Gå til innhold

Kopiere DVD. Ikke Alcohol 120%, Feil melding


Lukilock

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Driver å tar backup av en DVD her, siden den nesten er uleselig på DVD spiller`n min.

 

ja, backup av DVD er lov

 

 

Brukte Alcohol 120%, men da får jeg bare feil melding når jeg skal kopiere den inn på HDD.

 

Noen som har noen ande programmer å bruke?

 

.. Det skal være en eksakt kopi, ikke noe komprimering.

 

 

 

Sempron ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har ikke prøvd dette selv, men tror du kan bruke dvd decrypter til det. Den ligger gratis på nett, men uten oppdateringer. Det skal gå ann å redigere filmen med det programmet også eller så har du dvd fab decrypter også. Ta en titt på de å se du.

 

Mvh poffy

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har ikke prøvd dette selv, men tror du kan bruke dvd decrypter til det. Den ligger gratis på nett, men uten oppdateringer. Det skal gå ann å redigere filmen med det programmet også eller så har du dvd fab decrypter også. Ta en titt på de å se du.

 

Mvh poffy

7698603[/snapback]

 

 

å den tar kopi beskyttet filmer?

Lenke til kommentar
Ja, dvd-decrypter har ikke noe problem med kopi-beskyttede filmer. Men du vet at du trenger 2 dvd-plater på en film når du ikke komprimerer? Men hvis jeg var deg ville jeg fjernet ting fra platen som du ikke har noe bruk for. Hvem trenger finske subtitles osv.

7699509[/snapback]

 

 

Hvorfor 2plater?

Lenke til kommentar
Ja, dvd-decrypter har ikke noe problem med kopi-beskyttede filmer. Men du vet at du trenger 2 dvd-plater på en film når du ikke komprimerer? Men hvis jeg var deg ville jeg fjernet ting fra platen som du ikke har noe bruk for. Hvem trenger finske subtitles osv.

7699509[/snapback]

 

 

Hvorfor 2plater?

7699804[/snapback]

 

fordi de aller fleste dvd-er er dual-layer og har 2 "lag" som det filmen er på, disse platene er å få kjøpt i butikken, men de er ofte dyrere enn det vil koste å kjøpe en ny versjon av filmen :)

 

med blandt annet dvd-shrink kan du fjerne ekstramateriale som er unødvendig, samt subtitles som du ikke har behov for, ved å fjerne dette og kanskje (sansynligvis etter min erfaring) skru ned kvaliteten på filmen litt, vil du kunne få filmen inn på en vanlig dvd-plate.

(det å skru ned kvaliteten virker kanskje veldig skremmende, men i mine tilfeller har jeg iallfefall ikke lagt noe særlig merke til forskjellene.)

 

ED_IT: glemte en ")" på slutten :)

;)

Endret av win32
Lenke til kommentar

hvis brenneren din kan brenne 2-lags dvd'er, er det bare å kjøpe slike.

Prisguide: 2-lags DVD+R, 2-lags DVD-R (ja, det er dyrt!)

 

Eventuelt kan du brenne filmen ut på 2 normale dvd'er, selv lærte jeg en del nyttig av denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=679204 (side 2 beskriver hvordan du kan splitte dvd'en i 2 deler uten å måtte komprimere)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...