Gå til innhold

Dvd-brenner til å brenne backup's til min 360


Andly

Anbefalte innlegg

Hei.!

 

Endelig har jeg fått vidunder-konsollen! :) Omtrent helt til nå har jeg spilt i strekk siden jeg fikk den.... :p

Men så er det slik, etter å ha hørt mye på internett, og som kompisen min også har fått erfare; at xboxen riper opp platene, så vil ikke jeg at det samme skal skje meg.

Så derfor har jeg lyst til å lage backup's av spilla mine (Gears of War og Rainbow 6 Vegas btw :love: ) Altså, det er mine egne spill vi snakker om her..!

Men siden dvd-brenneren på laptop'en min ikke støtter dual-layer, så må jeg kjøpe en ekstern dvd-brenner som kan gjøre den jobben? Så da lurer jeg på, hvilken kan jeg da kjøpe for en billigst mulig pris??

 

Takker for svar...!

Endret av Andly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Du tuller nok veldig her ja. :p

 

Trådstarteren redigerte posten sin 1 min. etter han skrev det. Din post kom flere timer etter den. Men ikke så viktig uansett.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Har vært flere tråder om akkurat dette i det siste, og de fleste sier vel at nesten hvilken som helst brenner vil fungere, hvertfall på de nyeste dvd-firmwarene.

 

Mye info om emnet her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=629321&st=540

7650615[/snapback]

Nja.

 

Han skriver i posten sin at han har en DVD-brenner uten dual-layer =)

 

Kjøp deg en ekstern brenner, eller snylt på en kompis som har :p

Lenke til kommentar

Hehe, mente at jeg hadde en dvd-brenner uten Dual-layer ja... :p

Men den billigste jeg finner, er den på mpx.no som koster 700,-. Er det ingen billigere alternativer altså? For har lagt endel penger inn for xbox'en og alt det der nå, og jeg må jo også ha noen Dual-layer dvd'er. Til nesten 250,- for bare 5 stk... :ermm:

Lenke til kommentar

Kremt, jeg kom til å tenke på at da jeg kjøpte min Dell Inspiron 6400 stod det på sidene deres at dvd-brenneren i laptopen skulle støtte dobbellagsbrenning.

Sitat fra Dells nettsider:

"Hva er dobbeltlag?

Kombinasjonen av en DVD+/-RW-dobbeltlagsstasjon og støtte for dobbeltlagsmedier som kan skrive opptil 8,5 GB med data eller film til en dobbeltlags-DVD+R eller -DVD-R. For øyeblikket er 16x DVD+/-RW-stasjonen og den smale 8x DVD+/-RW-stasjonen fra Dell dobbeltlagsstasjoner. Maksimal DVD-kapasitet uten dobbeltlagsstasjoner og -medier er 4,7 GB. Hvis du vil brenne på dobbeltlagsmedier, må du bruke programvare som støtter denne funksjonen. Alle Dimension- og Inspiron-systemer som leveres med en DVD+/-RW-stasjon med støtte for skriving til dobbeltlagsdisker, inneholder nødvendig programvare."

Dette gjelder altså min pc. Så betyr det da at alt jeg trenger å gjøre, er å gå til innkjøp av dual-layer dvd'er og bare brenne ut fra min egen laptop uten problemer??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...