Gå til innhold

Høye tempraturer på 8800GTX


AndreasGS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørtes ikke så veldig unormalt ut, uten at jeg har spesifikke temperatur-data for 8800GTX. Husk også at når du kjører SLI, så får du høyere varmeutvikling, og derfor også høyere temperatur i kabinettet, som igjen fører til litt høyere temp på kortene enn om du bare hadde hatt ett kort.

 

Til sammenligning, mine 1-år gamle 7800GTX-kort (med standard kjøling) lå på rundt 75 grader ved stresstest, og økte gradvis over tid, jo mer støv som kom på kjøleren :p

Lenke til kommentar
Hallo!

Jeg har SLI med 2x8800GTX og tempraturen ligger på 68 grader etter bare bare litt spilling og testing.

Vet noen om dette er normalt? Foreløbig mens jeg venter på den nye strømforsyningen kjører jeg 2 strømforsyninger. Kan det være orsaken? Eller er bare kortet så varmt? :no:

7702722[/snapback]

 

 

Høres normalt ut det. Disse 8800 kort er nogen strømslukere.

Jo flere watt brukt - jo mere varme utvikles der.

 

Svert vigtigt å ha bra luftsirkulasjon i kabbinettet.

 

Kimmer

Lenke til kommentar
Har broen mellom to skjermkort noe og si? Jeg kjøte meg ett nytt hovedkort, også synes jeg den gamle broren min var kulere, så jeg bruker den. Er det noe forsjell på de to?

7703073[/snapback]

 

Nei, enkelt og greit! :)

 

Hva er "faresonen" for 8800 kort? mht overklokking.

 

Kan det være lønnsomt å ta av kjøler og legge på AS-5, eller er disse kortene stort sett bra på det området?

7703148[/snapback]

 

Det er AS5 på mine 7900GTX kort, så jeg ser ingen grunn til at det ikke skal være det på 8800GTX kortene...

De fleste kortene klarer seg bra med stock kjøling og overklokking, så lenge du har god luftgjennomstrømning i kabinettet ditt...! :)

Lenke til kommentar

Jeg har et 8800GTX kort i et vanlig kabinett, og med maks overklokk og vifteregulering til " juster etter temperatur" ligger kortet ofte på 85C ved spilling. Dette går helt fint.

 

Det samme ser jeg på et 8800GTS kort jeg har i en Shuttle. Temperaturen ligger ofte på 70 C idle og 85 C load, med mindre mann går inn å regulerer viftehastigheten manulelt. Men den støyen vil jeg helst være for uten. Tror disse kortene tåler høy temperatur.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hallo!

Jeg har SLI med 2x8800GTX og tempraturen ligger på 68 grader etter bare bare litt spilling og testing.

Vet noen om dette er normalt? Foreløbig mens jeg venter på den nye strømforsyningen kjører jeg 2 strømforsyninger. Kan det være orsaken? Eller er bare kortet så varmt? :no:

7702722[/snapback]

 

Jeg har bare 1 8800gtx kort og det ligger på 65-72grader når jeg bare spiller littegran

så jeg lurer på om dette ikke er mormal temp for disse korta selv om jeg har vinduet opent og en extra vifte som blåser på det går temeraturen verken opp eller ned fra rund 70 grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...