Gå til innhold

2007. Det året interessen for WoW avtar?


Anbefalte innlegg

"Hvordan kan man slå på 300 forskjellige måter? Sånn jeg har forstått det kan man velge 1 av 6 slag vinkler. Hva som er forskjellen på de 6 og hva som definerer en combo har jeg ikke hørt noe om."

 

 

har dere hørt om tekken? + alle andre slossespill i historien..

trenger ikke mange knapper for å gjøre hundrevis av moves

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Hvordan kan man slå på 300 forskjellige måter? Sånn jeg har forstått det kan man velge 1 av 6 slag vinkler. Hva som er forskjellen på de 6 og hva som definerer en combo har jeg ikke hørt noe om."

 

 

har dere hørt om tekken? + alle andre slossespill i historien..

trenger ikke mange knapper for å gjøre hundrevis av moves

7725219[/snapback]

Ok, men I tekken kan man blokkere og beregne avstander. Her ser det ut til at man ikke kan bevege seg mens man utfører de tidkrevende slagene. Parry i AoC er passiv. Hvordan blir dette noe annet enn å hamre inn de 2-3 beste comboene man har, og thats it?

Av det de har gitt ut på gameplay filmene så har ikke jeg sett noe som ligner på en combo. Selvfølgelig kan dette være under development, men jeg forstår bare ikke hvordan det vil fungere.

Lenke til kommentar

World of warcraft er enda ungt. Det kan forbedre seg på mange måter enda. Men dem som kjenne kvaliteten på Blizzard sine spill hvet at det kommer berre til å bli bedre og bedre.

 

Burning Crusade kom i går ( 16) og var overaskende bra syntest jeg. Historien fortsetter på en kanaon bra måte. Tviler sterk på at jeg kommer til å bli skuffet etterhvert som jeg utforsker outland.

Klarer nesten ikke vente med å få tak i flyuing mount.

Vil også tro at BLizzard har mye mer å komme med til wow! Ingen spill kommer til å komme i nørheten av å være så populær på mange mange år framover. Og det spillet som tar det igjen da er sikkert ett annet Blizzard spill.

 

Har spillt endel online spill opp gjennom åra. For å nevne litt Anarchy Online. Og det er berre en ting og si.. Funcom vær så snill og ikke gji ut age of conan...

Online spill er liksom ikke deres greie... AO var bra første gang. Men vist du prøver det etter å ha spillt wow gidde du ikke holde på lenge.. Hva får dere til å tro at aoc blir så mye bedre..

 

Lord of the Rings.. Hva kan man si.... Tenk dere et adventure spill fra EA games og ette fra blizzard EA<Blizzard.... EA kan holde seg til sport spill som di kan best..

 

Kan også nevne siden jeg er i gang her.. swg og guild wars. Kan ikke sammenlignes engang. De er self bra på sine måter. Men wow er liksom bedre alt i alt..

Og det er enda nytt forhold til swg...

 

 

Tenk dere hvor mye wow har forbedret seg om 5 år?

Med så mange spilllere kan blizzard bygge på så enormt mye! Mange spillere = MYe peng til å videre utvikle spillet.

Lenke til kommentar
Men mest gleder jeg meg til å se hva Mythic får til med Warhammer. Mythic har levert tidligere med DAoC, og Warhammer er (IMO) den ultimate settingen. WAR har stort fokus på PvP, men har også mye PvE. Det geniale er at man kan levle, få penger og gear i både PvE og PvP.

 

 

For de som ikke har sett på warhammer enda så kan dere jo ta en titt på filmene under.

Advarsel: Cinematicen har lite med spillets faktiske gameplay å gjøre. Men spillet har RvR (aka PvP), siegeing og humor.

 

Cinematic video - Høy kvalitet

Cinematic video - Medium kvalitet

 

 

 

Intervju (med litt alpha gameplay)

7724924[/snapback]

 

Jeg vet ikke helt. Men jeg syns da

som er fra WAR ser rimelig kjipt ut. Slåssinga går faktisk enda saktere der enn i WoW.

