Gå til innhold

Lenge siden en skikkelig Netcom kampanje...


Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke er bundet av noen taushetsavtaler mot NetCom :tease:

 

NetCom kommer etter det jeg vet med ActiveTalk Pluss

199,- i mnd og hele 10 øre billigere å ringe enn med vanlig AT. Telefonene skal også bli littegrann billigere med dette abonnementet.

 

En hard konkurrent til Telenor Superminutt der altså :p

7777051[/snapback]

 

De øker oppstartsavgiften med 10 øre også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden jeg ikke er bundet av noen taushetsavtaler mot NetCom :tease:

 

NetCom kommer etter det jeg vet med ActiveTalk Pluss

199,- i mnd og hele 10 øre billigere å ringe enn med vanlig AT. Telefonene skal også bli littegrann billigere med dette abonnementet.

 

En hard konkurrent til Telenor Superminutt der altså :p

7777051[/snapback]

 

De øker oppstartsavgiften med 10 øre også

7777409[/snapback]

Er det bare meg som ikke lar meg imponere så voldsomt om det skulle stemme? 79 øre å ringe, dyrere oppstart og ingen inkluderte ringeminutter, sammenlignet med superminutt og telenor fri120 blir jo dette abonnementet parkert.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som ikke lar meg imponere så voldsomt om det skulle stemme? 79 øre å ringe, dyrere oppstart og ingen inkluderte ringeminutter, sammenlignet med superminutt og telenor fri120 blir jo dette abonnementet  parkert.

7778220[/snapback]

 

Poenget er jo at man skal få bedre subsidiering av telefon da. Om man betaler full pris for telefon istedet (noe som alltid vil lønne seg spør du meg) , kan du heller ha ett billig abonnement uten månedspris, bindingstid og dyre ringetider. Som NetCom SmartTalk.

 

Mye lurere spør du meg, men er ikke alle som orker å bruke mye penger på en ny telefon. De vil heller bruke mer på telefonen over tid..

Lenke til kommentar
Er det bare meg som ikke lar meg imponere så voldsomt om det skulle stemme? 79 øre å ringe, dyrere oppstart og ingen inkluderte ringeminutter, sammenlignet med superminutt og telenor fri120 blir jo dette abonnementet  parkert.

7778220[/snapback]

 

Poenget er jo at man skal få bedre subsidiering av telefon da. Om man betaler full pris for telefon istedet (noe som alltid vil lønne seg spør du meg) , kan du heller ha ett billig abonnement uten månedspris, bindingstid og dyre ringetider. Som NetCom SmartTalk.

 

Mye lurere spør du meg, men er ikke alle som orker å bruke mye penger på en ny telefon. De vil heller bruke mer på telefonen over tid..

7779025[/snapback]

Jo skjønner det, men det er jo svært lite konkurransedyktig mot f.eks superminutt eller tele2 super som det da ligner mest på: 50,- mer i måneden, stort sett høyere ringepris. Subsidieringen bør virkelig være mye bedre enn activetalk for at det skal slå an.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som ikke lar meg imponere så voldsomt om det skulle stemme? 79 øre å ringe, dyrere oppstart og ingen inkluderte ringeminutter, sammenlignet med superminutt og telenor fri120 blir jo dette abonnementet  parkert.

7778220[/snapback]

 

Poenget er jo at man skal få bedre subsidiering av telefon da. Om man betaler full pris for telefon istedet (noe som alltid vil lønne seg spør du meg) , kan du heller ha ett billig abonnement uten månedspris, bindingstid og dyre ringetider. Som NetCom SmartTalk.

 

Mye lurere spør du meg, men er ikke alle som orker å bruke mye penger på en ny telefon. De vil heller bruke mer på telefonen over tid..

7779025[/snapback]

Jo skjønner det, men det er jo svært lite konkurransedyktig mot f.eks superminutt eller tele2 super som det da ligner mest på: 50,- mer i måneden, stort sett høyere ringepris. Subsidieringen bør virkelig være mye bedre enn activetalk for at det skal slå an.

7779670[/snapback]

Ja, det burde det, men jeg tviler på det... legger seg nok likt som Tele 2 Pluss og da er det klart hva jeg ville valgt hvis jeg skulle hatt et slikt abonnement.

Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig på at Netcom Activetalk Pluss kommer til å bli en suksess. For å kunne rettferdiggjøre en månedsavgift på 199, så må kunden få noe igjen, utover en rimelig telefon. F.eks inkluderte ringeminutter, sms, mms, etc. Bare se på tele2 som for en stund tilbake lanserte Tele2 Champion (Pluss) med en månedspris på 199 og samme ringepris som vanlig Tele2 Champion. Subsidiene på dette abonnementet lå betraktelig over både Tele2 sitt eget Mobilpluss, Netcoms Activetalk og Telenors Fri120. Abonnementet ble aldri en suksess i butikk og ble trukket tilbake etter noen måneder.

