk eller noe, er disse så og si ripefri pr idag.

 

Det er utrlog mange som er forhåndsbestemt ja, på at den enten blir utrolig dårlig eller utrolig bra. Den er utvilsom utrolig bra idag, men  spørsmålet er om den fortsatt er så bra når den kommer til Norge. Det er tross alt nesten ett år til, mye kan skje.

 

Synes mange av argumente mot iPhone er idiotiske og viser ofte tydelige tegn på mangel av reseach og kilder. Argumenter som : Denne kommer til å bli ripete og fette utrolig fort ! Når det nettopp har kommet en artikkel ut som motsier dette så begynner jeg å lure....

7709354[/snapback]

 

Det er en skjerm. En stor skjerm. Fettete kommer den til å bli uansett. Finnes ikke noe materiale som fett ikke klistrer seg til og som man kan se gjennom. Riper kommer uansett med tiden. Mulig det tar 2 år, men det kommer. Sa sant de ikke bruker safir ripefritt glass da som koster mer enn den mobilen tilsammen. Men det blir sagt herdet plast som også kan bli riper i. Riktig nok ikke med en gang, men etterhvert.

Lenke til kommentar
Jobs sa vel selv i keynoten at prisen ender på $599 i USA med to års binding til Cingular.

 

Prisen med binding skal ligge på rundt 3100 kroner ($499) for 4 GB-versjonen og ca 3700 kroner ($599) for 8 GB-versjonen. Hva den endelige prisen uten binding blir, er ennå ikke kjent.

http://www.amobil.no/artikkel/mobiltelefon...e_lansert/35210

 

Trekker du fra Cingulars del, konverterer til kroner, legger på moms og pris for frakt og distribusjon lander du nok et stykke over 6000,- for en telefon som på papiret ikke er langt unna en billig HTC+iPod Nano.

iPhone bør altså virkelig imponere på softwaresiden om den skal være verd det.

7710070[/snapback]

Nææææh, jeg tipper den vil ligge på ca 5000, kanskje litt over, men ikke såå mye som 6K. 4-5000 tipper jeg blir prisen på den, basert på blant annet på de forskjellige uttalelser om prisen på ABC, BBC, CNN +++

Lenke til kommentar
Gunners,13/01-2007 : 00:47]Som det står over tror jeg nok ikke dette med riper kommer til å bli noe problem. Har selv iPod 40 gb og Nano og med helt normal bruk, ingen sokk eller noe, er disse så og si ripefri pr idag.

 

Det er utrlog mange som er forhåndsbestemt ja, på at den enten blir utrolig dårlig eller utrolig bra. Den er utvilsom utrolig bra idag, men  spørsmålet er om den fortsatt er så bra når den kommer til Norge. Det er tross alt nesten ett år til, mye kan skje.

 

Synes mange av argumente mot iPhone er idiotiske og viser ofte tydelige tegn på mangel av reseach og kilder. Argumenter som : Denne kommer til å bli ripete og fette utrolig fort ! Når det nettopp har kommet en artikkel ut som motsier dette så begynner jeg å lure....

7709354[/snapback]

 

Det er en skjerm. En stor skjerm. Fettete kommer den til å bli uansett. Finnes ikke noe materiale som fett ikke klistrer seg til og som man kan se gjennom. Riper kommer uansett med tiden. Mulig det tar 2 år, men det kommer. Sa sant de ikke bruker safir ripefritt glass da som koster mer enn den mobilen tilsammen. Men det blir sagt herdet plast som også kan bli riper i. Riktig nok ikke med en gang, men etterhvert.

7710242[/snapback]

 

Ja selvfølgelig vil det komme riper etterhvert ja... Om det tar 2 år å få riper, så ser jeg ikke problemet, i og med at de fleste mobilbrukere kjøpe ny mobil oftere enn det. Men jeg vet ikke om du går med stein i lommen eller har den i samme lomme som nøkler og ting.

 

Men men.. Vi kan ikke si noe før vi har den i hånden. Da kan vi komme med kritikk osv. Men å dømme et produkt etter papiret er bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Nææææh, jeg tipper den vil ligge på ca 5000, kanskje litt over, men ikke såå mye som 6K. 4-5000 tipper jeg blir prisen på den, basert på blant annet på de forskjellige uttalelser om prisen på ABC, BBC, CNN +++

7710926[/snapback]

 

 

Jepp, 5000 er nok ganske godt gjettet, for 4 GB versjonen. (499$ x 10 ca) Pluss da bindningstiden på 2 år, f.eks. ActiveTalk, 129 kr i måneden, i 2 år. (Nå vil ikke dette bli reelt, ettersom vi ikke har 2 års bindningstid på mobiler i Norge). Men isåfall skulle det bli 3000 til...

 

Uansett, det som taler mest imot er vel prisen. Å prise den som en bedriftstelefon, men ikke være optimal for mange bedrifter.

 

Og for meg er det en del andre negative ting også, som allerede er blitt nevnt i tråden.

 

Men, om den blir en suksess? Trolig, er veldig mange som kjøper det pga at det er Apple og eplet er deres religion ;)

Men, skal nok ikke se bort ifra at versjon 2 blir mye bedre spesifisert.

Lenke til kommentar
Nææææh, jeg tipper den vil ligge på ca 5000, kanskje litt over, men ikke såå mye som 6K. 4-5000 tipper jeg blir prisen på den, basert på blant annet på de forskjellige uttalelser om prisen på ABC, BBC, CNN +++

7710926[/snapback]

 

 

Jepp, 5000 er nok ganske godt gjettet, for 4 GB versjonen. (499$ x 10 ca) Pluss da bindningstiden på 2 år, f.eks. ActiveTalk, 129 kr i måneden, i 2 år. (Nå vil ikke dette bli reelt, ettersom vi ikke har 2 års bindningstid på mobiler i Norge). Men isåfall skulle det bli 3000 til...

 

Uansett, det som taler mest imot er vel prisen. Å prise den som en bedriftstelefon, men ikke være optimal for mange bedrifter.

 

Og for meg er det en del andre negative ting også, som allerede er blitt nevnt i tråden.

 

Men, om den blir en suksess? Trolig, er veldig mange som kjøper det pga at det er Apple og eplet er deres religion ;)

Men, skal nok ikke se bort ifra at versjon 2 blir mye bedre spesifisert.

7711754[/snapback]

 

Ser nok ut som prisen vil være et mysterium til den kommer her! :p hehe... Men jeg tipper den vil ligge på rundt 5000,-

 

men men.. vi merker jo det!

Lenke til kommentar
Bruker jo herdet plast til mobiler også da, men de riper jo bare man ser på de. Vi får se hvordan det går. Husker jo nemlig en ipod nano som riper lett også. Sikker den samme herdede plasten der oxo.

Det finnes flere typer herdet plast. Karbonfiber f.eks (ikke at det brukes her, bare et eksempel). Plast har et enormt bruksområde, så hvis apple vil at den er ripefri så blir den ripefri. Det spørs selvfølgelig om brukeren fremprovoserer ripene eller ikke.

 

Noen her inne har bare bestemt seg for at den telefonen skal jeg være negativ til uansett!!
Ja dessverre. Bare for at det er et eple på den...
Lenke til kommentar

Gleder meg litt til den kommer i nærmeste butikk. Da skal det prøves. :)

 

Prisen er ikke så gal vis den blir på ca 5000,-. Er 4 gb på den, tror ikke en Qtek med 4 gb minne (eller 2gb x2) ville blitt billig heller. Tror de selger mange bare fordi det er et eple på den...

 

Men at det ikke er 3g på den er litt rart, hadde jeg vært direktør i Apple hadde jeg forlangt det med en gang. :hmm: Den er sikkert dritbra til å surfe på nettet med, men uten 3g så kommer jo det til å gå ganske sakte. :ermm:

 

Kommer ikke til å kjøpe den, men skal teste den. Kansje jeg kjøper 2 generasjon, vis den kommer :thumbup:

 

Men designet er digg, peneste mobilen som er / kommer (untatt 8800Sirocco Edition :love: ) :whistle:

Endret av Christensen
Lenke til kommentar
tror ikke den første iphone blir så bra når man ikke har 3g eller filma med kamraet :(

7715726[/snapback]

Jeg er enig, det at den ikke har de tingene er grunnen til at jeg ikke vil kjøpe den. Men det kan jo være at de konsentrerte om å lage så liten telefon som mulig at de ikke fikk plass til 3G og de andre små ting vi trenger. Nå vet jeg ikke hvor mye plass det trenger fysisk sett, men bare forslag til hva grunnen kan være at de ikke har 3G.

Lenke til kommentar

Noen her inne har bare bestemt seg for at den telefonen skal jeg være negativ til uansett!! :no:

7707621[/snapback]

 

Og noen har bestemt seg for at telefonen skal være helt utrolig bra, og uansett være positiv. Bare fordi det er en eple-telefon..

7711964[/snapback]

 

Endig der, er nok flere som har bestemt seg for at så lenge det kommer fra Apple, er det bra. Eneste jeg kan se som kan være positivt med Apple er design, men det bryr jeg meg ikke om. Ipod f.eks finnes det dårligere spiller på markedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...