Gå til innhold

Hjelp med jobbsøknad.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eksempel på en søknadsmal

________________________________________

 

 

 

 

Ditt navn

Din adresse

Ditt poststed

Ditt telefonnr (gjerne mobil) Sted og dagens dato

 

 

Bedriftens navn

evt. Kontaktperson

Adresse

Poststed

 

 

 

Søknad på stilling som……..

……

…….

 

 

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Fornavn etternavn (husk å undertegne søknaden for hånd også)

 

 

 

Vedlagt følger CV (med attester og vitnemål, dersom det er bedt om)

 

 

 

 

Noe slikt? Fant den på siden Brian linket til. :)

 

CV er det vitnemålet det eller?

Lenke til kommentar

CV er oversikt over tidligere karakterer, Atester og tidligere jobber?

 

Vil virkelig annbefale deg og også skrive inn hvorfor du vil ha jobben. Hvorfor akkuratt denne jobben, og legge til hvis du kjenner noen som jobber der fra før av. Arbeidsgiver vil da mest sannsynlig høre med denne personen om hvordan du er osv. Er dette en person som gjør jobben bra, er til å stole på og også Annbefaler deg er du nærmest garantert jobben hvis de har ledig stilling.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte tidligere kan det være VELDIG nyttig å nevne eventuelle kontakter i bedriften du søker jobb hos. Som regel går sjef rett å spørr kompisen din hvis du nevner han. Så står det litt på han om du får jobben eller ikke. Hvis han annbefalte deg å søke hadde han sikkert også annbefalt sjefen å ansette deg.

 

Stooor Sannsynlighet for at du hadde fått jobben uansett da.

Lenke til kommentar

Har århundres kjedeligste engelsktime, så ja, jeg kan vel bidra litt her..

 

Bytt ut teksten i søknaden din med teksten i spoiler, rediger den litt, finn en passende , fin font og sjansene dine øker kanskje med 5 %.

 

 

 

Søker med dette en stilling som deltidsansatt hos Dere.

Jeg bor for tiden hjemme hos mamma, pappa og lillesøster og går til daglig på HARDWARE ungdomsskolen i tiende klasse.

Jeg ønsker å bli journalist i fremtiden, så jeg satser på å gå tre år på videregående på medier og kommunikasjon, for å så studere i utlandet.

På fritiden min spiller jeg fotball på Manchester United og har trening to ganger i uken.

 

Jeg har tidligere i år hatt arbeidsuke hos Joker Auklandshamn, hvor jeg fikk prøve meg som ansatt i en dagligvarebutikk, noe jeg likte veldig godt. Fikk varierte arbeidsoppgaver, hvor jeg arbeidet en del på lageret, ute i butikken samt i kassen.

 

Betegner meg selv som meget energisk, ærlig og serviceinnstilt, noe som er viktig i en slik jobb, da du kommer i kontakt med mennesker og er bedriftens ansikt utad.

 

Dersom jeg blir tilbydd stillingen hos Dere har jeg mulighet for å arbeide etter skoletid i hverdagene og gjerne i helgene.

 

Vedlagt ligger CV. Attest fra tidligere arbeidsgivere og karakterutskrift fra skolen kan leveres på forespørsel.

 

 

 

En liten pekepinn såfall. Fortell litt mer om deg selv, hvem du er, hvilke interesser du har og hvem du bor med. Er du serviceinnstilt? Er du pålitelig? Kommer du til riktig tid? Er du et 'skikkelig' menneske?

 

EDIT: Gi meg et tips om du trenger ENDA mer hjelp - fikk jo tross alt 6 på søknad & cv prøve andre året medier & kommunikasjon! ;)

Endret av vegardostrem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...