Gå til innhold

Grippers, kjøpe hvor? Hvordan trene?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestilt et lite utvalg fra trainer til nr. 3, ikke halvstørrelsene. Så får vi se om det blir suksess.

 

Så at det gikk an å kjøpe på amazon også, fra samme selger og samme pris men litt billigere frakt. Men ,men, nå har jeg allerede bestilt fra Ironminds.com og gidder ikke kansellere.

Lenke til kommentar

:rofl:

 

Kjør over den med bilen din.

 

Fra spøk til spøk: Det blir jo gøy når den kommer. Det gir en følelse av tilfredshet å høre det klinket, endelig.

 

Jeg reppet nr 2, 21 ganger nå på høyre hånd, måtte bare teste hvor jeg ligger hen.  :fun:

9402528[/snapback]

 

21 ganger! Jeg bøyer meg i støvet.

Lenke til kommentar

Klarte CoC nummer 1 nå. Klarte akkurat to rep på høyre hånd. Var ikke så veldig langt unna 1 da jeg først fikk grippersene, men det er meget hyggelig å se forbedringer allerede. Spesielt da jeg ikke tror jeg er fullt restituert, da jeg har trent med de litt hver dag. Er ganske langt unna på venstre hånd dog, klarer forbi parallell men ikke så mye mer enn det.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Holdt på å reppe min filte #2 idag da den plutselig spratt ut av hånda rett i fleisen :D

9404406[/snapback]

:rofl:

 

Åja, du har filt en toer. Da antar jeg du klarer å reppe den når den er ufilt? Hvor lenge har du holdt på?

9404444[/snapback]

 

Når jeg repper en filt toer, så repper jeg fint en ufilt toer hehe.

Har holdt på i litt over et år. 1 år og 2-3 måneder

 

 

Til dere som så noe mystitsk på meg når jeg skrev filt #2, så er det nivået etter å lukke #2. Gjør den vanskeligere å lukke helt.

Jeg filer av litt av den ene tuppen på ET av håndtakene, slik at du må klemme den mye lenger sammen.

Og det er bra trening for å greie hardere grippere, såvel som tommeltrening.

Sistnevnte er nesten nødvendig.

Endret av Mats_Erik
Lenke til kommentar

For å fortsette det med filte grippere, det er en enkel måte på å gå fra den du kan lukke til den du ikke greier.

Men nå har jo IronMind fått 1.5, 2.5 og 3.5 grippers.

 

Men å trene overcrushes som Databamse nevnte tidligere, er viktig.

Overcrushes er når du lukker en gripper og fortsetter å klemme den som om du sku knuse håndtakene!

 

David Morton, én av 5 sertifiserte #4, brukte den metoden, pluss MANGE sertifiserte #3.

 

Den metoden hjelper deg når du mangler en halv cm på å lukke en gripper helt.

Endret av Mats_Erik
Lenke til kommentar

Ja, filing er ikke dumt.

 

Du har holdt på like lenge som meg da, kanskje lengre. Jeg har holdt på med grippers siden sommeren 2006, men jeg begynte ikke seriøst før i oktober. Så hvis du har holdt på så lenge som du sier så har du holdt på lengre enn meg.

 

Da burde du være kommet lengre enn meg. Hvor langt er du kommet på stigen, klarer du 2.5 eller 3?

Lenke til kommentar
Ja, filing er ikke dumt.

 

Du har holdt på like lenge som meg da, kanskje lengre. Jeg har holdt på med grippers siden sommeren 2006, men jeg begynte ikke seriøst før i oktober. Så hvis du har holdt på så lenge som du sier så har du holdt på lengre enn meg.

 

Da burde du være kommet lengre enn meg. Hvor langt er du kommet på stigen, klarer du 2.5 eller 3?

9408440[/snapback]

 

Har holdt på siden mars-april 2006, så det blir mere 1 1/2 år.

Skrev 1 år og 2-3 måneder ovenfor, men jeg sjekket dette nærmere ut.

Men begynte ikke seriøst før i midten av juni 2007. Begynte på KTA programmet da.

Før det brukte jeg tiden til å trene på å kverke Ironmind Red nail. Gikk omsider veldig bra det :D

Mangler som regel alt fra 1 til 2 cm på å lukke #3. Alt ettersom det er en god eller dårlig dag.

 

Jeg eier ikke en #2.5, men har en Robert Baraban 210lbs som kara på Gripboard sier er hardere enn #2.5. Mer vet jeg egentlig ikke om akkurat det enn det de har sagt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også KTA programmet, leste gjennom det, lærte teknikker, men så formaterte jeg systemet og borte ble det. Men jeg husker teknikkene noenlunde og programmet også. Ang den RB210, ja stemmer det, den er hardere enn en CoC 2.5 ifølge en liste jeg har. Jaja, det var arti at noen er kommet så langt, håper du får sertifisert deg snart. Jeg sliter selv med det :cool:

Lenke til kommentar

Jeg gikk litt for raskt opp nivåene når jeg startet med CoC gripperene mine. Dette førte til at jeg pådro meg en slags "skade" i høyre langfinger. Kjentes ut som om fingeren var trekt ut av ledd, uten at den var det, hvis noen forstår hva jeg mener. :) Regner med at musklene var sterkere enn ledd og sener. Droppet grepstrening på høyrehånden i en måneds tid, og da var den god som ny igjen.