Lenke til kommentar
Jeg tviler egentlig på at Netcom Activetalk Pluss kommer til å bli en suksess. For å kunne rettferdiggjøre en månedsavgift på 199, så må kunden få noe igjen, utover en rimelig telefon. F.eks inkluderte ringeminutter, sms, mms, etc. Bare se på tele2 som for en stund tilbake lanserte Tele2 Champion (Pluss) med en månedspris på 199 og samme ringepris som vanlig Tele2 Champion. Subsidiene på dette abonnementet lå betraktelig over både Tele2 sitt eget Mobilpluss, Netcoms Activetalk og Telenors  Fri120. Abonnementet ble aldri en suksess i butikk og ble trukket tilbake etter noen måneder.

7780259[/snapback]

 

Grunnen til at dette ble trukket tilbake var at dette kun var ment som en promotering av det orginale champion abonementet. Det var aldri meningen at champion pluss skulle vedvare.

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke er bundet av noen taushetsavtaler mot NetCom :tease:

 

NetCom kommer etter det jeg vet med ActiveTalk Pluss

199,- i mnd og hele 10 øre billigere å ringe enn med vanlig AT. Telefonene skal også bli littegrann billigere med dette abonnementet.

 

En hard konkurrent til Telenor Superminutt der altså :p

7777051[/snapback]

 

Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke er bundet av noen taushetsavtaler mot NetCom :tease:

 

NetCom kommer etter det jeg vet med ActiveTalk Pluss

199,- i mnd og hele 10 øre billigere å ringe enn med vanlig AT. Telefonene skal også bli littegrann billigere med dette abonnementet.

 

En hard konkurrent til Telenor Superminutt der altså :p

7777051[/snapback]

 

Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

7784528[/snapback]

 

Vel, jeg har ikke sett noen fra NetCom som har bekreftet det heller.

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke er bundet av noen taushetsavtaler mot NetCom :tease:

 

NetCom kommer etter det jeg vet med ActiveTalk Pluss

199,- i mnd og hele 10 øre billigere å ringe enn med vanlig AT. Telefonene skal også bli littegrann billigere med dette abonnementet.

 

En hard konkurrent til Telenor Superminutt der altså :p

7777051[/snapback]

 

Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

7784528[/snapback]

Det er heller ingen hemmelighet fra NetCom sin side. Men det kommer ikke til å bli annonsert stort for det heller. For sikkerhets skyld fikk jeg dette bekreftet fra NetCom i går ;)

 

ActiveTalkPluss kommer i salg fra første mars og det vil komme en hel drøss med enkronestelefoner.

Lenke til kommentar
Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

7784528[/snapback]

Hemmelighet? NetCom har allerede informert sine forhandlere om det nye abbonementet, og det har aldri vært snakk om at det skal holdes hemmelig.

Lenke til kommentar
Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

7784528[/snapback]

Hemmelighet? NetCom har allerede informert sine forhandlere om det nye abbonementet, og det har aldri vært snakk om at det skal holdes hemmelig.

7787957[/snapback]

Ikke?

 

NB! Det er IKKE sendt ut pressemelding om dette produktet enda. Informasjonen er konfidensiell inntil det blir gitt annen beskjed!

 

Noen som har sett dette på noe info fra operatører før abonnementer er blitt offentliggjort?

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke er bundet av noen taushetsavtaler mot NetCom :tease:

 

NetCom kommer etter det jeg vet med ActiveTalk Pluss

199,- i mnd og hele 10 øre billigere å ringe enn med vanlig AT. Telefonene skal også bli littegrann billigere med dette abonnementet.

 

En hard konkurrent til Telenor Superminutt der altså :p

7777051[/snapback]

 

Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

7784528[/snapback]

 

Vel, jeg har ikke sett noen fra NetCom som har bekreftet det heller.

7786939[/snapback]

 

Under presentasjonen NetCom holdt hos oss stod det på alle powerpoint slidene at de var konfidensielle. Og de som så den klarte ikke unngå å se det.

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke er bundet av noen taushetsavtaler mot NetCom :tease:

 

NetCom kommer etter det jeg vet med ActiveTalk Pluss

199,- i mnd og hele 10 øre billigere å ringe enn med vanlig AT. Telefonene skal også bli littegrann billigere med dette abonnementet.

 

En hard konkurrent til Telenor Superminutt der altså :p

7777051[/snapback]

 

Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

7784528[/snapback]

 

Vel, jeg har ikke sett noen fra NetCom som har bekreftet det heller.

7786939[/snapback]

 

Under presentasjonen NetCom holdt hos oss stod det på alle powerpoint slidene at de var konfidensielle. Og de som så den klarte ikke unngå å se det.

7792591[/snapback]

 

Vel det var nå bare for at de ikke hadde klart å fjerne det fra sliden :p

Lenke til kommentar
Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

7784528[/snapback]

Hemmelighet? NetCom har allerede informert sine forhandlere om det nye abbonementet, og det har aldri vært snakk om at det skal holdes hemmelig.

7787957[/snapback]

Ikke?

 

NB! Det er IKKE sendt ut pressemelding om dette produktet enda. Informasjonen er konfidensiell inntil det blir gitt annen beskjed!

 

Noen som har sett dette på noe info fra operatører før abonnementer er blitt offentliggjort?