Man ser ett slag, så venter man i 2 sekunder også kommer neste. Syns da det virker nokså kjederlig ut. Men igjen, det er min mening ;) Men jeg kommer nok til å prøve spillet.

 

Grunnen til att jeg ser frem til Age of Conan er nettopp dette. Man trenger ikke trykke på en knapp for så å vente på en 2 sekunders cooldown for å gjøre neste "stepp". WAR gjør som alle andre MMOs har gjort. Samme gamle kjipe, kjederlige og lite engasjerende slåss systemet.

 

FunCom prøver ihvertfall å lage noe nytt med sitt MMO. Om det lykkes vet jo ingen, men de skal ihvertfall ha "Kudos" for å prøve.

 

Ok, men I tekken kan man blokkere og beregne avstander.

Man har ikke manuell kontroll på "block,parry" osv. Men man har full kontroll over sin egen toon. Man kan dodge ett slag en ser kommer ved å trekke seg unna, rulle eller løpe til siden. Folk som "wielder" ett shold har faktisk ett shold på armen, den er der ikke bare for stats. Treffer ett slag på den så blir den blokkert. Dermed kan man bruke kontrollene sine og prøve å bevege seg slik att sholdet blokkerer omtrent hele seg. Det blir jo da en form for kontrollert block. Sant?

 

Hvordan blir dette noe annet enn å hamre inn de 2-3 beste comboene man har, og thats it?
Igjen, hvis du sloss mot en fyr som har ett skjold på sin venstre side. Så er det vell ikke så smart å "fyre" av slag etter slag på den samme siden hvor skjoldet ligger? Det vil jo da mest sannsynlig bare bomme, eller bli blokket vekk. En annenting er att visse komboer vil ha en viss tretthet i seg. Man kan ikke fyre av samme kombo etter kombo etterhverandre.
Av det de har gitt ut på gameplay filmene så har ikke jeg sett noe som ligner på en combo. Selvfølgelig kan dette være under development, men jeg forstår bare ikke hvordan det vil fungere.
Det har jeg.

Det er ett eksempel på der hvor din toon løfter opp sin fiende og stikker sverdet inn i magen på han/hun for så å slenge han/hun i bakken. Det er en form for kombo. En annen er der han halshugger sin fiende.

Jeg kan tilogmed ta med en quote fra en AoC DEV fra forumet deres. Dette vil bli ett kombo.

The herald does have an animation for a "temple of doom" like manuever where he punches into an enemies chest rips a chunk of flesh out and takes a bite.
"Tøfft" syns nå jeg :)
Lenke til kommentar
Har spillt endel online spill opp gjennom åra. For å nevne litt Anarchy Online. Og det er berre en ting og si.. Funcom vær så snill og ikke gji ut age of conan...

Online spill er liksom ikke deres greie... AO var bra første gang. Men vist du prøver det etter å ha spillt wow gidde du ikke holde på lenge.. Hva får dere til å tro at aoc blir så mye bedre..

7739917[/snapback]

 

For hvor lenge fantes ikke AO før WoW?

 

Jeg kan si det samme med Wolfenstein 3D og Battlefield 1942.

 

Begge de spillene der "eide" jo når dem kom ut.

Men det er jo en litt for stor tidsforskjell for att en kan direkte sammenligne dem.

 

 

"Hvis du prøver Wolfenstein etter att du har prøvd Battlefield så gidder du ikke holde på lenge...." Hehe. Bra argument. :thumbdown:

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt.

Det stemmer. :!:

 

Men jeg syns da
som er fra WAR ser rimelig kjipt ut.

Ja fysj. Heldigvis er dette combat fra alpha versjonen av WAR. De har ikke gjordt noe grov balansering her. Ikke er combat systemet ferdig designet heller. Hvorfor de la ut den besugne videoen der kan jeg ikke forstå, men kanskje det er fordi de skal slippe en nermere release for å vi fremgang. Ikke vet jeg.

