Gå til innhold

Alternativer til SONY KDL-40W2000? Tatung V42EMGI?


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

I en annen tråd her, startet av benjamin84, så får KDL-40W2000 bra med skryt..

 

TV'er har jeg desverre ikke så peiling på.. men, tenkte jeg skulle stille følgende glupe spørsmål fordet; Finnes det noe godt alternativ til denne skjermen? :)

 

Ikke det at jeg ikke ønsker Sony'n.. men, det er greit med alternativer, likevel..

 

 

Men, burde ikke TV'n ha HDMI PC-grensesnitt, i stedet for VGA (HD-15)? Hvis man skal bruke den (litt) til PC også?

 

 

Takker & bukker :)

 

 

EDIT:

 

Hvorfor skal jeg velge Sony KDL-40W2000 fremfor Tatung V42EMGI ?

 

http://www.komplett.no/k/kcp.asp?sku=327043&sku=329874

 

Spare jo noen tusen også..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker.. skal kikke litt i tråden.. kanskje ikke hele, da den var på nærmere 160 sider :p , men skal nå i hvert fall begynne.. Takk, takk!

 

 

Ellers er det bare å komme med egne erfaringer også! :)

 

 

EDIT: Hvordan svarte har det seg at samme TV'n (?) har et helt annet navn og nummer i et annet land? Er ikke / skal ikke dette være "universielt" ?? :ermm:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

nåh.. Visste jeg ikke.. :hmm:

 

 

Men, den Tatung TV'n må jo egentlig være et lite kupp!? :dontgetit:

 

Virker på en måte som om den er bedre på et slags vis også.. da den har støtte for HDMI PC-grensesnitt (uten av jeg faktsik vet helt hva jeg snakker om her), den er 2" større.. og en del tusen billigere..

 

De 2 ulempene jeg har kommet over til nå, er at den (tror jeg) kun har 1 HDMI-inngang, og at den har en relativ stygg fjernkontroll..

 

hmm..

Lenke til kommentar

Helt enig om at denne ser ut som et lite kupp. Selv om jeg alltid er litt skeptisk til "nye" merker, så ser det ut til (etter mye lesing i diverse forum) at Tatung kommer fra et solid selskap som produserer mange av de kjente merkene. Så i et forum (avforums.com) at denne TV'n skal ha samme komponenter som samsung.

 

Man skal jo ikke alltid tro på det man leser, men har hittil ikke sett noen andre negative ting om den en hva Bone skriver om lenger opp som egentlig ikke er så spesielt negativt i praksis når du sitter der og ser på TV'n.

 

Blir nok bestilt relativt snart tenker jeg..;)

 

jonnyzapper: Meld ifra så fort du har testet den mot Media Center siden dette blir hva jeg også skal bruke den til.

Lenke til kommentar

På et annet forum (Nederlansk tror jeg det var) fant jeg en liten post som noen hadde fått fra en Tatung representant. han skrev at de hadde mottatt noen klager på "støy" fra skjermen og at de dermed hadde bestemt seg for å bytte ut strømregulatoren til bakbelysningen. Dette skal visstnok ha blitt gjort på alle TV'er produsert etter 15.Des.2006.

På idg.no testen står det i leserkommentarer nederst at Tatung bla.a. lager skjermer for JVC.

Personlig hadde jeg store planer om å kjøpe Tatung'en, da den i specs/pris slår alt i samme klasse. Endte dog til slutt opp med å kjøpe en Sony 40W2000 på tilbud, etter å ha sett på alle skjermene som diverse butikker hadde til utstilling. Sony skjermen hadde desidert best bilde hva analog tv-input angikk, og HD bildet var også upåklagelig, sammenlignet med alle andre.

Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte Tatungen var altså at jeg ikke gadd å ta sjansen på at jeg ikke skulle være 100% fornøyd med bildet.

Sony skjermen kostet riktignok 4500 mer og uten å ha sett bildet på Tatung'en er det vanskelig å si om den faktisk er verdt 4500mer, men jeg tviler sterkt.

Uansett mener jeg at en skjerm som 40W2000 overhodet ikke er verdt veil.butikkpris på ca. 24.000.

(Ser at noen klager på fjernkontrollen(design) til tatung TV'n og da kan jeg hilse å si at 40W2000 fjernkontrollen er rimelig begredelig den også.)

Lenke til kommentar

Endte opp en med Sony 40W2000 i dag jeg! :D

 

Impulskjøp, som alltid... :blush:

 

 

Noen som vet om det er mulig å få 1080p på Xbox360 per nå, med denne TV'n? :ermm:

 

Får "bare" 1080i .. :(

 

 

Må man forresten gjøre noen spesielle instillinger når man kobler til en PC?

Lenke til kommentar
Endte opp en med Sony 40W2000 i dag jeg! :D

 

Impulskjøp, som alltid... :blush:

 

 

Noen som vet om det er mulig å få 1080p på Xbox360 per nå, med denne TV'n? :ermm:

 

Får "bare" 1080i .. :(

 

 

Må man forresten gjøre noen spesielle instillinger når man kobler til en PC?

7706503[/snapback]

 

hallo,har vurdert denne tv selv da jeg også har xbox 360 og vil sikkert satse på hd-dvd/B-Ray senere.

Hvis tvn ikke støtter 1080p er det veldig negativt?Har ikke så mye greie på HD sprsifikasjoner

Lenke til kommentar
TV'n støtter 1080p via HDMI.. men, fikk ikke til via komponent..

 

Jeg har heller ikke så greie på HD spesifikasjoner.. men.. det er visstnok ikke så veldig negativt, så sant du ikke skal bruke den MASSE til PC..

7708554[/snapback]

 

ok,skulle ønske at tvn hadde flere component innganger......ingen av mine dvd spillere har HDMI utganger og den ene component inngangen må jo 360 ha

Lenke til kommentar

Har ikke hatt å mye tid til testing pga. diverse andre dataproblemer.. men:

Tatung V42EMGI fungerte veldig bra.

 

XBOX 360

XBox 360 med siste oppdateringer + komponentkabel

Satte oppløsning til 1080p

Så veldig bra ut - spillene er begrensningen.

 

Windows Media Center:

Widows Media Center 2005 No med litt dårlig skjemkort

Raden X1300 basert - var ok til gammel TV.

Koblet til med DVI kabel

Satte oppløsning til 1920x1080 - 60 Hertz

Testet noen QuickTime 1080p Trailere.Så veldig bra ut bortsett fra at skjermkortet virket litt for trått.(Hakket)

Testet litt DVD,DivX,digitalbilder

 

TV

Med dårlig analogt Kabel-TV anlegg var ikke forventningene særlig høye men var egentlig bedre enn fryktet.

 

HD

Har ikke noe å teste med pr idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...