Gå til innhold

Kameraveske Lowpro. er denne bra?


Anbefalte innlegg

Nova3AW_grn_left_equip.jpg

 

Capacity: SLR, 3–4 lenses, flash, compact camcorder and accessories

Size (Interior): 9W x 6D x 7.5H in. / 23 x 15 x 19 cm

Outer fabric: water-resistant 600D TXP™ and 600D TXP™ ripstop

 

Nova3AW_LA.gif

 

Eller er det noe annet jeg bør satse på?

Ønsker veske, ikke ryggsekk (tror jeg iallfall)

 

Hvis jeg skal ha ryggsekk har jeg sett litt på denne (PS ikke Lowpro, men Tamrac sekk) eller noe som ligner den:

5273_lrg-564x376.jpg

 

Tamrac Expedition 3

https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

Endret av djain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har hatt flere Lowepro-produkter og vært godt fornøyd.

Clas Ohlson har faktisk en Lowepro-sekk som ligner en del på den du har nevnt, til en veldig bra pris (50% billigere enn jeg har klart å finne den noe annet sted), har selv en slik nå og synes den fungerer supert.

Lenke til kommentar
Lowepro er uten tvil "bra", spørsmålet er hva du har tenkt å ha med deg av kamera og utstyr.

7648031[/snapback]

 

Jeg har Canon EOS 400D med 18-55 kit, også har jeg bestilt blits 430EX, og ekstra linse: 17-55 f2.8 IS USM, 50 f1.8 II

 

Så det vil si at jeg har pr dags dato (inkl det jeg har liggende i bestilling):

-Kamerahus

-3 liser (kommer til å skaffe ett til etterhvert tror jeg)

-2 batterier (ett i kameraet og ett ekstra)

-Blits

 

Hadde vært kjekt å få plass til mitt Ixus digitalkamera også, selv om dette blir minimalt brukt nå..

 

Ønsker primært at objektivet 17-55 f2.8 IS USM sitter på kameraet i vesken, også har jeg de andre løst med meg.

Lenke til kommentar
Jeg har Canon EOS 400D med 18-55 kit, også har jeg bestilt blits 430EX, og ekstra linse: 17-55 f2.8 IS USM, 50 f1.8 II

 

Så det vil si at jeg har pr dags dato (inkl det jeg har liggende i bestilling):

-Kamerahus

-3 liser (kommer til å skaffe ett til etterhvert tror jeg)

-2 batterier (ett i kameraet og ett ekstra)

-Blits

 

Hadde vært kjekt å få plass til mitt Ixus digitalkamera også, selv om dette blir minimalt brukt nå..

 

Ønsker primært at objektivet 17-55 f2.8 IS USM sitter på kameraet i vesken, også har jeg de andre løst med meg.

7648783[/snapback]

 

 

Jeg tror nesten jeg kan garantere deg en ting: Når du får 17-55 f2,8 blir det ikke aktuelt å dra rundt på noen 18-55mm lenger, så da kan du parkere den i en skuff eller bruke den til brevholder eller noe. Hva du skal med en 50 f1,8 er også et spørsmål. Jeg tror mange kjøper dette objektivet som et supplement til 18-55 f3,5-5,6 og da er den jo super. 17-55 f2,8 er imidlertid et helt annet objektiv som er helt i nærheten når det gjelder skarphet, har bedre autofokus, gir muligheten for manuell fokus uten å stille over AF-bryteren og ikke minst har 3-trinns IS. Muligens litt ufint å si dette nå, men kanskje du har angrerett på 50 f1,8? Jeg personlig tror kanskje at pengene hadde vært bedre anvendt på en motlysblender til 17-55 f2,8 og en soft-box til 430ex, men det er nå bare meg da.

 

Har pr i dag en Lowepro Rezo 160 AW bag. I den får jeg plass til 30D/17-55 f2,8 med motlysblender/430 EX/Batterilader og kabler. Dette tror jeg nærmest er det mest kompakte alternativet dersom man skal ha med et kamera med et 17-55 f2,8 påmontert og nevnte blitz i tillegg. Men da er bagen også helt full.

