Gå til innhold

40% økning i innvandrere i Oslo siste 5 år


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178069

 

Innvandrerøkning på 40 prosent i Oslo

 

Antall innvandrere i Oslo har de siste fem årene økt med 40 prosent, og stadig flere av dem velger å bo i drabantbyene.

 

I sju bydeler har over 20 prosent av befolkningen ikke-vestlig bakgrunn. Det er denne befolkningsgruppen som vokser raskest i hovedstaden.

 

 

Så lurer jeg på...

1. Vet folk fra andre deler av landet egentlig hva det er snakk om når det gjelder innvandrere?

 

Jeg får ofte inntrykk av at man sitter rundt i det vide land og skal ha innvandringspolitikk ut ifra lokale forhold. Folk i Oslo virker det ikke som man bryr seg særlig om. Det virker heller som hovedstaden ansees som "tapt" allerede.

 

2. Burde vi hindre innvandrere i å bosette seg i Oslo?

 

Jeg mener det kan være et vettugt forslag. Bosettingsmønsterer er per i dag ikke akseptabelt og fører til ghettotilstander og manglende integrering.

 

3. Burde folk med fremmedkulturell bakgrunn ha lov til å gifte seg med andre innvandrere?

 

Personlig mener jeg nei. De burde gifte seg med andre fra norge. Dersom de gifter seg med èn fra hjemlandet er deres samlede tilknytning dit større enn til norge, og de burde miste retten til å bo i norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Min erfaring: Nei. Beste eksempel er mine utrolig blåøyde foreldre som kommer til å være prinsipielle forkjempere for innvandring til de dør. Jo lenger man bor unna ghettoen, jo mer blind blir man for problemene.

 

2. Ja. Oslo Kommune må fluksens ta ansvar og si stopp. Det er nemlig opp til hver enkelt kommune å ta i mot innvandrere.

 

3. Agreed. For en andregenerasjons innvandrer så burde en annen annengenerasjons innvandrer strengt tatt være bra nok, men neida. Mor og far finner en fetter på landsbygda i Pakistan...

Lenke til kommentar

Så lurer du på...

1. Vet folk fra andre deler av landet egentlig hva det er snakk om når det gjelder innvandrere?

Tja, vil jeg si.

 

2. Burde vi hindre innvandrere i å bosette seg i Oslo?

 

Nei, man burde hindres hvis de kommer inn med en gang og flytter til Oslo. Utdannede, jobbende, norsksnakkende osv innvandrere bør få lov til å flytte dit de selv ønsker.

 

3. Burde folk med fremmedkulturell bakgrunn ha lov til å gifte seg med andre innvandrere?

 

Det må jo da være lov å gifte seg med hvem man vil. Men koneimport, som er en form for lovlig og statsstøttet trafficking bør bli forbudt.

Lenke til kommentar

Altså du mener bare fordi jeg er en utlending, så skal du som nordmann bestemme hvem jeg skal gifte meg med? Hvem tror du blir med på det? Ikke jeg!

 

Men jeg er enig med deg at man burde gjøre noe slik at det ikke blir for mange innvandrere i Oslo.

 

Greit vi som utlendinger må tilpasse oss mer osv. men tror du ikke at også dere som nordmenn må gjøre noen små justeringer hos dere ?? Jeg holder meg mest til utlendinger fordi da er jeg sikker på at de ikke hater meg og jeg vet at jeg er velkommen hos de ;)

 

Dette er en ond sirkel. Anyway...det snør :p hehe

Lenke til kommentar

Altså du mener bare fordi jeg er en utlending, så skal du som nordmann bestemme hvem jeg skal gifte meg med?

 

Overhodet ikke. Jeg vil bare hindre integrasjonen i norge i å bli satt tilbake til NULL hver gang en muslimsk innvandrerungdom kommer i gifteklar alder.

 

Enten lager vi lover som retter seg spesifikt mot de landene og kulturene hvor dette fenomenet skjer, eller så lager vi en lov som rammer alle, bare sånn at vi er politisk korrekte...

 

Greit vi som utlendinger må tilpasse oss mer osv. men tror du ikke at også dere som nordmenn må gjøre noen små justeringer hos dere ?? Jeg holder meg mest til utlendinger fordi da er jeg sikker på at de ikke hater meg og jeg vet at jeg er velkommen hos de

 

Innvandrere har det bedre i norge enn noe annet land i verden. Nøyaktig hva mer skal vi gjøre? Rulle ut den røde løperen og konvertere til islam?

Lenke til kommentar
3. Burde folk med fremmedkulturell bakgrunn ha lov til å gifte seg med andre innvandrere?

 

Personlig mener jeg nei. De burde gifte seg med andre fra norge. Dersom de gifter seg med èn fra hjemlandet er deres samlede tilknytning dit større enn til norge, og de burde miste retten til å bo i norge.

7695632[/snapback]

Så idiotisk, man burde jo kunne gifte seg med hvem man vil.

Siden det blir godkjent så kommer det en ny regel som er mer krenkende mot den frievilje :tease:

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Innvandrere har det bedre i norge enn noe annet land i verden. Nøyaktig hva mer skal vi gjøre? Rulle ut den røde løperen og konvertere til islam?

7697468[/snapback]

 

Haha Ingen sier det. Grunnen for at jeg skrev det var at mange klager jo på at muslimer/innvandrere holder seg sammen og at mange vil flytte til Oslo. Det gjør de fordi de føler seg ikke velkommen i bygda eller i troms fylke. Første dagen jeg kom til Norge fikk jeg bank av en gruppe med flere nordmenn, fordi jeg var utlending(troms fylke). Da blir man mer skeptisk til nordmenn og jeg trodde at alle nordmenn hater meg. Det tror mange innvandrere. Ingen vil at du eller noen andre skal konvertere til islam. Vær den du vil være ;) Peace!

 

Legger til: Bare se på USA. Der har du kinesere som samler seg et sted, der har du NORDMENN som samler seg et sted, afrikanere samler seg et sted, rike folk et sted osv ;) Sånn er det bare.

Endret av s7yle
Lenke til kommentar
Jo lenger man bor unna ghettoen, jo mer blind blir man for problemene.

7695663[/snapback]

Er så enig! Det er dumt at det har blitt en sånn "riktig" ting å si blindt ja til i innvandring uten å i det hele tatt tenke kritisk over konsekvensene. Jeg hater sånne ting som er "riktige/politisk korrekte" for man blir alltid stempla som rasist og det som værre er av folk som ikke aner en tøddel om hvordan det faktisk er i de fattigere strøkene hvis man setter et kritisk spørsmålstegn ved sånne "riktige" ting.

Endret av Jurgemaister
Lenke til kommentar
3. Burde folk med fremmedkulturell bakgrunn ha lov til å gifte seg med andre innvandrere?

 

Personlig mener jeg nei. De burde gifte seg med andre fra norge. Dersom de gifter seg med èn fra hjemlandet er deres samlede tilknytning dit større enn til norge, og de burde miste retten til å bo i norge.

7695632[/snapback]

Selvfølgelig burde man få lov til å gifte seg med hvem man vil. At noen i det hele tatt foreslår noe annet er bare helt idiotisk.

Lenke til kommentar
3. Burde folk med fremmedkulturell bakgrunn ha lov til å gifte seg med andre innvandrere?

Personlig mener jeg nei. De burde gifte seg med andre fra norge. Dersom de gifter seg med èn fra hjemlandet er deres samlede tilknytning dit større enn til norge, og de burde miste retten til å bo i norge.

7695632[/snapback]

Selvfølgelig burde man få lov til å gifte seg med hvem man vil. At noen i det hele tatt foreslår noe annet er bare helt idiotisk.

7698022[/snapback]

Har noen foreslått noe annet?

Lenke til kommentar
Greit vi som utlendinger må tilpasse oss mer osv. men tror du ikke at også dere som nordmenn må gjøre noen små justeringer hos dere ??

 

Jeg ser strengt tatt ingen logisk eller rasjonell grunn til at JEG skal tilpasse meg om naboen vil komme på besøk i min stue, han får strengt tatt forholde seg til mine husregler.. :)

Lenke til kommentar
3. Burde folk med fremmedkulturell bakgrunn ha lov til å gifte seg med andre innvandrere?

 

Hvor står det noe om ikke-strafferettslige konsekvenser?

7698142[/snapback]

 

Her:

Dersom de gifter seg med èn fra hjemlandet er deres samlede tilknytning dit større enn til norge, og de burde miste retten til å bo i norge.
Lenke til kommentar

Så idiotisk, man burde jo kunne gifte seg med hvem man vil.

Siden det blir godkjent så kommer det en ny regel som er mer krenkende mot den frievilje

 

Sier ikke at man ikke skal få gifte seg med hvem man vil. Men at ens samlede tilknytning er større til det andre landet og at man da burde flytte dit, kontra flytte ENNÅ et slektsledd til norge for å utnytte systemet.

 

Det gjør de fordi de føler seg ikke velkommen i bygda eller i troms fylke. Første dagen jeg kom til Norge fikk jeg bank av en gruppe med flere nordmenn, fordi jeg var utlending(troms fylke). Da blir man mer skeptisk til nordmenn og jeg trodde at alle nordmenn hater meg.

 

Det er jo bare idiotisk. Både det de gjorde og måten du reagerte på. Men om du og andre innvandrere føler dere så marginalsierte og diskriminerte og har det så fælt i norge er det jo en veldig enkel løsning på det..... dra hjem?

 

Selvfølgelig burde man få lov til å gifte seg med hvem man vil. At noen i det hele tatt foreslår noe annet er bare helt idiotisk.

 

Jeg har ikke foreslått noe annet. Jeg sa gifte seg med en annen innvandrer, altså hente ennå en hit utenfra.

Lenke til kommentar
Sier ikke at man ikke skal få gifte seg med hvem man vil. Men at ens samlede tilknytning er større til det andre landet og at man da burde flytte dit, kontra flytte ENNÅ et slektsledd til norge for å utnytte systemet.

eheh..hva meneru med utnytte systemet? Utledninger som gifter seg, får ikke noe mer enn hva norske ektepar får. (Om du mener at dem ikke har rett på et bedre liv enn det de hadde i sitt opprinnelige land, så er det en annen sak.)

Lenke til kommentar
3. Burde folk med fremmedkulturell bakgrunn ha lov til å gifte seg med andre innvandrere?

 

Personlig mener jeg nei. De burde gifte seg med andre fra norge. Dersom de gifter seg med èn fra hjemlandet er deres samlede tilknytning dit større enn til norge, og de burde miste retten til å bo i norge.

7695632[/snapback]

 

Amen! Også burde vi få 24 års aldersgrensen i samme slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...