Gå til innhold

Ny mp3-spiller, Zune, Ipod eller Zen:Vision?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde først tenkt å kjøpe en Ipod Video, men eg kjøpte en Creative Zen Vision :M og jeg har ikke angret.

 

Her er grunnene til at jeg valgte den fremfor Ipod:

1. Bedre skjerm

2. Bedre lydkavlitet

3. Kan se 4 timer video (2 på Ipod)

4. Trenger ikke noe program for å overføre filer

5. Det fulgte med lader (det gjør det ikke på Ipod)

6. Støtter de vanligste videoformatene (og det følger med et program som kan konventere videoene hvis det skulle være nødvendig)

7. Billigere

8. Bedre menyer

9. Egendefinert Eq

10. Radio

11. Diktafon

12. Kan kobles til TV

13. Anbefales av HW.no Link

14. Bæreveske (Jeg vet ikke om dette følger med Ipod eller ikke)

 

Jeg vil anbefale denne spilleren. Det er den beste MP3-spilleren jeg har prøvd. Ulempen er at den er litt stor. Men det går fint an å ha den i vanlig lomme uten å merke at du har den der. :thumbup:

7663161[/snapback]

 

1. OK

2. Dette kan ikke dokumenteres på noe vis. Personlig preferanse!

3. Svar i allefall sant. De gamle iPod Video(5G) kunne spille 2,5t film, mens de nye modellene(5,5G) kan spille 4t+ (min 80GB har opptil 6t).

4. OK, men om man laster ned et ordentlig program(ikke iTunes), er dette å foretrekke fremfor drag n' drop.

5. Dette kan da umulig vere et problem! Min iPod har aldri gått tom for batteri. Lader når jeg fører over musikk og ellers når den ikke blir brukt.

6. OK, men skaper ikke mer trøbbel enn å laste ned OpenSource-programmet Videora iPod Converter.

7. På grunn av iPod-"hypen" og pga iPods bedre byggekvalitet og design(men ripene er noe herk).

8. Her tar du fullstendig feil. Apple er kjent som utrolig gode på brukervennlighet. Menyen er utrolig lette å fatte. Dog har Creative noen valgmuligheter Apple ikke har implenter.

9. Nisjefunksjon.

10. iPod kan ha radio.

11. iPod kan ha diktafon.

12. iPod kan kobles til TV.

13. iPod har også fått ros fra HW.no

14. Det følger med bæreveske/lomme til iPod.

 

Jeg er ingen iPod-fanatiker. Ville bare opplyse :)

Endret av pedervl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Når det gjelder menyene: Ipod har kjørt et helt syk rip-off av creative sin Zen serie sitt meny system, apple betaler faktisk Creative en god del kroner for og bruke det.

- Lyd: Lyden er klart bedre på Creative, dette slår også flere tester fast...

- EQ: Dette er jo en smak sak om du vil ha det eller ikke, noen vil hadet, sånn som meg.

10. iPod kan ha radio.

11. iPod kan ha diktafon.

7692855[/snapback]

Det hjelper ikke at den KAN ha det når den ikke har det når du får den...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Anbefaler dog at du går til anskaffelse av ripebeskytter. Invisible Shield funker superbra her.

7669638[/snapback]

Har bestilt meg Invisible Shield også. Kommer vel om et par dager i posten.

7669779[/snapback]

Nå kan man kjøpe invisible shield i norge også sjekk ut www.knotti.no

de er i ferd med og bygge opp lageret her i norge.

Lenke til kommentar
4. Trenger ikke noe program for å overføre filer

5. Det fulgte med lader (det gjør det ikke på Ipod)

 

En venninne av meg kjøpte denne, litt på grunn av at man ikke skulle trenge programvare, men Windows nektet å gjøre noe som helst med den før vi hadde installert en plugin for Explorer (medfølgende programvare). Denne er altså nødvendig? Da blir det vel litt feil å si at man ikke trenger noe program.

 

Laderen følger ikke med lenger, tror de sluttet å levere med den i høst engang. Nå må den kjøpes som ekstrautstyr.

7683488[/snapback]

Jeg har koblet min til en Dell pc uten Creative software og det fungerte utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...