7792258[/snapback]

Jeg ser den nå, men hadde ikke sett den da jeg skrev mitt tidligere innlegg. Det jeg da visste om dette abbonementet hadde jeg fått muntlig fra min forhandlerkonsulent, som da ikke gav noe inntrykk av at dette var konfisensielt.

Lenke til kommentar
Den personen som har gitt deg denne infoen ville jeg aldri ha ansatt om jeg hadde eget firma. Folk som ikke holder på hemmeligheter er lite verdt i næringslivet.

7784528[/snapback]

Hemmelighet? NetCom har allerede informert sine forhandlere om det nye abbonementet, og det har aldri vært snakk om at det skal holdes hemmelig.

7787957[/snapback]

Ikke?

 

NB! Det er IKKE sendt ut pressemelding om dette produktet enda. Informasjonen er konfidensiell inntil det blir gitt annen beskjed!

 

Noen som har sett dette på noe info fra operatører før abonnementer er blitt offentliggjort?

7792258[/snapback]

Jeg ser den nå, men hadde ikke sett den da jeg skrev mitt tidligere innlegg. Det jeg da visste om dette abbonementet hadde jeg fått muntlig fra min forhandlerkonsulent, som da ikke gav noe inntrykk av at dette var konfisensielt.

7794199[/snapback]

 

Nei, advarselen om at det er konfidensielt står jo bare med STORE, ORANSJE BOKSTAVER på nettportalen til forhandlerne. Litt vanskelig å se det og holde på taushetsplikten sin, i hvert fall hvis man er blind på begge øynene :no:

 

Men men, jungeltelegrafen er også god reklame for NetCom, selv om å spre slik informasjon kan forfølges, og den som gjorde det kan miste jobben... det har forresten skjedd før med omtrent like alvorlige saker, dette har jeg fra sikre kilder.

Lenke til kommentar

Når man lekker ting som dette, får andre operatører det med seg og lanserer kanskje et like godt eller bedre abb samtidig. Dermed ødelegger det hele lanseringa til NetCom. Er helt sikkert en eller annen som har noe med markedsføring i Telenor som får snusen om denne tråden nå.

 

Derfor har man taushetsplikt overfor sine leverandører, jeg som jobber i Elkjøp har f.eks ikke lov til å fortelle hva vi får i provisjon på f.eks Telenor superminutt da denne informasjonen kan fanges opp og brukes av Expert mot Telenor. Har heller ikke lov til å fortelle Telenor hva NetCom kommer til å sette som provisjon på sitt nye abb. Det håper jeg alle forhandlere på forumet her skjønner og retter seg etter senere.

 

Hadde dette vært et lukket forum hvor alle stolte på alle, så kunne vi selvfølgelig pratet om hva vi ville, men sånn er det desverre ikke.

Lenke til kommentar
Nei, advarselen om at det er konfidensielt står jo bare med STORE, ORANSJE BOKSTAVER på nettportalen til forhandlerne. Litt vanskelig å se det og holde på taushetsplikten sin, i hvert fall hvis man er blind på begge øynene  :no:

7796144[/snapback]

Nå syns jeg det virker veldig som om du anklager meg for å ha "lekket" noe. Det vil jeg ha meg frabedt, og foreslår at du leser igjennom tråden på nytt. Jeg skrev bare at jeg ikke hadde fått inntrykk av at informasjonen om dette nye abbonementet var ment å være konfidensiell. Jeg skrev det samme dag som informasjonen ble lagt ut på internportalen, og hadde ikke sett denne meldingen.

Lenke til kommentar
Nei, advarselen om at det er konfidensielt står jo bare med STORE, ORANSJE BOKSTAVER på nettportalen til forhandlerne. Litt vanskelig å se det og holde på taushetsplikten sin, i hvert fall hvis man er blind på begge øynene  :no:

7796144[/snapback]

Nå syns jeg det virker veldig som om du anklager meg for å ha "lekket" noe. Det vil jeg ha meg frabedt, og foreslår at du leser igjennom tråden på nytt. Jeg skrev bare at jeg ikke hadde fått inntrykk av at informasjonen om dette nye abbonementet var ment å være konfidensiell. Jeg skrev det samme dag som informasjonen ble lagt ut på internportalen, og hadde ikke sett denne meldingen.

7800780[/snapback]

 

Jeg anklager ingen for noen ting, bare påpeker hva som er nedskrevet. Men det går an å bruke hodet også i visse sammenhenger, og man kan tenke seg til at noen ting er ment for intern bruk, kanskje som informasjon til gode kunder. I lukkede tilstelninger for forhandlere blir det kanskje gitt informasjon om kommende produkter for de ulike operatørene, men den gir ingen rett til å gå ut på et forum med mange tusen brukere, si at man ikke har noen forpliktelser ovenfor netcom og spre slik informasjon slik at veldig mange kan se den. Sunn fornuft det der.

 

Henger meg på argumentet over, denne tråden kan ha ødelagt for NetCom sin lansering av det nye abonnementet. Men på den annen side, kanskje den også bidrar til å spre informasjon som ellers ikke ville ha fått så mye blest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...