 

 

Grunnen til att jeg ser frem til Age of Conan er nettopp dette. Man trenger ikke trykke på en knapp for så å vente på en 2 sekunders cooldown for å gjøre neste "stepp". WAR gjør som alle andre MMOs har gjort. Samme gamle kjipe, kjederlige og lite engasjerende slåss systemet.

Om du har prøvd daoc så vet du at det "samme gamle" kan være det "samme geniale gamle".

 

FunCom prøver ihvertfall å lage noe nytt med sitt MMO. Om det lykkes vet jo ingen, men de skal ihvertfall ha "Kudos" for å prøve.

Jepp.

Ok, men I tekken kan man blokkere og beregne avstander.

Man har ikke manuell kontroll på "block,parry" osv. Men man har full kontroll over sin egen toon. Man kan dodge ett slag en ser kommer ved å trekke seg unna, rulle eller løpe til siden. Folk som "wielder" ett shold har faktisk ett shold på armen, den er der ikke bare for stats. Treffer ett slag på den så blir den blokkert. Dermed kan man bruke kontrollene sine og prøve å bevege seg slik att sholdet blokkerer omtrent hele seg. Det blir jo da en form for kontrollert block. Sant?

Ifølge folka på AoC forumet kan man ikke blokkere manuelt på noen måte. Det eneste man kan gjøre er å bevege seg unna, noe som ikke går ann å gjøre mens man slår. Og om du har sett på videoene så tar animasjonene grufullt lang tid.

 

Hvordan blir dette noe annet enn å hamre inn de 2-3 beste comboene man har, og thats it?
Igjen, hvis du sloss mot en fyr som har ett skjold på sin venstre side. Så er det vell ikke så smart å "fyre" av slag etter slag på den samme siden hvor skjoldet ligger? Det vil jo da mest sannsynlig bare bomme, eller bli blokket vekk. En annenting er att visse komboer vil ha en viss tretthet i seg. Man kan ikke fyre av samme kombo etter kombo etterhverandre.

Vi får se hvordan det blir. Noe må de uansett gjøre med systemet som er i videoene.

 

Av det de har gitt ut på gameplay filmene så har ikke jeg sett noe som ligner på en combo. Selvfølgelig kan dette være under development, men jeg forstår bare ikke hvordan det vil fungere.
Det har jeg.

Det er ett eksempel på der hvor din toon løfter opp sin fiende og stikker sverdet inn i magen på han/hun for så å slenge han/hun i bakken. Det er en form for kombo. En annen er der han halshugger sin fiende.

Ja, virkelig sjarmerende, men hva med de 4 andre fiendene som hamrer på han mens han utfører denne 4+ sekunders animasjonen?

Totalt ubrukelig i PvP, nokså ubrukelig i PvE.

Tøft? Jada.

Lenke til kommentar
World of warcraft er enda ungt. Det kan forbedre seg på mange måter enda.

Det kan det, men det vil altid være wow. Og liker man ikke raiding, endeløs PvE og gear whore PvP (som meg) så vil det aldri bli noe mer enn bare Wow.

 

Har spillt endel online spill opp gjennom åra. For å nevne litt Anarchy Online. Og det er berre en ting og si.. Funcom vær så snill og ikke gji ut age of conan...

Online spill er liksom ikke deres greie... AO var bra første gang. Men vist du prøver det etter å ha spillt wow gidde du ikke holde på lenge.. Hva får dere til å tro at aoc blir så mye bedre..

-Fordi de har MYE høyere budsjett nå

-Fordi de har mer erfaring

-Fordi de (som alle andre) nå kan "stjele" ideer fra andre MMOs. Noe som første generasjons MMORPGer ikke kunne gjøre

Lord of the Rings.. Hva kan man si.... Tenk dere et adventure spill fra EA games og ette fra blizzard  EA<Blizzard.... EA kan holde seg til sport spill som di kan best..

