Gå til innhold

Kreatin eller protein?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg ta kreatin selv om jeg akkurat har startet å trene?

 

Kompisene mine ler litt av meg når jeg sier jeg skal begynne på kreatin! Hvorfor?

7689187[/snapback]

Hvis du nesten akkurat har begynt å trene er det bare tull. Det første året du trener utvikler du deg mye, og har en bratt kurve oppover. Når du har trent over lenger tid, og du begynner å stagnere, da er kreatin et fint tilskudd til å hjelpe deg å komme litt videre. Spar pengene og heller kjøpt deg en pose med kylling filè ;)

Lenke til kommentar

Enig. Mat, mat og mer mat er det beste for treninga. Vil egentlig si det er best å få kostholdet på topp før du begynner med tilskudd som proteiner. Kreatin er overhypet og bedre når du har meget bra muskelkontroll og har trent en god stund.

 

Hvis du er tynn har du ikke bra nok kosthold ;)

Lenke til kommentar
Enig. Mat, mat og mer mat er det beste for treninga. Vil egentlig si det er best å få kostholdet på topp før du begynner med tilskudd som proteiner. Kreatin er overhypet og bedre når du har meget bra muskelkontroll og har trent en god stund.

 

Hvis du er tynn har du ikke bra nok kosthold ;)

7691842[/snapback]

Spiser som en gris! Prøver fortvilt å legge på meg!

Lenke til kommentar
Spiser som en gris! Prøver fortvilt å legge på meg!

7693311[/snapback]

 

Den har jeg hørt før. Skjønner det virker vanskelig, men generelt sett sier de fleste tynne jeg møter på treninga nettop det samme "De spiser heeeele dagen, de spiser masser av mat" men i realiteten spiser alle alt for lite. Det holder ikke å spise frokost, lunch, mammas middag og kveldsmat. Det er alt for lite mat hvis du skal opp i vekt.

 

Det handler også om å spise korrekt mat. Mange som har lav vekt vil ikke automatisk gå opp i vekt av f.eks hamburgere, men må spise sunn mat i større mengder flere ganger dagen.

 

Jeg veit det ikke er lett, og har vært i samme situasjon, men tro meg - du spiser ikke nok.

 

Eller som en sa det på treningsforum.no til en som sa han spiste som en gris.

"Spis som en større gris" ;)

Lenke til kommentar
Spiser som en gris! Prøver fortvilt å legge på meg!

7693311[/snapback]

 

Den har jeg hørt før. Skjønner det virker vanskelig, men generelt sett sier de fleste tynne jeg møter på treninga nettop det samme "De spiser heeeele dagen, de spiser masser av mat" men i realiteten spiser alle alt for lite. Det holder ikke å spise frokost, lunch, mammas middag og kveldsmat. Det er alt for lite mat hvis du skal opp i vekt.

 

Det handler også om å spise korrekt mat. Mange som har lav vekt vil ikke automatisk gå opp i vekt av f.eks hamburgere, men må spise sunn mat i større mengder flere ganger dagen.

 

Jeg veit det ikke er lett, og har vært i samme situasjon, men tro meg - du spiser ikke nok.

 

Eller som en sa det på treningsforum.no til en som sa han spiste som en gris.

"Spis som en større gris" ;)

7693807[/snapback]

Hehe :)

Jeg vet. Men jeg prøver fortvilt å spise som en gris. Bor på hybel, og da blir det enda vanskeligere, spesielt med dette med middag. Men la oss ta dagen idag feks:

- Frokost 4 brødskiver. (jordbær)

- Ikke lunch idag (grunnet noe på skola osv)

- Middag. Plokkfisk

- Nå nettopp, 4 brødskiver med HaPå :)

- Senere skal jeg også ha brødskiver.

 

Dette er en normal dag. Faktisk under normalt, grunnet at jeg ikke fikk lunch. Kanskje det blir 2 måltider til idag. Dette ser ganske bra ut? Jeg begynte nettopp med å ha flere måltider om dagen, og jeg ser det på vekta :)

Lenke til kommentar
Hehe :)

Jeg vet. Men jeg prøver fortvilt å spise som en gris. Bor på hybel, og da blir det enda vanskeligere, spesielt med dette med middag. Men la oss ta dagen idag feks:

- Frokost 4 brødskiver. (jordbær)

- Ikke lunch idag (grunnet noe på skola osv)

- Middag. Plokkfisk

- Nå nettopp, 4 brødskiver med HaPå :)

- Senere skal jeg også ha brødskiver.

