Gå til innhold

Hjelp til å laste ned en fil med torrent

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har lastet ned en fil fra en nettside og det tok for de første overraskende lite tid (1-2sek).

Da jeg skulle åpne den var det ett bilde av Internett explorer på filen og under står det: TORRENT-fil. Og den eg 63kb.

Hva er det som er galt, 100 vs avandre har lastet ned den samme filen og fått det til.

(Har helt ny pc og har ikke installert mange programmer enda, hvis det har noe å si :dontgetit: )

Endret av JohndoeMAKT
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helt riktig, men ikke glem at det finnes en rekke gratis programmer/filer på slike sider... Trådstarter skrev aldri hva han lastet ned.

7641507[/snapback]

ULV ULV!! ULV FOR FAEN!
Skrevet

Forresten, nå har jeg lastet den ned en gang til med TORRENT og da jeg skal åpne den tror windows det er en lydfil så den åpnes i win amp og jeg hører bare filmen ike ser den....

og ett annet ikon kom det frem en melding: Kan ikke åpne denne NFO- filen.

Hva vil dette si?

Skrevet
Forresten, nå har jeg lastet den ned en gang til med TORRENT og da jeg skal åpne den tror windows det er en lydfil så den åpnes i win amp og jeg hører bare filmen ike ser den....

og ett annet ikon kom det frem en melding: Kan ikke åpne denne NFO- filen.

Hva vil dette si?

7645531[/snapback]

NFo-fil

høyreklikk- åpne i- notisblokk

Skrevet

Det euroshopper siktet til var at det står i retningslinjene at det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Samme faen om det er det eller ikke, så lenge det kan lede til det så er det forbudt.

Dessuten så fulgte det med en .nfo fil i det han lastet ned, og som de fleste vet er det vanlig i ulovlige nedlastinger.

Rapporteres.

Skrevet
Det euroshopper siktet til var at det står i retningslinjene at det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Samme faen om det er det eller ikke, så lenge det kan lede til det så er det forbudt.

Dessuten så fulgte det med en .nfo fil i det han lastet ned, og som de fleste vet er det vanlig i ulovlige nedlastinger.

Rapporteres.

7656473[/snapback]

FTP og HTTP kan også føre til ulovelig nedlasting. Skal vi forby å snakke om det også? For å ikkje snakke om "windows shares". Fyttirakkern, vert jo brukt masse til å spre ulovelig materiell på små lan. Samme med flyttbare hardisker, usbdingser, floppy, zip, tape, cd/dvd og minnekort.

Når eg t.d. laster ned linux distribusjoner, eller filmer som kan distribuerest fritt (ja, det eksistere faktisk. Eg har over 10GB med paragliderfilmer, som alle kan distribuerest fritt, sammen med masse opptag frå seminar/foredrag og diverse anna) så foretrekker eg å bruke torrent der det er mulig, for da sparer eg båndbredde for dei som er så snill at dei legger ut materialet til fri nedlasting. slik at dei kan konsentrere seg om å lage meir, istadenfor å skaffe penger for å kunne hoste materialet.

Skrevet (endret)

La oss ikke krangle om hva som kan føre til piratvirksomhet og ikke, men heller hjelpe trådstarter videre.

.Nfo filer åpnes i notisblokk, hvorfor torrents ofte kommer med .nfo filer i stedet for .txt vet jeg ikke, virker upraktisk.

Hvorvidt du har lastet ned noe lovlig når du sier at du trenger hjelp til å åpne en film, vet jeg ikke. Det kan like godt være en ulovlig film, som det kan være en nullbudsjetts lovlig film, så jeg hjelper deg uansett. Moderatorene kan straffe meg siden om de mener jeg hjelper deg på feil grunnlag.

Last ned VLC Media Player fra her, den spiller av de fleste om ikke alle videofiler. Har bare hatt gode erfaringer med programmet selv om det ikke er kommet i en endelig versjon enda. (1.0). Helt gratis, og veldig enkelt. Fritt for spywares og virus.

