Gå til innhold

Godt skjermkort til ca. 1300 kr?


Ed Hunter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GF4 Ti4200 er for kraftig for din P3 800 Mhz faktisk. Din CPU vil da være en flaskehals. Klart at det vil funke, men du vil ikke få bedre ytelse med det enn med ett Geforce3 kort eller Radeon 8500. Så gå for ett av de siste.

_________________

Asus P4B533-V

P4 2.8 Ghz @ 3.0GHz

Swiftech MCX4000B med 19dB Papst

512MB Corsair XMS3200C2 @ DDR380

Gainward GF4 Ti4600 Ultra750XP

 

[ Denne Melding var redigert av: Betroz på 2002-11-26 01:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 01:30, skrev Betroz:


GF4 Ti4200 er for kraftig for din P3 800 Mhz faktisk. Din CPU vil da være en flaskehals. Klart at det vil funke, men du vil ikke få bedre ytelse med det enn med ett Geforce3 kort eller Radeon 8500. Så gå for ett av de siste.



 

fyren skal sikkert oppgradere både hovedkort, ram og cpu med tid og stunder.. og da er det greit å ha et dårlig skjermkort som trekker ned, i stedet for et geforce4 ti4200-kort?

 

eh, hvor er logikken i det?

Lenke til kommentar

Det vil ikke gå dårlig. Du vil klare å kjøre det aller meste godt. Har akkurat oppgradert fra et lignende system selv (P3 900, 256MB RAM, GF4Ti4200). Du vil garantert ikke tape noe på å kjøpe dette kortet fremfor Radeon-kortet som ble nevnt, snarere tvert i mot! Forskjellige spill har svært forskjellige krav til hardware. Noen er veldig CPU avhengige, mens andre er mer avhengige av skjermkortet. Du taper uansett ikke noe på et "for raskt skjermkort"!

Lenke til kommentar

Jo jøss du kan gå for GF4 Ti4200 kortet, men hvis man skal tenke fremover slik det ble hintet til her, så er selv Ti4200 kortet begynt å bli gammelt...

 

Da nVidia lanserte GeforceFX så testa de det kommende Doom3 spillet (en tidlig alpha verson seff). De hadde da en maskin med P4 3.06 Ghz og GeforceFX. I Doom3 1280x1024 max kvalitet så klarte maskina bare 49 FPS mot GF4 ti4600 som klarte 20.9 FPS tror jeg. Unreal2 vil ikke kreve noe mindre når det kommer heller...

 

Derfor er mitt råd å kjøpe ett billig skjermkort nå som skal holde frem til du skal oppgradere HELE PC'n. Ett til under tusenlappen iallefall, som f.eks ett brukt GF3 kort.

Lenke til kommentar

Tror det blir for dyrt for meg med 128mb.

Jeg har plukket ut noen mulige kandidater:

Gainward GF4 Ti4200 Ultra/650/TV/DVI 64mb

Creative 3DBlaster GF4 Ti4200 64mb

Asus V8420 GF4 Ti4200 64mb

 

Hva kort bør jeg kjøpe

 

P3 800mhz

384 mb SDRAM

 

Men hvorfor er det så merkbar prisforskjell mellom Gainward og Ausus sine kort kontra Creative sitt??

Og bør jeg kjøpe Gainward "Golden Sample" eller den vanlige? Har hørt at "Golden Sample" er mer overklokkings villige, men jeg driver ikke med sånt.

Er det stor forskjell på de?

 

Svar......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...