Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg våkner ikke


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Et av mine nyttårsforsett var å få bedre søvnvaner, og nå tvinger jeg meg i seng mye tidligere enn det jeg gjorde før. Nå har det gått over to uker siden jeg begynte, og kroppen har takket meg i form av mer energi på morgenen og at det ikke er like jævlig å stå opp om morgenen. En dag våknet jeg til og med kl 7 av meg selv (?!?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man må vel legge seg tidligere over tid for at det skal fungere.. hjelper jo ikke å sove 5 timer hver natt, og så ni timer neste natt. Da er man like trøtt. Men sover man ni timer i to uker, så vil det vel hjelpe?

7755440[/snapback]

Prøv så godt som mulig å bruk 8/8/8-regelen. 8 timer søvn, 8 timer arbeid eller skole, så middag, så 8 timer frivillige aktiviteter og avslapping.

Lenke til kommentar

Jeg er et veldig rutinepreget menneske og bør være i seng til samme tid hver kveld, og stå opp rundt samme tid neste morgen. Gjør jeg ikke det blir jeg trøtte trøttesen.

Jeg legger meg i 22-2230 tiden på hverdager. Før jeg legger meg, legger jeg frem alt jeg trenger neste dag, og tenker over hva som skal foregå.

Dessuten bruker jeg mobilen som vekkerklokke, og vekkerlyden er en sang jeg elsker. Det er utrolig deilig å våkne opp til sangen, og vekkinga blir ikke så brutal. Når jeg våkner slår jeg på lyset tvert, drikker et par desiliter med vann og deiser ut av senga.

 

 

Å sette vekekrklokka på slumring suger energi og gjør morgene definitivt ikke noe lettere. Stå opp når den ringer første gangen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...