Gå til innhold

Tips til ny bærbar for student


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurte på om noen kunne komme med tips angående ny bærbar pc. Har aldri eid en bærbar før så jeg er ikke helt oppdatert på den fronten. Kommer nok til å bruke den mest til skolearbeid, og da går det for det meste i 3dsmax, photoshop og lignende programmer.

 

Har en stasjonær pc(athlon xp 4600 dual core, 2gb ram, geforce 7900gt) som også støtter dual skjermkort, så den kjører alt av spill. Men hadde vært fint å kunne bruke den bærbare til spill iblandt også, når jeg ikke har tilgang til den stasjonære. Feks, hvor mye må en ut med for å få en bærbar som kjører alt av dagens spill(og i hvert fall litt ut i framtiden)?

 

Ellers har jeg vel egentlig ikke noen spesielle krav. Hadde jo vært greit med en pc som kan oppgraderes med tiden. Fins det bærbare hvor win vista følger med, eller er det for tidlig ennå? Når det gjelder budsjett så er jeg ikke helt sikker, men hadde vært fint om det var noen bra løsninger til rundt 7-8000. I hvert fall helst under 10 000 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Lurte på om noen kunne komme med tips angående ny bærbar pc. Har aldri eid en bærbar før så jeg er ikke helt oppdatert på den fronten. Kommer nok til å bruke den mest til skolearbeid, og da går det for det meste i 3dsmax, photoshop og lignende programmer.

 

Har en stasjonær pc(athlon xp 4600 dual core, 2gb ram, geforce 7900gt) som også støtter dual skjermkort, så den kjører alt av spill. Men hadde vært fint å kunne bruke den bærbare til spill iblandt også, når jeg ikke har tilgang til den stasjonære. Feks, hvor mye må en ut med for å få en bærbar som kjører alt av dagens spill(og i hvert fall litt ut i framtiden)?

 

Ellers har jeg vel egentlig ikke noen spesielle krav. Hadde jo vært greit med en pc som kan oppgraderes med tiden. Fins det bærbare hvor win vista følger med, eller er det for tidlig ennå? Når det gjelder budsjett så er jeg ikke helt sikker, men hadde vært fint om det var noen bra løsninger til rundt 7-8000. I hvert fall helst under 10 000 ;)

7699241[/snapback]

 

En bærbar pc til skolebruk skal helst være grei å drasse på. Derfor liten og lett, men den skal også ha et greit tastatur, derfor ikke for liten. Virker som om 14" kan passe deg. Men du stiller i tillegg krav til et skjermkort med dedikert minne (ideelt sett i forhold til det du sier du skal bruke den til). Dette blir veldig dyrt i en 14" bærbar. Tror du bør velge deg ut en 15,4 eller 17" bærbar for å klare komm ned på ditt prisnivå.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Etter litt betenkningstid og et budsjett som ble litt større lurer jeg på om jeg skal gå for denne.

 

Men er en ting jeg lurer på når det gjelder windows. Det står at den har "Ekte Windows XP Media Center Edition 2005 med Update Rollup 2 PC med mulighet for Windows Vista". Hva er egentlig media center edition? I forhold til windows xp pro feks?

 

Vista er da gratis(kun frakt), men hvilke versjoner kan jeg da velge blandt? Avgrenser jeg meg til en billigversjon her? :hmm:

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har akkurat fått den maskinen du linke til i din siste post (HP dv9060). Fikk den i går, så har ikke hatt så stor tid til å teste den grundig. Uansett så er førsteinntrykket meget bra! Eneste jeg tenkte på er om den er litt stor dersom du skal dra den frem og tilbake til skolen...

 

Når det gjelder oppdatering til Vista, så har jeg gjort dette (sendt bestillingen ihvertfall). Det er denne versjonen du får "gratis": Windows Vista Home Premium 32-bit

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når det gjelder oppdatering til Vista, så har jeg gjort dette (sendt bestillingen ihvertfall). Det er denne versjonen du får "gratis": Windows Vista Home Premium 32-bit

7718451[/snapback]

 

Hei!

Jeg har også fått meg denne pc'en. Og leste at du hadde sendt inn bestillingen på Vista. Hvor gjorde du dette og hva kosta det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...