 

Fikk nylig lagt mine klamme hender på en 10-22 og er derfor selv i markedet for en ny kamerabag. Generelt synes jeg de bagene som er smalest mulig den ene veien slik at de ikke stikker så langt ut fra kroppen, er best å bære. Vurderer også ryggsekk, men er ikke sikker. Kjøpte tidligere en Lowepro Stealth Reporter 200 AW usett og ble ganske overrasket over størrelsen da den ankom. Å se bagen i en butikk før man kjøper, er nok absolutt det lureste ja...

Lenke til kommentar
Jeg tror nesten jeg kan garantere deg en ting: Når du får 17-55 f2,8 blir det ikke aktuelt å dra rundt på noen 18-55mm lenger, så da kan du parkere den i en skuff eller bruke den til brevholder eller noe. Hva du skal med en 50 f1,8 er også et spørsmål. Jeg tror mange kjøper dette objektivet som et supplement til 18-55 f3,5-5,6 og da er den jo super. 17-55 f2,8 er imidlertid et helt annet objektiv som er helt i nærheten når det gjelder skarphet, har bedre autofokus, gir muligheten for manuell fokus uten å stille over AF-bryteren og ikke minst har 3-trinns IS. Muligens litt ufint å si dette nå, men kanskje du har angrerett på 50 f1,8? Jeg personlig tror kanskje at pengene hadde vært bedre anvendt på en motlysblender til 17-55 f2,8 og en soft-box til 430ex, men det er nå bare meg da.

 

Kan bare si en ting: Helt enig.

17-55' en er så bra at de andre objektivene du har bare vil bli bokstøtter.

 

Forøvrig bør du sjekke Domke F6. Ikke så stor, men rommer mer enn det ser ut til. Noen minuser har den, men utseendet er tøfft og den er god å bære.

Endret av birk88
Lenke til kommentar
Er noen av di sekkene dere nevner her vanntette? bare nysjerrig, og er det en nødvendighet....man vet no aldri når himmelen her til lands åpner seg :roll:

7653373[/snapback]

 

De bagene fra Lowepro som har AW i navnet har vel et slags ekstra regntrekk til å dra utenpå igjen. Med det på er det ganske vanntett, men krøkkete å bruke på Rezo 160 ihvertfall. Lowepro har vel dessuten et par ryggsekker som skal ha helt vanntette rom og som flyter med utstyret inn. Sier de ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg tror nesten jeg kan garantere deg en ting: Når du får 17-55 f2,8 blir det ikke aktuelt å dra rundt på noen 18-55mm lenger, så da kan du parkere den i en skuff eller bruke den til brevholder eller noe. Hva du skal med en 50 f1,8 er også et spørsmål. Jeg tror mange kjøper dette objektivet som et supplement til 18-55 f3,5-5,6 og da er den jo super. 17-55 f2,8 er imidlertid et helt annet objektiv som er helt i nærheten når det gjelder skarphet, har bedre autofokus, gir muligheten for manuell fokus uten å stille over AF-bryteren og ikke minst har 3-trinns IS. Muligens litt ufint å si dette nå, men kanskje du har angrerett på 50 f1,8? Jeg personlig tror kanskje at pengene hadde vært bedre anvendt på en motlysblender til 17-55 f2,8 og en soft-box til 430ex, men det er nå bare meg da.

 

 

7651958[/snapback]

 

Tusen takk for svar :-)

Den motlysblenderen du snakker om, har du eksakt hva den heter så jeg kan sjekke pris på nettet?

Blir vel til at jeg kjøper det, hørtes ut som ett meget godt tips :-)

 

Regner med at jeg beholder både kitet og 50 f1.8, for de er kjekke å ha de gangene jeg ikke gidder å bære "tungt"

Er ofte på trilletur med datteren min, og da er det greit å ha noe som er "lite" å putte i stellevesken, som er full nok fra før.

 

Jeg tror jeg kjøper meg både en sekk og en veske, sekken for å ha ett sted å oppbevare alt utstyret i hjemme, og en veske som jeg har plass til: 17-55 f2.8 IS USM, blitsen, ekstra batteri og evnt motlysblenderen. Har jo en liten veske idag som passer til kamerahuset og en av de minste objetivene. Det nyeste objetivet mitt 17-55 f2.8 blir for stort til å få plass i den veska.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :-)

Den motlysblenderen du snakker om, har du eksakt hva den heter så jeg kan sjekke pris på nettet?

