Gå til innhold

Erfaringer fra UiB


Nervetattoo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om noen har gått noen av informatikkfagene ved UiB og kan si noe om hvordan det var å studere der.

Etter planen regner jeg med å komme i gang med bachelor/master i informatikk der til høsten, men alltid greit å få mest mulig informasjon først. Viser det seg at det er svært dårlig må jeg vurdere alternativer.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vel, som student på informasjonsvitenskap (2000 - 2004) var jeg svært fornøyd med studiet, foreleserne og studentmiljøet for øvrig. Antageligvis ikke alle som vil være enig med meg, men sånn vil det vel alltid være.

 

Jeg tror ikke jeg skal snakke for mye om hvordan forelesere og den slags ting er nå pr i dag, i og med at jeg har vært foreleser på introduksjonskurset der 2 år på rad nå :)

 

Men hvis du er interessert i å vite litt om hvordan det er å være (it) student på UiB, kan du kanskje lese litt mer på http://studblogg.uib.no/. (De eldre postene er antageligvis mer relatert til IT fag enn de nye)

 

Ellers burde det være en del her inne som kan fortelle litt om hvordan det er, og det har vært en del tråder om det mener jeg å huske.

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Hei går selv på UiB og studerer Informasjonsvitenskap, men har hatt en del fag innenfor informatikk som du snakker om. Informatikk delen var ganske artig, men du kan jo også se litt på informasjonsvitenskap som også er et veldig interesant fag område.

 

Ellers kan jeg jo si at miljøet på UiB er veldig bra, et kjekt å koselig miljø. Iallefall på SV-fakultet der info.viten går. Er sikkert kjekkt borte på Informatikk også vil jeg tro.

Som student på UiB har du et tonn med forskjellige foreninger etc du kan være med i noe som gjøre studie tiden ekstra spennede. Finnes noe for en hver smak.

 

Lykke til med valget, vet det ikke er lett å velge. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...