Gå til innhold

Valg av 37 tommer 1080 eller 720?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny lcd tv nå og er litt i tvil mellom disse modellene:

 

 

Toshiba 37WL66Z

 

eller

 

Toshiba 37WL67ZG

 

eller

 

Samsung LE37S71

 

 

Lest litt rundt om disse og modellene fra Toshiba virker veldig interesante. Problemet er da om jeg trenger 1080 oppløsning eller ikke. Jeg ønsker en tv som er fremtidsrettet men vet ikke helt om jeg gidder betale de 1300 kronene i mellomlegg, er det verdt det?

 

Noen som har kommentarer til Samsungen, er en mulighet men jeg har hørt at mange ikke er noe spesielt glad i den dynamiske kontrasten på disse..

 

Og helt til sist for å gjøre det enda vanskeligere er jeg også i tvil om jeg bør lete etter en rimelig 42" istedet.. Sitter vel ca 2,5-3 meter unna veggen. Er det litt lite med 37", hva syns dere? Hadde jeg hatt penger til å legge i en litt ordentlig 42" hadde jeg seff gjort dette men på student budsjett er ikke det gjort i en håndvending.

 

Skal vist ikke være lett å finne en tv idag... Setter ihverfall stor pris på litt innspill her, blir vel til å bestille om en dag eller to.

 

Edit: Glemte å nevne bruksområder som i første omgang blir analoge tv signaler og tilkobling av laptop, også noe dvd-titting fra en dvd spiller uten hdmi. Blir nok etterhvert også en Get-box men ikke foreløpig... Pc tilkoblingen via vga er viktig.

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der må du nesten bare bestemme deg selv da det jo er svært individuellt hvor mye noe "er verdt". Uansett vil du sikkert ha mye glede av TV'n, selv om det ikke er full HD. De fleste vil sikkert ikke se særlig forskjell på 720 og 1080 på vanlig film uansett. Til PC bruk kan sikkert forskjellen gjøre seg mer merkbar.

Lenke til kommentar

Ved pc bruk ja, dette blir ett stort bruksområde for meg men jeg er litt usikker på om min bærebare med integrert skjermkort vil klare å drive 1080? Noen med erfaringer med dette? Spør igjen; noen som vet hvor Thorsiba tven kan sees i Oslo området?

 

Edit: Dette var meg, trådstarter.. Var vist innlogget på en annen konto

Endret av morten81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...