 

Dette er en normal dag. Faktisk under normalt, grunnet at jeg ikke fikk lunch. Kanskje det blir 2 måltider til idag. Dette ser ganske bra ut? Jeg begynte nettopp med å ha flere måltider om dagen, og jeg ser det på vekta :)

7693967[/snapback]

 

La oss ta min dag. Jeg har vært syk så har ikke fått i meg så mye ;)

 

Frokost:

- Havregryn

- Proteinshake

- Nøtter

- Tran

 

Lunch 1:

- Kyllingfilet

- Salat

- Olje

-Ris

 

Lunch 2:

-Kyllingfilet

-Salat

-Ris

-Olje

 

Mellom:

Carbofuel

 

Mellom:

Carbofuel

Proteiner

 

Middag:

- Laksefilet

- Poteter

- Grønnsaker

 

Mellom:

-Youghurt

- Banan

 

Kvelds:

- Proteinshake

- Olje

Lenke til kommentar
La oss ta min dag. Jeg har vært syk så har ikke fått i meg så mye ;)

 

Frokost:

- Proteinshake

- Nøtter

- Tran

 

Lunch 1:

- Olje

 

Lunch 2:

-Olje

 

Mellom:

Carbofuel

 

Mellom:

Carbofuel

Proteiner

 

Mellom:

-Youghurt

- Banan

 

Kvelds:

- Proteinshake

- Olje

7694033[/snapback]

Alt dette tilsammen er jo ikkje så mye da. Jeg tar meg jo også 2 epler hver morgen, men dette skriver jeg ikke opp. Tar også veldig ofte bananer. Pluss jeg tar egg hver kveld og før trening. Men dette skriver jeg ikke opp siden det er så lite..

Lenke til kommentar
La oss ta min dag. Jeg har vært syk så har ikke fått i meg så mye ;)

 

Frokost:

- Proteinshake

- Nøtter

- Tran

 

Lunch 1:

- Olje

 

Lunch 2:

-Olje

 

Mellom:

Carbofuel

 

Mellom:

Carbofuel

Proteiner

 

Mellom:

-Youghurt

- Banan

 

Kvelds:

- Proteinshake

- Olje

7694033[/snapback]

Alt dette tilsammen er jo ikkje så mye da. Jeg tar meg jo også 2 epler hver morgen, men dette skriver jeg ikke opp. Tar også veldig ofte bananer. Pluss jeg tar egg hver kveld og før trening. Men dette skriver jeg ikke opp siden det er så lite..

7694366[/snapback]

 

Hvor i alle dager ble hele lista mi av? Mangler halvparten der jo

Lenke til kommentar
La oss ta min dag. Jeg har vært syk så har ikke fått i meg så mye ;)

 

Frokost:

- Proteinshake

- Nøtter

- Tran

 

Lunch 1:

- Olje

 

Lunch 2:

-Olje

 

Mellom:

Carbofuel

 

Mellom:

Carbofuel

Proteiner

 

Mellom:

-Youghurt

- Banan

 

Kvelds:

- Proteinshake

- Olje

7694033[/snapback]

Alt dette tilsammen er jo ikkje så mye da. Jeg tar meg jo også 2 epler hver morgen, men dette skriver jeg ikke opp. Tar også veldig ofte bananer. Pluss jeg tar egg hver kveld og før trening. Men dette skriver jeg ikke opp siden det er så lite..

7694366[/snapback]

 

Hvor i alle dager ble hele lista mi av? Mangler halvparten der jo

7694453[/snapback]

 

Jeg tok de som var liksom litt "selvsagt" i hverdagen. Bananer, proteiner, youghurt, olje osv.. Dette er jo ikke "måltider" akkurat..

Lenke til kommentar

Alt dette tilsammen er jo ikkje så mye da. Jeg tar meg jo også 2 epler hver morgen, men dette skriver jeg ikke opp. Tar også veldig ofte bananer. Pluss jeg tar egg hver kveld og før trening. Men dette skriver jeg ikke opp siden det er så lite..

7694366[/snapback]

 

Hvor i alle dager ble hele lista mi av? Mangler halvparten der jo

7694453[/snapback]

 

Jeg tok de som var liksom litt "selvsagt" i hverdagen. Bananer, proteiner, youghurt, olje osv.. Dette er jo ikke "måltider" akkurat..

7695038[/snapback]

Jo det er nok det :) Som en start, slutt med det søte pålegget. Spis ost og kjøttpålegg og legg gjerne på litt ekstra. Ellers burde du se over det han spiser for det er veldig sammensatt ernæringsmessig, noe som ikke er tilfeldig. Din meny har altfor lite proteiner og fett i de fleste måltidene.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Jo det er nok det :) Som en start, slutt med det søte pålegget. Spis ost og kjøttpålegg og legg gjerne på litt ekstra. Ellers burde du se over det han spiser for det er veldig sammensatt ernæringsmessig, noe som ikke er tilfeldig. Din meny har altfor lite proteiner og fett i de fleste måltidene.

7695351[/snapback]

Jeg spiser da youhurt, banan, proteinshake selv og da. Og tror nok jeg får i meg nok proteiner, men jeg skrev dem ikke opp, for jeg anså dem ikke som "et måltid".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...