Blir vel til at jeg kjøper det, hørtes ut som ett meget godt tips :-)

7655061[/snapback]

 

Motlysblenderen som passer til 17-55 f2,8 heter EW-83J og koster rundt 450 kr. Dette er forsåvidt dyrt tatt i betraktning av at den er laget av plast, men den fungerer ihvertfall bra.

Lenke til kommentar
Tilbake til påstanden om at du ikke trenger 50mm 1.8 når man har is usm linsa.

 

50mm er jo mye mer lyssterk og hvis man skal ta innebilder av unger f.eks så har vel kanskje 1.8 vs. 2.8 mye å si? Unger står ikke stille så IS hjelper lite?

Ok 1.4 hadde vært enda bedre, men...

7670172[/snapback]

 

Unger står ganske ofte stille også. I hverfall i 1/30-dels sekund nå og da. Og med 50mm på et crop 1,6 kamera bør man vel egentlig ikke regne med skarpe bilder på noe særlig mindre enn 1/80-dels sekund uten IS?

 

3-trinns IS oppveier selvsagt ikke 3 blendertrinn bedre lysstyrke og antagelig heller ikke 2, men når man begynner å snakke om litt over ett blendertrinn, samtidig som at objektivet gir andre ubetingede fordeler som raskere autofokus, fleksibiliteten til en zoom og litt mer tele, er det slik jeg ser det høyst relevant å stille spørsmålet om 50 mm f1,8 blir overflødig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tilbake til påstanden om at du ikke trenger 50mm 1.8 når man har is usm linsa.

 

50mm er jo mye mer lyssterk og hvis man skal ta innebilder av unger f.eks så har vel kanskje 1.8 vs. 2.8 mye å si? Unger står ikke stille så IS hjelper lite?

Ok 1.4 hadde vært enda bedre, men...

7670172[/snapback]

 

Unger står ganske ofte stille også. I hverfall i 1/30-dels sekund nå og da. Og med 50mm på et crop 1,6 kamera bør man vel egentlig ikke regne med skarpe bilder på noe særlig mindre enn 1/80-dels sekund uten IS?

 

3-trinns IS oppveier selvsagt ikke 3 blendertrinn bedre lysstyrke og antagelig heller ikke 2, men når man begynner å snakke om litt over ett blendertrinn, samtidig som at objektivet gir andre ubetingede fordeler som raskere autofokus, fleksibiliteten til en zoom og litt mer tele, er det slik jeg ser det høyst relevant å stille spørsmålet om 50 mm f1,8 blir overflødig.

7671533[/snapback]

 

 

Hei

 

helt enig i ovenstående poster angående 17-55. Men husk en ting. Dette er en EF-S linse, det betyr at du ikke kan ta den med deg den dagen du går opp til fullformat. Noe ting kan tyde på at Canon kommer til å komme med flere alternativer i framtiden. Personlig blir det litt drøyt å spandere 8000,- på noe som ikke kan brukes til annet en i bestefall en 30d.

 

Når det gjelder bagger, se på slingshot 200AW. har regntrekk, og er suveren når det gjelder å få kjapt tilgang til kameraet. Har god plass til 400d med batterigrep.

Lenke til kommentar
Lowepro er uten tvil "bra", spørsmålet er hva du har tenkt å ha med deg av kamera og utstyr.

7648031[/snapback]

 

Jeg har Canon EOS 400D med 18-55 kit, også har jeg bestilt blits 430EX, og ekstra linse: 17-55 f2.8 IS USM, 50 f1.8 II

 

Så det vil si at jeg har pr dags dato (inkl det jeg har liggende i bestilling):

-Kamerahus

-3 liser (kommer til å skaffe ett til etterhvert tror jeg)

-2 batterier (ett i kameraet og ett ekstra)

-Blits

 

Hadde vært kjekt å få plass til mitt Ixus digitalkamera også, selv om dette blir minimalt brukt nå..

 

Ønsker primært at objektivet 17-55 f2.8 IS USM sitter på kameraet i vesken, også har jeg de andre løst med meg.

7648783[/snapback]

 

Ville gått for en Lowepro Off Trail II. Du får plass til alt utstyret( hvis du ønsker det), men du kan fjerne enkelte moduler hvis du ikke vil ta med alt utstyret.

 

http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=336

 

Har dette selv, og er kjempefornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...