Er vel ikke EA som lager LotR. Turbine eh? Har ikke mye håp for det spillet tbh.

Lenke til kommentar
Har spillt endel online spill opp gjennom åra. For å nevne litt Anarchy Online. Og det er berre en ting og si.. Funcom vær så snill og ikke gji ut age of conan...

Online spill er liksom ikke deres greie... AO var bra første gang. Men vist du prøver det etter å ha spillt wow gidde du ikke holde på lenge.. Hva får dere til å tro at aoc blir så mye bedre..

 

Ingen her som tvinger deg til å spille AoC..

Liker du det ikke, så dropp det!..

 

jeg har spilt WoW en god stund, men gikk lei av det gørrete systemet..

Lasta ned AO og digger det...

 

Det som gjør AoC bedre enn WoW?

-Grafikken

-Systemet(slag osv)

-Kan bygge egne borger osv...

-Mange forskjellige klasser og utseende på folkene.

 

WoW er begynt å bli gammelt, selv om TBC kom så er det mange som kommer til å slutte..

F.eks i klassen min er det 3/6 som har sluttet med wow..

 

Edit: Funcom brukte 120 millioner når de lagde AO - Plus expansion packs så blir det en del mer..

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

AO og AoC er vel enkelt og greit bare ment for et litt voksnere publikum enn det WoW er. WoW har klart det de ville. Tjene mest mulig penger ved å lage et spill basert på den årgamle Warcraft-lisensen som krever mye online-tid og samtidig er barnevennlig. Dermed har de greid å samle mange i alderen 12-20 og noen få over og under også. For min egen del så håper jeg at den gjennomsnittlige WoW-spiller holder seg til WoW slik at spill som AoC kan være en fornøyelse å spille så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
F.eks i klassen min er det 3/6 som har sluttet med wow..

Ang. det så spillte jeg med rund 15 kammerater når spillet kom ut. Nå er det vel 3 som fremdeles spiller, som bare spiller det fordi de ikke har noe annet å spille. Alle kommer til å hoppe på et av de kommende MMOene som kommer. Enten AoC eller WAR. Kanskje det bare er oss, men jeg føler at det er mange mange mange som venter på det neste skikkelige de kan hoppe på.

Lenke til kommentar
F.eks i klassen min er det 3/6 som har sluttet med wow..

Ang. det så spillte jeg med rund 15 kammerater når spillet kom ut. Nå er det vel 3 som fremdeles spiller, som bare spiller det fordi de ikke har noe annet å spille. Alle kommer til å hoppe på et av de kommende MMOene som kommer. Enten AoC eller WAR. Kanskje det bare er oss, men jeg føler at det er mange mange mange som venter på det neste skikkelige de kan hoppe på.

7740459[/snapback]

 

jess :)

 

og til deg/dere som sier at EA, funcom osv skal holde seg unna MMORPG..

WHY?

 

Blizzard er jo rimelig ny på mmorpg også.... deres sjanger er jo egentlig RTS..

Så hvorfor kan ikke blizzard holde seg til RTS enn å lage WoW?

 

Hvis dere får opp øynene så ser dere at det faktisk er flere spillere enn de "6millionene" som spiller WoW, der de fleste sitter i ASIA..

Lenke til kommentar
Hvis dere får opp øynene så ser dere at det faktisk er flere spillere enn de "6millionene" som spiller WoW, der de fleste sitter i ASIA..

7740486[/snapback]

Vel, sannheten er at de andre som ikke spiller wow, har spillt wow.

Det utrolige med wow er at det fremdeles øker i subcriber antall. Er vel 8 mill de er oppe i nå. Og så utrolig mange som har sluttet med spillet så må jo de ha solgt mellom 12 og 15 mill kopier av spillet.