 

Etter dette startet jeg på igjen, men denne gangen har jeg bestemt meg for å vente lengre før jeg går opp til neste gripper, slik at sener og ledd får mer tid til å utvikle seg. Ligger for øyeblikket på en rundt 20 reps med CoC #1, #2 ligger fortsatt pakket inn i plast. Skal gå løs på den om et par uker regner jeg med.

 

Med venstre klarer jeg 10-15 full close reps med #1, men da må jeg på de siste repetisjonene holde rundt fjæra med høyre hånd for å forhindre at gripperen "vrir" seg i hånda. Har vurdert om jeg skulle begynne å bruke magnesium på hendene for å forhindre dette, men det blir liksom så mye søl ut av det. Har ikke lyst til å gå rundt og støvsuge magnesium hele tiden.

 

Har ikke prøvd å benytte meg av "overcrush", men jeg må si at jeg likte den ideen. Skal begynne med det fra nå av.

 

Kan noen gi en kjapp gjennomgang av hva dette KTA programmet går ut på? Jeg kunne vel strengt tatt ha dratt en del nytte av å begynne med et mer strukturert opplegg enn det jeg har per i dag.

Lenke til kommentar
Har vurdert om jeg skulle begynne å bruke magnesium på hendene for å forhindre dette, men det blir liksom så mye søl ut av det. Har ikke lyst til å gå rundt og støvsuge magnesium hele tiden.

Bruker selv et produkt som heter GRRRIP (med 3 R'er ja). Jeg får ca. samme effekten ut av det som magnesium (kjøpte en magnesiumblokk for å sammenligne). Man har valget mellom en spray og en lotion. Jeg har ikke prøvd sprayen, men er ihvertfall fornøyd med lotion-varianten. Man slipper magnesiumstøv, og grepet blir ca. like bra. Man bare smører inn et tynt lag på områdene man trenger grep, når det tørker etter noen sekunder så blir områdene du har smørt hvite, som med magnesium. Dette produktet skal visstnok funke på hansker også, men det har jeg ikke testet.

 

[edit] Kjøpte det inne på webshopen til www.kappi.no

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

heisann.

 

tenkte jeg måtte bestille meg noen CoC klemmer jeg å , men usikker på hvem jeg trenger.

trent en del før med ymse klemmer, har noen ganske harde som jeg i starten syns var skam harde men nå presser 50 reps+

 

skal e gå for 1 , 1,5 , 2, 2,5 , 3 ?

 

Hvordan er det med UPS, jeg har jo ikke peiling på når de kommer på døra, å er jo ikke sikkert jeg er hjemme den dagen de kommer osv, går det ann å få pakka i posten bare så man henter når det passer man?

 

Databamse kjøre du mye greps trening ellers? har brukt ymse, 1" og 2" plank me kjetting me vekter, rør me vekter som rulle, vanlig me stang, relativ tung shrugs m hold på vekt osv men har trua på at mark uten handsker og reimer gir underarmene bra nok me juling

Lenke til kommentar
Hvor mange repetisjoner må man ha på coc1 før man klarer nr 2? Sånn cirkum carum?

9413096[/snapback]

Etter som jeg vet så varierer det til de grader. Det går virkelig ikke an å sammenligne det mellom personer. Ihvertfall ikke hva jeg leser på div. gripper forum, så varierer det mye. Men jeg kan jo si hva jeg hadde; Eh, jeg husker faktisk ikke heller, jeg tror jeg lå på 10-12 reps på eneren (redigerer posten hvis jeg kommer på det). Men jeg vet ihvertfall at jeg brukte 14 dager fra jeg klarte å lukke eneren første gang til jeg klarte å lukke toeren. 14 dager nøyaktig.

 

Så få vi se hva de andre her inne har på det. Men, er du sikker på at det ikke bare er teknikken din som ikke sitter ennå? Det skal du ikke se bort ifra.

1. Håndtaket som er mot tommelen skal være så langt ned at enden ligger akkurat på tvers av lillefingeren.

2. Dogside leg skal være mot tommelen (dvs den retteste metallstanga på fjæra, en av dem er litt mere avbøyd, litt vanskelig å se med blotte øye) Det er bittelitt lettere å lukke den med dogside leg mot tommelen

3. Fingrene så langt ned på håndtaket som overhodet mulig, gjerne halve lillefinger utenfor håndtaket.

4. Skyv tommelen fremover, ikke ha den hengende tilbake

5. Bruk venstre hånden til å sette den godt inn i hånda sånn at du får ordentlig grep.

6. Bruk magnesium carbonate hvis du har eller får tak i det eller lignende.

 

Hvis du sliter med å ha gripperen inni hånda, burde du trene tomlene litt. :hmm:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Magnesium, brukes det mot svette hender for å få bedre grep?

 

Kjenner forresten at det er litt lettere med dogside leg mot tommelen ja. :hmm:

9413655[/snapback]

Ja, du får mye bedre grep, og den funker bra mot svette også imo. Men det viktigste er at den ikke sklir. Men jeg er ikke så plaga med det lengre, jeg har trent tomlene godt så den sitter godt i hånda nå. Faktisk lenge siden jeg har brukt magnesium, men når det sies skal jeg ta den frem nå :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...