------------------

Til dere som kommenterer om dette er lovlig eller ikke: Dere burde bruke "rappoter" knappen i stedet for, så sant dere ikke er moderatorer skal dere heller ikke leke dere er det. Bruk rappoter knappen som alle andre eller la vær å kommenter. Eventuelt kom med noe nyttig som kan bidra til trådstarters problemstilling.

Endret av PatrickM
Skrevet
.Nfo filer åpnes i notisblokk, hvorfor torrents ofte kommer med .nfo filer i stedet for .txt vet jeg ikke, virker upraktisk.

7660011[/snapback]

Om eg ikkje tar heilt feil er grunnen at dei kan lage ASCII med NFO-filer.

Skrevet (endret)

CCCP kan være å anbefale ja, jeg så litt over innholdene nå og det var en ganske imponerende pakke de har samlet. MPC er inkludert i CCCP, så hvorfor kombinerer du Mr.Elendig?

Jeg har sansen for Sovjet Union logoen. Faktisk burde den heter SSSR og ikke CCCP, fordi CCCP er på russisk, den heter SSSR hvis du bruker latinsk skriftssett.

Enten eller, CCCP/SSSR gjør jobben, men det får være opptil trådstarter om han vil innstalere en pakke eller ett enkelt program.

Zeph: Hmm, det ante jeg ikke. Uansett har jeg ikke stor interesse av å lese disse filene så sant de ikke inneholder viktige filer. (Nå snakker vi warez, så jeg skal ikke gå mer inn på det.) Kanskje trådstarter har interesse av det.

Alltid gøy å lære noe nytt. :thumbup:

Nå forvirrer dere meg, både Mr.Elendig og Zeph, bestem dere! :tease:

Endret av PatrickM
Skrevet (endret)

Både .Nfo og .txt er rein råtekst uten noko formatering, så ein kan ha ASCII-kunst i begge.

Å bruke .Nfo har meir med tradisjon, og stammer frå dei gode gamle BBS dagane.

Meit info: http://en.wikipedia.org/wiki/.nfo

@ PatrickM

Eg nevnte MPC fordi CCCP kjem med både MPC og Zoom player....

Endret av Mr.Elendig
Skrevet

HA!

Hvis man ikke vet forskjellen på en .nfo fil og en .txt fil så bør man vel holde seg langt unna scene-slipp :)

En .nfo fil åpner seg _IKKE_ i notepad som standard. Hvis din gjør det så har du sannsynligvis enten:

a) Bedt windows åpne .nfo filer i notepad

eller b) Installert en uoriginal windows som allerede har dette satt som standard.

I original windows åpnes .nfo filer i "System Information", som igjen klager på innholdet.

En .nfo fil er en fil som informerer om innholdet. Grunnen til at det er .nfo og ikke .info er at det er fra gaaaaammelt av og 8.3 filsystemer.

Hvis du vil se .nfo filer uten masse rare tegn så hent "Damn nfo viewer". http://www.softpedia.com/get/Office-tools/...FO-Viewer.shtml

Denne har rett tegnsett og formattering etc. for å vise .nfo filer korrekt.

-C-

Skrevet

Vennligst stopp å diskutere om tråden er lovlig eller ikke. Å få hjelp til hvordan man bruker torrent er legitimt. Om man har sterk mistanke om at trådstarter ber om hjelp til noe som er piratkopiert så stenger vi. Men å be om hjelp til å bruke torrent er legitimt da det også er redskap som brukes til mye lovlig her i verden.

Så la det bli med det. Det er å foretrekke om folk rapporterer når man mistenker noe, så kommer moderator fortere til stedet for å ta en vurdering, i tillegg til at tråden ikke går off topic.

Reaksjon på moderering er alltid ønskelig. Men slik skal foregå på pm slik at tråden ikke går off topic i en diskusjon rundt moderering. Dette av respekt for hva trådstarter ønsker å diskutere. Videre off-topic innlegg slettes uten videre varsel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...