Lenke til kommentar
Hvis dere får opp øynene så ser dere at det faktisk er flere spillere enn de "6millionene" som spiller WoW, der de fleste sitter i ASIA..

7740486[/snapback]

Vel, sannheten er at de andre som ikke spiller wow, har spillt wow.

Det utrolige med wow er at det fremdeles øker i subcriber antall. Er vel 8 mill de er oppe i nå. Og så utrolig mange som har sluttet med spillet så må jo de ha solgt mellom 12 og 15 mill kopier av spillet.

7740550[/snapback]

 

Joda, men det jeg tenkte på er at de som spiller wow tror at det er alle gamerne i verden.. eller høres iallefall slik ut..

 

Hvis de åpner øynene så ser de at det også er folk som spiller AO, GW, Everquest, lineage osv osv..

 

WoW setter ikke noen ny standar for min del.... det er bare et av tusen MMORPGs..

Lenke til kommentar
Hvis dere får opp øynene så ser dere at det faktisk er flere spillere enn de "6millionene" som spiller WoW, der de fleste sitter i ASIA..

7740486[/snapback]

Vel, sannheten er at de andre som ikke spiller wow, har spillt wow.

Det utrolige med wow er at det fremdeles øker i subcriber antall. Er vel 8 mill de er oppe i nå. Og så utrolig mange som har sluttet med spillet så må jo de ha solgt mellom 12 og 15 mill kopier av spillet.

7740550[/snapback]

 

Joda, men det jeg tenkte på er at de som spiller wow tror at det er alle gamerne i verden.. eller høres iallefall slik ut..

 

Hvis de åpner øynene så ser de at det også er folk som spiller AO, GW, Everquest, lineage osv osv..

 

WoW setter ikke noen ny standar for min del.... det er bare et av tusen MMORPGs..

7741145[/snapback]

 

Det er pga du har downs. Som er det beste argumentet her.

 

Ellers så satt wow en ny standard, og det vet du selv.

7741210[/snapback]

Jeg er enig i at wow har satt en ny standard i form av kvalitet, men på ingen måte i form av gameplay ol.

Lenke til kommentar

Ingen kan ta fra WoW at det er en suksess, men det betyr ikke at WoW er en komplett mmorpg.

 

+ WoW er meget spillevennelig. Altså lett å sette seg inni.

- Det er for få proffesions, muligheter generelt for å utvikle karakteren.

 

+ WoW har en stor verden.

- men også en meget begrenset verden med fjell som sperrer av områder i forholdsvis små båser.

Hadde løftet spillet enormt om en kunne fått større verdener med spillerbyer mm.

 

- PvP i WoW er alt annet enn imponerende, man må inn på små "kart" for å spille PvP. Dette blir like gøy som å spille en MP-demo med 1 kart av f.eks BF2 om og om igjen.

Her kunne man hatt "events" random rundt i WoW`s verden med World-PvP.

 

+ WoW er ganske folkerikt.

-men det er også utrolig usosialt tatt i betraktning av alle som er der inne. Guildene er satt sammen nesten utelukkende for at folk skal kunne bli med på raidgrupper, slik mat kan få sitt lilla gear!

 

- Du skal ble temmelig Hardcore-spiller, om en skal få utnytte av WoW etter lvl60 Timesvis å sette sammen raidgrupper, for så å bli med på raid som tar alt for lang tid. (før TBC).

 

Og mye mer. WoW er vel å bra, men det er så utrolig mye mer en kan gjøre med denne sjangeren. Håper bare de andre tar det beste fra WoW og legger til alt annet.

Lenke til kommentar

I tillegg så syns jeg det nye dungeon systemet i TBC er ganske så håpløst!

 

Man må grinde en instance 20-30 ganger FØR en kan drepe siste boss, som gir nøkkel til neste instance, der en må GRINDE enda 20-30 ganger før en kommer til siste boss som gir nøkkel til neste osv.....

 

Er det ikke nok "grind" i det spillet der fra før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...