Gå til innhold

hvorfor lagger Dark Messiah så sinnsykt mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har nettop instalert Dark messiah of might and magic på pcn, men det lagger så sykt mye, og jeg skjønner ikke hvorfor, er det spillet så krevende? specs på maskinen står i profil. jeg burde vel kunne kjøre dette med noenlunde høy grafikk?

når jeg kommer inn på en av banene så begynner det med at lyden er utrolig hakkete, også kommer bilde frem, og jeg prøver og gå, men det tar liksom 30sek før personen i det hele tatt flytter på seg. Jeg har liksom 1-2 fps elns, og loadingene tar jo nermere 10min.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Skrevet

krever sitt hvis du skal spille med alt på maks.

Skrevet

Spiller alt på maks med 8xaf 6xAA i 1280x1024 og ligger rundt 30+ FPS. Krever 512MB minner på GPU for å drive på fult. Hadde 7800GTX før og klarte ikke å få det spilbart på enkelte settings.

Skrevet

jeg må sette textures til medium, alt annet kan jeg ha på maks.

og med en oppløsning på 1280*768. Det er ihvertfal mer enn spillbart nok hos meg, merker ikke noe lagg.

men hvorfor må man ha 512 skjermkort for å ha det på max? holder det ikke med et bra 256mb kort?

Gjest Slettet+130498
Skrevet

egentlig ikke, men for å kjøre det med maks eye candy må man ha en kraftig rigg, funker veldig bra også på en gammel amd pc med 7300gs kortetene

Skrevet
Jeg har på følelsen av at dette spillet er utrolig dårlig optimalisert?

7647311[/snapback]

lol nei, spillet er langt ifra dårlig optimalisert, men gothic 3 derimot.. utrolig dårlig optimalisert..

Skrevet

7647311[/snapback]

lol nei, spillet er langt ifra dårlig optimalisert, men gothic 3 derimot.. utrolig dårlig optimalisert..

7658064[/snapback]

Synes de ble urettfærdig behandlet da. De ble tvinget til å slippe spillet FØR det var ferdilaga!

Skrevet

har alt på maks nå bortsett fra gfx detail, den står på medium,

også har jeg på 1280*768 i oppløsning.

Det går ganske glatt, sliter litt der det er vann.

Skrevet
Er demoen like kravstor som fullversjonen?

7661058[/snapback]

Demoen krever da ikke mye

7661216[/snapback]

Vet. Jeg kjørte demoen fint, men lurte på om jeg da med sikkerhet kom til å kunne kjøre fullversjonen?

Skrevet

7647311[/snapback]

7658064[/snapback]

Synes de ble urettfærdig behandlet da. De ble tvinget til å slippe spillet FØR det var ferdilaga!

7658853[/snapback]

ja, sant nok, men de kunne ha brukt LITT mer tid på optimalisering...

Skrevet
Er demoen like kravstor som fullversjonen?

7661058[/snapback]

Demoen krever da ikke mye

7661216[/snapback]

Vet. Jeg kjørte demoen fint, men lurte på om jeg da med sikkerhet kom til å kunne kjøre fullversjonen?

7661299[/snapback]

Kommer an på systemet ditt. Jeg kjørte demoen fint med alt på fullt, men måtte ned til medium (nå high, i stedet for very high) på texture quality for å få en god framerate med fullversjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...