Gå til innhold

finnes ikke enkel Chat i javascript?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger en enkel chat, har følgende utfordringer.

1. Jeg kan ikke installere noen chatte program på pcen.

2. Ja har ikke webserver og har derfor ikke støtte for asp eller php.

3. Chaten må være i javascript og skal brukes på html sider i frames.

4. Kan ikke bruke java aplett.

5. chatte data kan ikke ligge eksternt (på internett).

Har lett mye på nettet men finner ikke noe.

Endret av Zafar Iqbal
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Går ikke, javascript kan ikke lagre data som er tilgjengelige for andre dataer.

7700819[/snapback]

? hva mener du? Kjører masse javascript lokalt, funker bra det. Men dbfila som chatte innholdet legges inn i trenger vel ikke nødvendigvis ligge på en server?

Skrevet
Fila med chat loggen MÅ ligge på en server, ellers får jo ikke andre folk tak i hva du skriver.

7701196[/snapback]

Ligger på en lokal server, hvor det er nermere 50 pcer som har tilgang. Men med eksterne mener jeg på internett.

Skrevet (endret)

7700242[/snapback]

Det tar ca 5 min å installere og få opp en apache+php+mysql-pakke, og da har du en webserver, og kan google etter javascript+php+livechat

Javascript kan ikke på noen måte skrive til filer på et filsystem på egnehand, derfor MÅ du ha en webserver.

Endret av Kagee
Skrevet

7700242[/snapback]

Det tar ca 5 min å installere og få opp en apache+php+mysql-pakke, og da har du en webserver, og kan google etter javascript+php+livechat

Javascript kan ikke på noen måte skrive til filer på et filsystem på egnehand, derfor MÅ du ha en webserver.

7704465[/snapback]

takk skal dere ha folkens, hadde en mistanke om at det ikke vill gå. Problemer er bare at jeg ikke kan kjøre noen installasjon på pcen, ellers hadde jeg selvfølgelig lagt inn mysql etc

Skrevet

7704465[/snapback]

Det er en sannhet med modifikasjoner. JavaScript-biblioteket The Dojo Toolkit (http://www.dojotoolkit.org/) har funksjonalitet for client-side lagring.

Hilsen Werner

Skrevet

Jeg tenkte her på å skrive til et felles område/en webserver. Men hvis dette dojo-kittet kan skrive til en delt mappe m. ei fint skrevet html-fil i, så burde det jo kunne brukes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...