Gå til innhold

Reparasjon hos netshop!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt inn min zepto znote 6214w inn til reparasjon, men har enda ikke fått den tilbake :dontgetit: Den har vært inne fra 22 desember. Det jeg lurte på var om jeg har rett til en ny tilsvarende maskin evt. og få hevet kjøpet(pengene tilbake) siden det har gått over ti arbeidsdager ?

 

Var borti samme sak når jeg fikk problemer med en tv jeg hadde kjøpt fra komplett og da fikk jeg penge tilbake etter at tven hadde vært inne på rep i ti arbeidsdager :!:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har sendt inn min zepto znote 6214w inn til reparasjon, men har enda ikke fått den tilbake :dontgetit: Den har vært inne fra 22 desember. Det jeg lurte på var om jeg har rett til en ny tilsvarende maskin evt. og få hevet kjøpet(pengene tilbake) siden det har gått over ti arbeidsdager ?

 

Var borti samme sak når jeg fikk problemer med en tv jeg hadde kjøpt fra komplett og da fikk jeg penge tilbake etter at tven hadde vært inne på rep i ti arbeidsdager :!:

7686816[/snapback]

 

10 arbeidsdager er ingen frist som er lovfestet, så det at du fikk pengene tilbake hos komplett var nok litt flaks.

 

Du har rett til å heve kjøpet hvis service tar urimelig lang tid. Hva urimelig lang tid er det fortsatt ikke helt enigheter om hva er, men den ligger en plass mellom 3-6 uker avhengig av litt sjønn, godvilje hos leverandør, samt hva som er gjeldende praksis hos den enkelte butikk.

Skrevet

Fra nettbutikkers skjønn er det 5 til seks ukers ventetid ,når den sjette har gått ,da har du krav på å få pengene tilbake, for da er det noe som heter at det har gått utenfor rimelighetens grenser, da kan du kreve kjøpet hevet. forbruker rådet vil si det samme.

Jeg hadde samme tidsproblemet du har nå, den gangen hadde mobilen min gått til h******.

Så jeg skjønner alltfor godt hva du mener med ventetid.

Skrevet (endret)

Maskinen din ble levert inn fredag 22 desember, og da ble den tidligst påbegynt/sendt til verksted onsdag 27. desember. I romjulen har de fleste verksteder redusert bemanning/stengt. Mandag 1/1 var det naturlig nok stengt. Trekker du fra dette, så har ikke maskinen din vært særlig lenge borte. Ville nok ha smurt meg med litt mer tålmodighet..

Endret av Nuffern
Skrevet

Maskinen var registrert i sandefjord den 18. faktsisk. Var tydeligvis ikke helt opplagt når jeg skrev denne posten :blush: De hadde faktisk en uke på før julaften :!: Jeg har faktisk krav på en erstatningspc etter en uke! Noe jeg fant ut etter å ha sett litt på forbrukerkjøpsloven.

Skrevet
Maskinen var registrert i sandefjord den 18. faktsisk. Var tydeligvis ikke helt opplagt når jeg skrev denne posten :blush: De hadde faktisk en uke på før julaften :!: Jeg har faktisk krav på en erstatningspc etter en uke! Noe jeg fant ut etter å ha sett litt på forbrukerkjøpsloven.

7707167[/snapback]

Har du link til der dette sto?

Skrevet

Og husk at forbrukerkjøpsloven har regler som begrenser mulighet til å få låeneprodukt.

 

Selv om vi nå et stykke ut i januar vil din innlebering 18. desember være så tett opp under jul og juleuken at du ikke kan forvente at de for sett på den før på nyåret.

Skrevet

Det står ingen steder at du har krav på en ny maskin. Du kan foreslå det, men du kan ikke kreve det. Etter syv dager kan du legge inn en forespørsel om en lånemaskin. Dersom de har det tilgjengelig kan du få dette mens servicen pågår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...