Gå til innhold

En mail jeg har fått ang salg av laptop


Anbefalte innlegg

Under kommer det en kopi av mailer som har gått litt frem og tilbake idag.

Jeg la ut en annonse her på hw.no over en hp pavilion dv6060ea jeg selger. Så blir idag kontaktet av en person ved navn "Sarah Finesse", dette MÅ jo være tull?

Uansett så har jeg spilt litt for å få ut litt mer informasjon av denne personen som jeg tror prøver på noe svindel. Jeg har ikke vært borti noe sånt før, men hva tror dere om dette?

 

 

Quoting Sarah Finesse Epostadresse fjernet av mod:

 

How are you doing John,

I have so much interest in your HP PAVILIONLAPTOP ... I am Mrs Sarah Finesse,

I was using the internet when I came across your lovely item for sale. I am ready to pay you 8,500... How much will that be in US dollars, But I will like to know if the item is in very good condition because I want to present it as a gift to my daughter who is in the United States... I am in the United Kingdom presently, and I want you to ship it to the US for me. I will pay you using Moneygram International or Paypal, I can pay you through my bank too... if you want a bank transfer. Get back to me with necessary details because I need to buy the item for her as soon as possible.

Have a nice time. Cheers

Sarah Finesse

 

 

Hello Sarah,

Im not sure if I can send it to the US. I think there is some law about taxes for computers.

If you could help me about that problem I would be happy.

8500 NOK should be about 1 350,64 USD.

What information do you need to transfer the money to my bank account?

The laptop is in great condition!

 

 

Quoting Sarah Finesse <[email protected]>:

 

hi john,

nice to read from you. im happy that the laptop is in great condition. i dont think you can have any problems with regards to taxes, because all you need do is pack the item, register it at the post and get it sent. you could also use dhl to ship there on my behalf. and with regards to payment, i will make a bank transfer of money to your account. let me know if there will be any additional fees for shipping. also let have necessary details to which i will make payment. i am ok with the laptop price of $1,350. will the laptop go with some other accessories? need to read from you soon. have a nice time.

sarah

 

Hi again Sarah,

The laptop comes with a small remotecontrol (to start the computer, or play music, dvd etc..) a powercord (with adapter) that won't work in the US. (since they have other poweroutlets and different volts) You will also get a computerbag that fits the laptop perfectly, with enough room for CD's, mouse, and other accessories. Im only capable of shipping the computer with a Norwegian version of Windows XP. But I would look into other possibilities.

I will call DHL later today and ask them how much the shipping will cost.

I think it would be less expensive for you to buy a laptop from the US than from me.

But I can help you out anyway. The total weight will be about 3,5kilograms.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt klart tull.

Selv om "Sarah" tilbyr seg forskjellige betalingsformer ender det nok opp med en falsk sjekk trukket på "Moneygram International". Ofte på et større beløp enn slagsverdien. Dette for å dekke andre omkostninger og med beskjed om at overskytende må sendes et eller annet sted. En sjekk bruker tid i klareringen (og retur hvis den er falsk). I mellomtiden har du sendt laptoppen og betalt frakt og evt. returnert overskytende. Etter noen uker blir du belastet på konto for sjekkens pålydende. Resultat for deg: Ingen laptop, Ingen penger på konto.

 

Og hvorfor skulle en amerikaner (går ut fra dette siden Laptoppen skal sendes dit) være interessert i Laptop med norsk tastatur og opertivsystem?

Lenke til kommentar

La inn et kamera for salg her på hardware.no og jeg fikk samme mail fra samme dama. Jeg svarte aldri på mailen. I min mail viste også selgeren hva jeg solgte. Samme e-mail adressa var brukt, men hos meg skulle hu overraske mannen som var på ferie. Lurer på hvem som hadde blitt mest overrasket hvis jeg hadde bitt på??

Lenke til kommentar
Ser ut som svindel ja.

Men du kan jo teste om han/hun er en seriøs kjøper.

Be om at du skal ha pengene overført til kontoen din først via nettbank eller noe også sende du laptopen. Ikke aksepter noe form for Giro eller sjekk.

Helst sparebank om du har.

7698422[/snapback]

Ikke gi dama kontonummeret ditt! Er ikke så lurt å slenge det rundt om kring til gud og hvermann. Og det er da ingen forskjell på Sparebanker og andre banker!

Lenke til kommentar
Ser ut som svindel ja.

Men du kan jo teste om han/hun er en seriøs kjøper.

Be om at du skal ha pengene overført til kontoen din først via nettbank eller noe også sende du laptopen. Ikke aksepter noe form for Giro eller sjekk.

Helst sparebank om du har.

7698422[/snapback]

Ikke gi dama kontonummeret ditt! Er ikke så lurt å slenge det rundt om kring til gud og hvermann. Og det er da ingen forskjell på Sparebanker og andre banker!

7702052[/snapback]

 

 

Som jeg vet kan ikke en sparekonto bli tilknyttet et VISA kort.

Lenke til kommentar
Ser ut som svindel ja.

Men du kan jo teste om han/hun er en seriøs kjøper.

Be om at du skal ha pengene overført til kontoen din først via nettbank eller noe også sende du laptopen. Ikke aksepter noe form for Giro eller sjekk.

Helst sparebank om du har.

7698422[/snapback]

Ikke gi dama kontonummeret ditt! Er ikke så lurt å slenge det rundt om kring til gud og hvermann. Og det er da ingen forskjell på Sparebanker og andre banker!

7702052[/snapback]

 

 

Som jeg vet kan ikke en sparekonto bli tilknyttet et VISA kort.

7706056[/snapback]

Da skjønner jeg, men det er en vesentlig forskjell på spareKONTO og spareBANK. Men så lenge han ikke har tilgang på kortet ditt, så er en sparekonto like sårbar som en brukskonto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...