Neppe Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Gothic 1 og 2 var nydelige spill. Mange times underholding og stor mulighet for å spille igjennom enda en gang. Etter å ha spillt Gothic 3 en stund så savner jeg den gamle følelsen Gothic 1 og 2 ga. Det blir liksom noe som ikke stemmer lengre. At Gothic serien ikke har vært feilfri er vel ikke noe å skjule. Men med Gothic 3 har det vel toppa seg. Jeg har ingen følelse av at jeg bare må spille en time til for å finne ut hva som skjer. Det er ikke så engasjerende lengre. Så jeg lurer. Er sjarmen fra Gothic borte ?
KayAU Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Eg er einig i at G3 ikkje er heilt på nivå med forgjengarane. På nokon område er det betre, men jamnt over er det noko som manglar. Medan G1 og 2 vart betre og betre etter kvart som eg spelte, tapte G3 seg faktisk litt etter ei stund. Eg trur mykje av problemet er at spelet ikkje vart gjort skikkeleg ferdig. Dårleg ytelse og bugs er ein ting, dårleg dialog (ikkje berre med tanke på stemmene, men òg på innhaldet), AI og historiefortelling er verre. I tillegg har det blitt gjort nokre uheldige design-valg, deriblant at dei har ofra tilhøyrigheit til faksjonane til fordel for større fridom, og at utfordring har blitt ofra til fordel for tilgjengelegheit. Men heilt borte vil eg ikkje seie at sjarmen er. Eg fekk fortsatt ei viss Gothic-kjensle av det, og det er ei stor, vakker og variert spelverd å utforske. Eg trur ikkje der er noko anna spel som er betre på utforsking enn Gothic 3. Dei gode nyhendene er at utviklarane ser ut til å ha teke kritikken innover seg. I dei intervjua eg har sett, lovar dei bot og betring og å gå attende til røtene når ekspansjonen kjem. Kay
Sollid Skrevet 10. januar 2007 Skrevet 10. januar 2007 Det som gjorde Gothic 2 så genialt var at du aldri visste hva som kom etter neste sving. Mens I Gothic 3 får hvite alt om alt med en eneste gang.
Hr. Jenssen Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg tror sjarmen i Gothic-serien er ALT ANNET enn borte. Mye av sjarmen forsvant i 3'ern, men Piranha er flinke til å høre på fans. SERIEN har ikke mistet sjarmen, det er jeg sikker på. Piranha vil høre på hva fansen har klaget på, og de vil rette det i eventuelle oppfølgere. Jeg tror Gothic 4 vil bli som Gothic 2, bare teknisk oppdatert, selvsagt. Endret 11. januar 2007 av Hr. Jenssen
Zithor Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Enig med Hr. Jenssen her. Gothic sjarmen er ikke borte og G4 / eller ekstrapakken kommer helt sikkert til å bli mye bedre enn G3 selv om. Gogo Piranha
loathsome Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tror sjarmen i Gothic-serien er ALT ANNET enn borte. Mye av sjarmen forsvant i 3'ern, men Piranha er flinke til å høre på fans. SERIEN har ikke mistet sjarmen, det er jeg sikker på. Piranha vil høre på hva fansen har klaget på, og de vil rette det i eventuelle oppfølgere. Jeg tror Gothic 4 vil bli som Gothic 2, bare teknisk oppdatert, selvsagt. 7697211[/snapback] Second that, helt enig i alt som står over - utenom en ting; Tviler på at Gothic 4 vil bli like "bra" som Gothic 2. Eller i hvert fall, vi vil aldri se det. Det blir liksom ikke den samme nostalgien osv. for oss, uansett. Om du skjønner.
Hr. Jenssen Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg sa da aldri at Gothic 4 vil bli like bra som Gothic 2. Jeg sa at jeg tror at Gothic 4 vil være likt Gothic 2 i utførelse. Det var mange endringer fra G2 til G3 som ikke gjorde 3'ern noe bedre. For eksempel quest-loggen. Den var bare tåpelig i G3. Man får ikke se annet enn hva folkene sier, og flere ganger får man faen ikke sett hele samtalen engang! Noen ganger får man bare en kort, MENINGSLØS setning i quest-loggen, og langt ifra alt det man hørte quest-karakteren sa til deg! Dette er spesielt irriterende når man tar opp en quest man fikk for lenge siden. Man husker ikke hva man skal gjøre! Patetisk! Uansett, jeg tror Piranha vil gå tilbake til måten de gjorde det i 2'ern når det gjelder slike detaljer, samt også historiefremgang, konspirasjoner, black vs. white, osv. Endret 11. januar 2007 av Hr. Jenssen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå