Gå til innhold

TES: Minner Oblivion mye om Morrowind?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler det blir litt feil. Spillet blir ikke som det var tenkt å bli. Er greit nok med mods som legger til innhold og texturemods, men føler det blir helt feil å drastisk endre spillet slik. Dessuten gidder jeg ikke begynne på nytt igjen nå. Og lite keen på å starte på nytt, da jeg ikke spiller spillet så mye lenger.

Lenke til kommentar
Det er vel få igjen som spiller Oblivion uten OOO. Hovedmeningen med den er jo nettopp å fjerne levelscaling. Skaperen har faktisk håndplukket loot til tusenvis av kister i huler i spillet, og balansert det etter vanskelighetsgraden i hulen.

7701551[/snapback]

 

Når du sier "skaperen", mener du da skaperen av spillet, Bethesda, eller skaperen av modden? Om du mener Bethesda: Kanskje så, men jeg føler aldri det er noe spennende å finne i de kistene jeg har vært. En mynt her og en der, og samt et sverd jeg er alt for sterk til å kunne bruke.

 

At OOO gjør spillet bedre, kan ikke sies som forsvar for spillet. Det er ikke Bethesda som har laget OOO. De lagde bare et spill med så mange "feil" at OOO ble en nødvendighet.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Føler det blir litt feil. Spillet blir ikke som det var tenkt å bli. Er greit nok med mods som legger til innhold og texturemods, men føler det blir helt feil å drastisk endre spillet slik. Dessuten gidder jeg ikke begynne på nytt igjen nå. Og lite keen på å starte på nytt, da jeg ikke spiller spillet så mye lenger.

7701703[/snapback]

 

I Wrye Bash kan du resette NPCer, slik at du kan legge til OOO i en pågående save uten at ting går til faens.

Lenke til kommentar
Når du sier "skaperen", mener du da skaperen av spillet, Bethesda, eller skaperen av modden?

7701734[/snapback]

Jeg mener selvsagt skaperen av modifikasjonen, ettersom det var den jeg snakket om. :) Han er kjent på det offisielle forumet som Sotobrastos.

 

Jeg kan love deg at det er ikke mye håndplukket i vanilla Oblivion, nei. )

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Når du sier "skaperen", mener du da skaperen av spillet, Bethesda, eller skaperen av modden?

7701734[/snapback]

Jeg mener selvsagt skaperen av modifikasjonen, ettersom det var den jeg snakket om. :) Han er kjent på det offisielle forumet som Sotobrastos.

 

Jeg kan love deg at det er ikke mye håndplukket i vanilla Oblivion, nei. )

7704409[/snapback]

 

Det var det som var problemet med Oblivion. Verden var altfor generisk i forhold til Morrowind. Man ser fort at hver dungeon er et puslespill av lett gjenkjennelige biter, og oververdenen er typisk standard europeisk fantasy-greie som man gjorde seg lei for mange år siden.

 

Det er det som er synd, at med en gang det kommer en virkelig bra RPG som IKKE er satt i en alternativ middelalder, så selger den som kjøleskap på antarktis. Jeg vil ha flere spill som Torment, Fallout, Vampire Bloodlines; men det kommer ikke til å skje så lenge folk bare er interessert i Sword and Sorcery og Elves and Orcs.

 

Vvardenfell > Tamriel

Sigil > Faerûn

Lenke til kommentar

Ja, en kan godt si at rollespill og fantasy i all generalitet har blitt alt for mye populært blant dagens pop-kultur i det siste. Jeg mistenker at storfilmer som LOTR har vært en stor makt bak dette. Før var det mer "geeky", og det var sånn jeg likte det i allefall. Da var liksom spillene laget av rollespillere, for rollespillere. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Ja, en kan godt si at rollespill og fantasy i all generalitet har blitt alt for mye populært blant dagens pop-kultur i det siste. Jeg mistenker at storfilmer som LOTR har vært en stor makt bak dette. Før var det mer "geeky", og det var sånn jeg likte det i allefall. Da var liksom spillene laget av rollespillere, for rollespillere. :)

7715353[/snapback]

 

Indeed. Finnes ikke noe verre enn når selskap som EA skal lage rollespill.

 

Third Age? More like TURD AGE, amirite? :nei:

 

Men anyways, ble veldig off topic :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

såvidt jeg har fått med meg har ingen nevnt at slossinga på oblivion er mer realistisk en morrowind, vær gang du treffer med enten pil eller sverd så skader du faktisk motstanderen. men jeg synest morrowind er bedre, men der er jo fordi storyline er så mye bedre. morrowind har sin gruppe fans mens oblivion har sin gruppe fans, sidn du ikke likte morrowin så kan prøve oblivion, det er store forandringer,

 

morrowind er for rpg'folk mens oblivion er for action-real adventure folk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...