eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Skrevet 11. januar 2007 får ikke frem safe mode, uansett hvor mange ganger jeg trykker på f8
Syar-2003 Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Har vært endel med problemer med X-FI kort og no-boot med ulike hovedkort . Eller at det booter men med uendlig antall multiple pci device listet opp. Sjekk hos Asus om det trengs bios oppdatering . Husk og slå av onboard audio i bios før du setter innn kortet (hvis du kommer til normal post/boot u/X-FI kortet insatt). Bruk PCI slot 2 (den nederste) den er kun shared med USB 1.0 kontroller 2 , mens PCI slot 1 er shared med Sata kontroller,Onboard Audio,USB 1.0 kontroller 1.
Ourasi Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 har prøvd uten lydkortet, men det fungerte ikke da heller. 7702186[/snapback] Var strømmen til PSU frakoblet da du satte inn lydkort og byttet plass på nettverkskort?
Ourasi Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Har vært endel med problemer med X-FI kort og no-boot med ulike hovedkort .Eller at det booter men med uendlig antall multiple pci device listet opp. Sjekk hos Asus om det trengs bios oppdatering . Husk og slå av onboard audio i bios før du setter innn kortet (hvis du kommer til normal post/boot u/X-FI kortet insatt). Bruk PCI slot 2 (den nederste) den er kun shared med USB 1.0 kontroller 2 , mens PCI slot 1 er shared med Sata kontroller,Onboard Audio,USB 1.0 kontroller 1. 7702256[/snapback] Om jeg har forstått han riktig, kommer han ikke til bios post engang, med eller uten X-FI. Kanskje dette var det som skulle til for å knele PSU..... siden det ikke hjelper å ta ut lydkortet igjen....
nabbskall Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 åssen ser et sånn batteri ut? hvor sitter det vanlig vis.hadde ikke så mye peil på pc 7701953[/snapback] er et slags klokkebatteri. Sitter som oftest nede til høyre ta ut alt av strøm fra pc'n din, åpn opp kabinettet og ta ut batteriet i 10 sek, så setter du det i igjen og starter pc'n (prøv uten det nye lydkortet først) lykke til
Ourasi Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 hei.fikk x-fi xtreme gamer i dag satt det i pc'en å og ante fred og ingen fare helt til jeg skrudde på pc'en. pc'en kommer til "logoen" til hovedkortet(asus p5nsli) og komer ikke lenger. jeg hadde et nettverks kort i der jeg satt lydkortet, bytta til en tom men fungerer ikke. jeg klarte joå miste en skruer på hk , kan det være grunnen? må jeg ha nytt hk? prøvde uten lydkortet men fungerte ikke, trenger hjelp fort. 7699007[/snapback] Miste en skrue på hovedkortet er en vanlig opplevelse for mange, og er ikke noe problem med mindre skruen ligger på hovedkortet når du starter pc-en..
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Skrevet 11. januar 2007 koblet ut psu når jeg drev inni pc'en , men hadde ikke skrud av onboard audio i det hele tat, pga. at det ikke stod noe om det i user guide.
nabbskall Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 kanskje du har ødelagt noe pga statisk elektrisitet? TOK du borti psu før du satt i lydkortet? er ofte slik at det hjelper å ta borti psu først
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Skrevet 11. januar 2007 tok i kabinettet for hver gang jeg skulle ta på noe
Ourasi Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 kanskje du har ødelagt noe pga statisk elektrisitet? TOK du borti psu før du satt i lydkortet? er ofte slik at det hjelper å ta borti psu først 7702346[/snapback] Man skal vel nesten løpe 60meter'n på strieteppe for å få til det, men har man utur så kan det vel skje, men svært skjeldent... Ville nok testet et annet PSU, siden han ikke kommer til post verken med eller uten X-FI..
nabbskall Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 kanskje du har ødelagt noe pga statisk elektrisitet? TOK du borti psu før du satt i lydkortet? er ofte slik at det hjelper å ta borti psu først 7702346[/snapback] Man skal vel nesten løpe 60meter'n på strieteppe for å få til det, men har man utur så kan det vel skje, men svært skjeldent... 7702397[/snapback] har skjedd 2 ganger her da
Ourasi Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 kanskje du har ødelagt noe pga statisk elektrisitet? TOK du borti psu før du satt i lydkortet? er ofte slik at det hjelper å ta borti psu først 7702346[/snapback] Man skal vel nesten løpe 60meter'n på strieteppe for å få til det, men har man utur så kan det vel skje, men svært skjeldent... 7702397[/snapback] har skjedd 2 ganger her da 7702428[/snapback] Da får jeg si som morra di "slutt å subbe på gulvteppe"... Finns lettere måter å få håret til å stå på, f.eks. Gele o.l.
nabbskall Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 kanskje du har ødelagt noe pga statisk elektrisitet? TOK du borti psu før du satt i lydkortet? er ofte slik at det hjelper å ta borti psu først 7702346[/snapback] Man skal vel nesten løpe 60meter'n på strieteppe for å få til det, men har man utur så kan det vel skje, men svært skjeldent... 7702397[/snapback] har skjedd 2 ganger her da 7702428[/snapback] Da får jeg si som morra di "slutt å subbe på gulvteppe"... Finns lettere måter å få håret til å stå på, f.eks. Gele o.l. 7702473[/snapback] og med det mente du..? litt overtrøtt nå..
Ourasi Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Du tar'n nok imorra med våkne øyne, den var nok litt "tørr" for disse sene timer
SiBC Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 kanskje du har ødelagt noe pga statisk elektrisitet? TOK du borti psu før du satt i lydkortet? er ofte slik at det hjelper å ta borti psu først 7702346[/snapback] Man skal vel nesten løpe 60meter'n på strieteppe for å få til det, men har man utur så kan det vel skje, men svært skjeldent... Ville nok testet et annet PSU, siden han ikke kommer til post verken med eller uten X-FI.. 7702397[/snapback] Det skal nærmest ingenting til før man har nok statisk elektrisitet i kroppen til å ødelegger elektriske komponenter (holder lenge bare det å sette seg ned på en stol med tekstil-trekk). Men hvis han lada seg ut ved å ta på kabinette, så skulle det vel ikke være no problem. For å være helt på den sikre siden burde man bruke sånn "jording-bånd" rundt håndleddet eller ankelen, eller som jeg foretrekker: Gummihansker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå