m3 Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Det som har skjedd har skjedd ikke ta det så tungt! Men i etterpå klokenskapensnavn så ta backup av bildene dine og lagre de på CD neste gang. Og ha alltid sekken med deg og hvis du må legge igjen sekken legg det i bagasjerommet sånn at den ikke er synelig...
Mr.Elendig Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Eit tips: registrer serienummer på kamerautsyret i alle databasane du kan fnne i norge (og gjerne utlandet også). Bl.anna foto.no har ein du kan bruke for å registrere stjålet utstyr. http://foto.no/cgi-bin/kameraregisteret/oversikt.cgi Endret 8. januar 2007 av Mr.Elendig
Stian V.H Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Jeg føler med deg trådstarter og synes dette er helt for j&%#¤! Kanskje får du dekket tingene på reiseforsikringen dersom du har det og dersom bilen befant seg i en annen kommune? (En tremenning av meg fikk dekket tapet av sin jakke som han mistet/ble frastjålet på et utested,fordi utestedet var i nabokommunen gikk det på reiseforsikringen). Et annet tips er å sette en privatetterforsker på saken,det koster sikkert en del men kan jo gi positivt utslag. Eller få tak i noen som er synsk/klarsynt,de finnes det mange av og man hører jo stadig vekk om utrolige ting som de har funnet ut av med minimale opplysninger. Lykke til!
ragamuffin Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Eit tips: registrer serienummer på kamerautsyret i alle databasane du kan fnne i norge (og gjerne utlandet også). Bl.anna foto.no har ein du kan bruke for å registrere stjålet utstyr.http://foto.no/cgi-bin/kameraregisteret/oversikt.cgi 7669953[/snapback] JA!. Knallråd fra Mr.Elende. Du har vel serienummer på utstyret skrevet ned eller på en eller annen kvittering rolfy? Sjansen er vel forholdvis stor for at kødden vil legge det ut for salg enten på finn eller foto.no, om han er dum nok. I kameraregisteret vil i alle fall en potensiell kjøper på foto.no kunne se at det er stjålet (om den nå er så mange sog gjør det før en brukthandel....) Følg med på qxl, finn.no og foto.no etter tilsvarende utstyr til salgs nå den nærmeste tiden. Ta en 'hyggelig' telefon til vedkommende og si du samtidig var interessert i å vite serienummer (om det ikke allerede står i annonsen). Men alt dette er jo fånyttes om du ikke har serienummerenne skrevet ned da..... Forøvrig er dette et slag for å tegne egen forsikring på fotoutstyret deres folkens! Denne utrustningen til rolfy med en nypris på i underkant av 30k, ville vel kostet knapt mer enn en god tusenlapp i året å fullforsikre. Men bilder på minnekort/HD er det vanskelig å få igjen på forsikringen da.... Et eksempel på hvor jæ*%# viktig det er med backup eksterne disker, som IKKE ligger i ryggsekken. Good luck Endret 8. januar 2007 av ragamuffin
k-ryeng Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Du kan jo prøve å annonser at du vil betale for å få bildene tilbakers. Gi en god pris og avtal møtested med baseballkølle i jakken... Send inn annonse der de kan sende inn minnekortet til avisen (avtal gjerne noe med avisen ang. "finnerlønn" eller skal vi kanskje heller si løsepenger. Heng opp lapper i nabolaget og på butikker med samme informasjon.
kimare Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Forøvrig er dette et slag for å tegne egen forsikring på fotoutstyret deres folkens! Denne utrustningen til rolfy med en nypris på i underkant av 30k, ville vel kostet knapt mer enn en god tusenlapp i året å fullforsikre. Men bilder på minnekort/HD er det vanskelig å få igjen på forsikringen da.... Et eksempel på hvor jæ*%# viktig det er med backup eksterne disker, som IKKE ligger i ryggsekken. Good luck 7670095[/snapback] Jeg har nettopp bestilt forsikring på 20000 og skal betale 450 pr år.
Jostop Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Takk for alle ideer, skal prøve det med avisa oxo. off da. prøv en annonse i lokal avisa. regner jo med at det er anmeldt også. 7669626[/snapback] Ja det er anmeldt, men det er vel egentlig bare en formalitet, for politiet har vel ikke tid til å etterforske slike ting, de er for oppatt... vel kan jo hende det dukker opp hos dem, men det er lite sannsynlig. Vet ikke hva oppklarings prosenten på innbrudd er jeg, men jeg vet at jeg har hatt 4 inbrudd i bilen nå, hvor 3 av mine cd spillere er stjålet, ingen er kommet til rette. Faren min har hatt innbrudd i huset hvor data utstyr til 40 - 50 000 kr ble stjålet, ikke oppklart. Det er rett og slett for jævlig at en ikke kan ha ting som man har spiket og spart til i mange år uten at det skal bli stjålet. Nå har jeg bare en billig cd spiller i bilen til ca 1000 kr, så det er kanskje det som er løsningen, kjøpe et billig kamera, og nøye seg med det... sukk. Trenger vist å klage litt 7669689[/snapback] Du kan nok regne med å få brev om at saken er henlagt innen kort tid. Nå kan det jo hende at politiet kommer over tyven, men sjansen er vel stor for at det er en knarker som har gjort innbruddet og da kan du drømme langt etter erstattning dersom de ikke finner utstyret på personen.
Flex Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) En mulighet kan jo også være å legge inn en annonse om at du ønsker å kjøpe tilsvarende utstyr. De som har stjålet det, ønsker sikkert å få solgt det fortest mulig. Dersom du får napp, kan du kanskje få med deg en politimann til å bistå med "handelen"... Du bør ikke være for spesifikk i hva du ønsker å kjøpe, da lukter de nok lunta. Men en ulempe med denne metoden er kanskje at selv om du har en fair sjanse til å få tilbake fotoutstyret, er det kanskje større sjanse for at minnekortet er formatert. Men det går kanskje an å få ut data likevel...? Edit: I hvert fall bør du vel kontakt alle de som har annonsert at de ønsker å kjøpe noe tilsvarende, at de tar kontakt med deg om de får tilbakemelding fra noen som er interessert i å selge. Endret 8. januar 2007 av Flex
ragamuffin Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 En mulighet kan jo også være å legge inn en annonse om at du ønsker å kjøpe tilsvarende utstyr. De som har stjålet det, ønsker sikkert å få solgt det fortest mulig. Dersom du får napp, kan du kanskje få med deg en politimann til å bistå med "handelen"... 7670495[/snapback] Hehe.. Sjansen for at en får med seg en politimann til å bli med på besøk og ligge i buskene utenfor huset til en som ønsker å selge noe fotoutstyr som ligner på det stjålne, er vel er vel.... ikke akkurat stor.
Pezo Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg har nettopp bestilt forsikring på 20000 og skal betale 450 pr år. 7670185[/snapback] Hvor kjøpte du den forsikringen og hvor mye må du betale i egenandel om det du har forsikret blir stjålet? Endret 8. januar 2007 av Pezo
Autoxave Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Du kan registrere serienr til kameraet ditt på foto.no, hvis noen prøver å selge det der blir de tatt. Føler meg deg, bildene av ditt nyfødte barn er jo mye mer verdt enn det utstyret du mistet. Jeg ville også ha lagt inn en annonse i lokalavisa og beskrevet hvor mye disse bildene er verdt for deg og bedt om få tilbake bildene.
xD^^ Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Om du setter inn annonse eller snakker med noen; nevn spesielt de bildene av sønnen din. Det kan kanskje få personen til å forstå hvor dumt det var, eller hvor viktige bildene er. Huff. Dette er maks uflaks. Lykke til! Endret 8. januar 2007 av NorthGarden
m3 Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Jeg vet ikke om det er riktig tankegang men bare nevner det så kan du ta stilling til det selv... Den som har stjålet sekken din har nok ikke noe moral så det å annonsere at du har uerstattelige bilder i en eventuell annonse vil kanskje få den personen til finne på å utnytte situasjonen enda mer og kanskje se muligheten for å presse deg for mer penger og tjene enda mer. Så mitt råd er å ikke nevne ”uerstattelig” i annonsen men si at du har dokumenter og bilder som er tidskrevende å finne igjen....
PeeJay Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Huff, det er så vondt når man blir frastjålet ting med så enorm affeksjonsverdi. Hadde jeg bodd i Mjøndalen og funnet utstyret, skulle jeg ha nøyd meg med en flaske cognac som takk for hjelpen ;-)
haakonts Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Jeg har nettopp bestilt forsikring på 20000 og skal betale 450 pr år. 7670185[/snapback] Hvilket selskap var det? Jeg prøvde akkurat på Storebrand og fikk 900 for 30000 (det var maks de ville forsikre). Skulle gjerne hatt forsikret mye mer (tør egentlig ikke tenke tanken hvor dyrt det utstyret mitt er), men vet ikke om de andre selskapene vil ta mer. Håkon
ponnihest Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Vil "slike folk" lese avisen da, og noe så lite som rubrikk? Ikke vet jeg. Om du har laderen selv, kan du kanskje stikke innom alle fotobutikkene i nærheten og be de være obs på mennesker som vil kjøpe en tilsvarende lader. Vet ikke hva de kan gjøre med det, men...
Pezo Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Jeg tenkte det samme som kattekwinnen. Er ikke sikkert øst-europeiske banditter leser lokalavisa. Men håper uansett at du får tilbake bildene og utstyret ditt! Lykke til!
Zimon Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Blir rett og slett irritert på folk som ikke kan la andres gjenstander få være i fred jeg. Men nå er jo verden slik at man må låse dører og passe på tingene sine! Synd at det er slikt, men nå er det jo enn slikt da. Utrolig trist å miste utstyr for slike summer, men enda mer trist å miste minner i form av bilder! Håper kameraet kommer til rette. Så på foto.no at du nå har registrert kameraet som stjålet i allefall. *krysse fingre* på at utstyr og bilder kommer til rette. I allefall bildene.
Pingla Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Jeg har nettopp bestilt forsikring på 20000 og skal betale 450 pr år.Hvilket selskap var det? Jeg prøvde akkurat på Storebrand og fikk 900 for 30000 (det var maks de ville forsikre). Skulle gjerne hatt forsikret mye mer (tør egentlig ikke tenke tanken hvor dyrt det utstyret mitt er), men vet ikke om de andre selskapene vil ta mer.Jeg har verdisakforsikring hos Sparebank1 via LOFavør og betaler ca. 1100,- for kr. 60000,-
haakonts Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Jeg har nettopp bestilt forsikring på 20000 og skal betale 450 pr år.Hvilket selskap var det? Jeg prøvde akkurat på Storebrand og fikk 900 for 30000 (det var maks de ville forsikre). Skulle gjerne hatt forsikret mye mer (tør egentlig ikke tenke tanken hvor dyrt det utstyret mitt er), men vet ikke om de andre selskapene vil ta mer.Jeg har verdisakforsikring hos Sparebank1 via LOFavør og betaler ca. 1100,- for kr. 60000,- 7673822[/snapback] Takk for opplysningen, skal sjekke der. Håkon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå