Goliath Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Fattern skal bruke sin Nokia E61 for å lese eposter i farta men han er redd for at epostene blir lastet ned på mobilen og dermed blir der. Kan ikke GMail configes slik at eposten blir liggende på serveren slik at alle enheter, som mobil, datamaskin osv. kan se de samme epostene? Hvis man så sletter en epost på en enhet, blir den ikke så slettet på serveren?
qualbeen Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 alle skikkelige epostprogram har valgmuligheten "slett leste meldinger fra server" i pop-instillingene. Så du kan angi det der. Hva som er default på Nokia aner jeg ikke, men i Outlook express kan man nemlig la meldingene ligge på serveren. Hvis du ikke sletter meldinger, og sjekker mailen fra flere steder (og det er en pop-konto), vil hver epost-klient laste ned mailene kun en gang (den laster altså ikke ned mail den allerede har), men en mailklient forstår ikke at meldingen allerde er lest av et annet program - så du vil få beskjed om ny epost dobbelt opp... Jeg anbefaler imap når man ønsker å sjekke mail fra flere ulike maskiner. (Imap vet om meldingen er lest eller ei) Ang. gmail: logg på, og gå til "instillinger -> videresending og pop". her kan du velge mye rart, og som du ser på du aktivere pop. Selv har jeg valgt at nedlastet mail arkiveres, istedenfor å beholde den som ulest hos gmail. (Jeg finner altså igjen mailen min ved å trykke på "all e-post" på forsiden. Gmail støtter forresnten ikke imap, men grunnet gode instillingsmuligheter er det sikkert ikke et stort savn..
Fruktkake Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Enkelt. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Wattengård Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Evt. bare bruk gmails egen mobilklient... Surf til gmail.com/app med mobilen... -C-
Goliath Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Skrevet 6. januar 2007 Har gjort dette nå, fant ut at denne klienten var en god del bedre enn den innebygde på E61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå