Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Myk og deilig, ikke kantete og hard:

 

08.jpg

 

7654673[/snapback]

Midjen kunne ha vært bittelitt smalere, men det er nok måten hun sitter på gjør nok at hun ser større ut enn hun er. Men jeg må si hun så flott og naturlig ut. En vakker kropp, som garantert er deilig å ta på. :wee:

 

En bra kropp? Mye av det samme de i begynnelsen av tråden skrev (det sklei litt ut etter hvert). Timeglassfasong, en smalere midje enn hoftene (uten å være for smal, det må være proposjonert) og runde former. Jeg synes hun over så veldig fin ut, og stort sett synes jeg jenter som har litt kjøtt på kroppen, uten å være for store, er penest. (Liv Tyler og Kate Winslet er nydelige.) Men jeg har også sett slanke/tynne jenter som har små pupper og små rumper som er helt nydelige, det går vel mer på proposjonene enn vekten for meg. (Da snakker jeg ikke om de som det ble linket til i første post, men jenter som er naturlig tynne.) Grensen går vel når man kan se ben som stikker ut, det ser grusomt ut på jenter. Vil helst ikke bruke ordet veltrent, selv om det er noe av det jeg mener, for det kan tolkes på mange måter. En kropp som ser sunn og frisk ut, som ikke er for mager, men ikke for muskuløs og overtrent, er ofte vakkert.

 

Når det gjelder guttekropper... Det samme, egentlig. Veltrent, men ikke for mye muskler. Muskler som stikker ut ser i mine øyne helt for jævlig ut, mens når man kan se konturene av en sixpack, uten at det blir for tydelig, er nammenam. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Vegard Dybvad

I den daglige scenen ser det helt forferdelig ut, etter min mening.

 

I FASHIONFOTO, derimot, hvor disse jentene skal være, er det perfekt. Jeg forventer ikke at dere skal forstå dette, siden det blir som å forklare moderne abstrakt kunst for en renessanse-maler, men jeg har lært at skjønnhet skal høre hjemme et sted. I high fashion skal det være sånn, det er bare en regel som har blitt skapt.

 

I fashionfoto handler alt om å overdrive, overdrive vinkler, lys, iscenesettelse, handling, glamour, You Name It! Man skal selge en livsstil, eller et produkt, og man skal alltid fremstille det som i fantasiverden hvor alle har stjerner i tusjen. Slik er dog ikke virkeligheten, og på samme måte som i voldelige filmer, fantasy og annen fiktiv virkelighet MÅ man skille mellom hva som er ekte og hva som ikke er det. Disse jentene vil bli fashionmodeller, og dette er eneste måten å gå på (Om man luker ut redaksjonell fashion, da kan man se ut som man vil) Det er en kjip sannhet, men slik er det, og man ser det overalt. Idrettsstjerner som boler, kroppsbyggere og alt mulig annet som naturen ALDRI hadde tiltenkt. Det er den veien noen velger å gå, og det synes jeg alle burde respektere.

 

Småjentene vokser opp med dette på moteblader og overalt de går, er det rart de blir påvirket? Men klarer noen å løfte nesa si vekk fra "De Voldelige Dataspillene Som Fører Til Skoledrap"?

Nei. Hvorfor? Fordi det er ikke slik media vil vinkle det. Det er mye mer sjokkerende at en gutt på 16 skyter fjorten skoleelever i langfri og lettere for foreldrene å skylde på Marilyn Manson og GTA, enn å ta ansvar selv og se på hva de oppmuntrer jenta si til å bli. Alt handler om suksess, og om man ikke kan lese eller skrive går veien igjennom fiktive skjønnhetsidealer.

 

Min mor er et glimrende eksempel på ekstremt overvektige personer. Det kom av trøstespising, som er en avhengighet i seg selv på lik linje med alkoholmisbruk og sigaretter (Gud, jeg må slutte) Hun veide oppimot 150 kg før hun ble tvangsinnlagt for sykelig fedme. Samme historien med tanten min, så det er noe som ligger i slekta. Anywhoo, hun tar det med humor. Når vi lekesloss er favorittkommentaren hennes enten: "Ikke stikk i ribbeinet mitt" eller "Pass dæ, ellers sætt æ mæ på dæ" og vi er alle fornøyde med at hun er ute av fedmedepresjonen. Poenget mitt her er at hun var SYKELIG overvektig, og nesten ute av stand til å sette seg i noen som helst fysisk aktivitet. Dette er farlig. Men like farlig er det med sykelig undervektige personer som nesten ikke klarer å sette seg selv i noen som helst fysisk aktivitet.

 

*sukk*

Kan vi ikke alle bare forstå at noe passer inn noen steder, mens annet passer inn andre steder? Den runde klossen går ikke i det stjerneformete hullet, slik er det bare. Den runde jenta vil aldri i livet pryde forsiden av Vogue, men ikke faen om den stjernejenta vil komme i buksa mi. Så enkelt kan det sies, noe som egentlig gjør resten av posten min skremmende overflødig. Men poenget blir tydeligere om man utdyper det, så her kommer det igjen: TYNNE, HØYE JENTER MED PLAST HØRER HJEMME I DEN FIKTIVE PLASTVERDENEN SOM VI SKAPER!! NORMALE JENTER I ALLE FASONGER HØRER HJEMME I DEN VIRKELIGE VERDEN MED ALLE ANDRE OPPGAVER!!

 

Så om NOEN som helst skulle være i tvil: Om dere VIL bli fashionmodeller, om det er drømmen... For all del, se slik ut, jeg kommer til å ta et bilde av dere som ser dritbra ut og pryder plakaten utenfor solsiden i en måneds tid. Vil dere ha et annet liv, uten alt stresset, farene og depresjonene dette fører med seg (For det er HARDT å være modell på heltid, INGEN i norge er det per dags dato) hvor man blir respektert for den man er og kan bygge et eget liv som ikke blir skiftet ut etter at reklamekontrakten har gått ut: Vær deg selv.

 

Konklusjonen min her blir egentlig: Radmagre kvinnfolk i fashionfoto, JA!

Radmagre jenter på fjorten som knapt klarer å stå på beina på grunn av underernæring før hun er ferdig med ungdomsskolen: For Guds skyld! NEI!

 

Men jeg må tilføye: Hadde jeg møtt en fjorten år gammel jente som skrangler når hun går på byen og konstant syter over at hun fortsatt må gå ned i vekt hadde jeg tvangsforet henne med en burger ellerno...

Lenke til kommentar

Mener Triana Iglesias er modell på heltid.

 

Helene rask, ligeså, dog er hun i USA og jobber.

 

Du har en god del poeng, få gode og mange dårlige.

 

Spesielt det med at en del jenter/kvinner blir "lurt" inn i det i tidlig alder. Fotografene promoterer det som noe helt annet enn det det egentlig er.

Lenke til kommentar
En bra kropp blir man født med, som er uansett symetrisk - noe man feks ikke kan få ved å trene.

8623265[/snapback]

Med trening kan man gjøre kroppen mer harmonisk (mer eller mindre), mer velbygd, endre fettprosenten og bli generelt sunnere. Soler man seg litt også, så har man en ganske okay kropp selv om naturen var slem med deg når den delte ut symmetrien.
Lenke til kommentar

Syns alvorlig talt ikke det finnes noe standardsvar på hva en bra kropp er, kommer an på jenta. Uansett, er ikke veldig fan av syltynne jenter, men synes jo heller ikke at det trekker særlig hvis de er skikkelig, skikkelig store. Alltid fint om de trener litt da ;)

Men folk er jo forskjellige også da.

 

edit: Forresten, når det kommer til meg selv så trener jeg endel, både for å holde meg i form, trene meg opp etter skade og få bedre kropp. Prøver ikke å bygge meg til no schwartzenegger-type, men bedre med litt muskler enn å bare være spinkel? Eller?

Endret av anners
Lenke til kommentar
En bra kropp blir man født med, som er uansett symetrisk - noe man feks ikke kan få ved å trene.

8623265[/snapback]

Med trening kan man gjøre kroppen mer harmonisk (mer eller mindre), mer velbygd, endre fettprosenten og bli generelt sunnere. Soler man seg litt også, så har man en ganske okay kropp selv om naturen var slem med deg når den delte ut symmetrien.

8623350[/snapback]

 

Nettopp. Dessuten, å bli brun er jo ikke akkurat et tegn på sunnhet, men nok om det.

Feks magemuskelene, mange jenter vil ha "brikker" som er symetrisk på magen, men som feks jeg kan aldri få det da mine er over og under hverandre og ikke symetrisk, uansett hvor mye jeg trener kommer det altid til å være slik.

 

En kropp er en kropp man er fornøyd med selv og ikke trenger å være flau over, det er individuelt hva en bra kropp er , det vil det alltid være - blir jo som å diskutere at jeg syns mørk sjokolade er godt, mens du syns lys er god - ingen diskusjon - bare meninger.

Lenke til kommentar
En bra kropp blir man født med, som er uansett symetrisk - noe man feks ikke kan få ved å trene.

8623265[/snapback]

Er glad jeg er født med harmonisk kroppsbyggning, men symetrisk vet jeg ikke :p

 

Alt er symetrisk utenom bena og brystet, men det kommer vel seg når jeg har trent noen år.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest

seriøst.. er jeg den eneste som synnes disse jentene var pene? BEIN er det vakkreste på en kropp. feite mennesker er ekkle og stygge..

 

jeg las at en av dere her hadde skrevet at en pen kropp er den kroppen man blir født med? hva mener du med det? kroppen vi blir født med har vi bare noen dager etter fødselen. får vi MASSE mat og mer mat enn vi trenger lagrer kroppen det som fett, dermed blir vi feitere. og viss vi hadde gjort det hele livet blir man jo feitere enn det man hadde blitt viss man hadde spist sunt og trena regelmessig! DAH!

 

skjønner ikke...

 

hadde DØDD for en slik kropp!=(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
seriøst.. er jeg den eneste som synnes disse jentene var pene? BEIN er det vakkreste på en kropp. feite mennesker er ekkle og stygge..

 

jeg las at en av dere her hadde skrevet at en pen kropp er den kroppen man blir født med? hva mener du med det? kroppen vi blir født med har vi bare noen dager etter fødselen. får vi MASSE mat og mer mat enn vi trenger lagrer kroppen det som fett, dermed blir vi feitere. og viss vi hadde gjort det hele livet blir man jo feitere enn det man hadde blitt viss man hadde spist sunt og trena regelmessig! DAH!

 

skjønner ikke...

 

hadde DØDD for en slik kropp!=(

8701682[/snapback]

Det hadde du nok

167480260_3fe59da78a_o.gif

Lenke til kommentar
får vi MASSE mat og mer mat enn vi trenger lagrer kroppen det som fett, dermed blir vi feitere.

8701682[/snapback]

Ikke pokker om du vet hva du snakker om. De fleste jenter som vil fjerne det siste fettet på magen spiser for LITE til å klare å få det bort !! For lite mat = kroppen senker forbrenninga. Da lagres mer til fett, mindre fett forsvinner.

Dessuten er jenter skapt slik at de skal ha litt fett noen steder. F.eks. en liten 'pose' nederst på magen, to stk pupper osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...