Gå til innhold

Installere XBMC fra cd/dvd?


goggen

Anbefalte innlegg

Har problem med å bruke ftp til å overføre filer til Xboxen min (xbox fryser hver gang etter noen sekunder), så når jeg nå ønsker å oppdatere xbmc må jeg gjøre det via cd/dvd.

 

Er det noen andre filer jeg trenger for cd/dvd kontra ftp, eller er det bare å brenne de samme filene på installasjonscd'en? Må den brennes i noe spesielt format, eller bare som en vanlig "datadisc"? Og da er det bare å installere den over den ganmle xbmc-installasjonen, eller kan jeg ha både gammel og ny installert samtidig?

 

 

Har forøvrig Avalaunch dashboard.

 

Ble noen spørsmål dette... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har problem med å bruke ftp til å overføre filer til Xboxen min (xbox fryser hver gang etter noen sekunder), så når jeg nå ønsker å oppdatere xbmc må jeg gjøre det via cd/dvd.

 

Er det noen andre filer jeg trenger for cd/dvd kontra ftp, eller er det bare å brenne de samme filene på installasjonscd'en? Må den brennes i noe spesielt format, eller bare som en vanlig "datadisc"? Og da er det bare å installere den over den ganmle xbmc-installasjonen, eller kan jeg ha både gammel og ny installert samtidig?

 

 

Har forøvrig Avalaunch dashboard.

 

Ble noen spørsmål dette... :roll:

7689819[/snapback]

 

Hei,

Det burde gå å kopiere filene direkte fra cd/dvd ja (forutsatt at du bruker en skive _din_ xbox greier å lese, dette varierer jo). Ingen flere filer trengs, men det er klart, du må jo ha tilgang til en browser som lar deg flytte filer da, regner med at avalaunch har dette (har omtrent ikke brukt avalaunch selv). Brenn filene straight som data ja, ikke noe annet.

 

Når det gjelder installasjon av xbmc over den gamle kommer dette litt an på hvor gammel versjonen du har liggende er. Generelt er det ikke å anbefale å ha to versjoner av xbmc liggende på en gang, og de gamle programfolderne bør slettes før du setter i gang (husk å kopier ut filer med endringer du eventuelt har gjort) for at det ikke skal bli konflikter.

 

Når dette er sagt, strukturen i xbmc blei ganske endra i fjor sommer en gang var det vel (husker ikke helt sikkert når), og å kjøre en versjon før dette samtidig med en nyere funka smertefritt hos meg, jeg får inntrykk av at du har en litt gammel versjon, sånn at dette kan gå.

Men helt ærlig ser jeg ingen grunn til å ha en gammel versjon liggende parallellt med den nye. Applikasjonen har ikke akkurat mista funksjonalitet, tvert om ;)

 

En ting du må være obs på hvis det er en såpass gammel versjon fra før er at diverse xml-filer osv du eventuelt har redigert for å tilpasse xbmc slik du vil ha det ikke bare kan brukes uten videre, da strukturen som sagt er litt annerledes. Men ta vare på dem for å huske hvilke endringer som er gjort, slik at du lett kan gjøre dem på ny. Det meste av nødvendig og unødvendig konfigurering er lett tilgjengelig og lett å forstå, se wiki online manualen på xboxmediacenter for detaljer.

 

Å ikke kunne bruk ftp høres kjipt ut....får håpe du har mer hell med ftpserveren i xbmc da ;)

 

Dette ble litt knotete skrevet så tidlig på morran, håper det likevel kan være til hjelp. Jeg trenger kaffe..

 

Lykke til, hilsen en xbmc-fæn

Endret av d-s-j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...