Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filformat forandret fra NTFS til FAT ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Her kommer en merkelig liten sak. Sitter hos Svigers som har en Acer Aspire 1640 Bærbar pc. Denne fungerte glimrende helt til den pluteslig ble fryktelig treg. Dagen etter kom det selvsagt opp en bluescreen med feilmeldingen "unmountable_boot_volume"

 

Prøvde etter dette det meste med booting. Sjekket Bios og det er kontakt med HD. Tok en liten tur inn i Recovery consol, for og prøve chkdsk /p ,fixboot og bootcfg /rebuild da jeg trodde bootsekvensen var ødelagt.

 

Her kommer jeg inn på d: (andre partisjon) men her ligger kun mappestrukturen men ingen filer. 0 bytes i bruk. På c: kommer det bare opp at nummereingen av mappestruktur er ødelagt (e.l.)

 

Etter og ha gått gjennom "normal" install til ny windows XP, finner jeg ut at c: pluteslig er blitt fat16 mens d: er blitt fat32. Dette virker helt rart da begge diskene er partisjonert til 47 GB.

 

Min teori : Et virus har på en mystisk underfundig måte satt igang en prosess med og konvertere NTFS til fat. Er dette mulig ?? Kan dette reverseres ??

 

Kluet er at disk D: inneholder bare bilder. Dette er selvsagt noe som vi ønsker og ha.

 

 

Noen som har en god løsning/forslag/teori om hva som kan prøves ??

 

'Her mottas alle forslag med meget stor takk og enorm beundring :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en artikkel som forklarer konvertering: http://www.hardware.no/guider//fra_fat_til_ntfs/7737

 

Jeg ville brukt EasyRecovery Professional eller tilsvarende og sett hvor mye av bildene jeg fikk ut på denne måten.. så slipper sviger å miste alle bildene..

 

-soonway

 

Hei,

 

Her kommer en merkelig liten sak. Sitter hos Svigers som har en Acer Aspire 1640 Bærbar pc. Denne fungerte glimrende helt til den pluteslig ble fryktelig treg. Dagen etter kom det selvsagt opp en bluescreen med feilmeldingen "unmountable_boot_volume"

 

Prøvde etter dette det meste med booting. Sjekket Bios og det er kontakt med HD. Tok en liten tur inn i Recovery consol, for og prøve chkdsk /p ,fixboot og bootcfg /rebuild da jeg trodde bootsekvensen var ødelagt.

 

Her kommer jeg inn på d: (andre partisjon) men her ligger kun mappestrukturen men ingen filer. 0 bytes i bruk. På c: kommer det bare opp at nummereingen av mappestruktur er ødelagt (e.l.)

 

Etter og ha gått gjennom "normal" install til ny windows XP, finner jeg ut at c: pluteslig er blitt fat16 mens d: er blitt fat32. Dette virker helt rart da begge diskene er partisjonert til 47 GB.

 

Min teori : Et virus har på en mystisk underfundig måte satt igang en prosess med og konvertere NTFS til fat. Er dette mulig ?? Kan dette reverseres ??

 

Kluet er at disk D: inneholder bare bilder. Dette er selvsagt noe som vi ønsker og ha.

 

 

Noen som har en god løsning/forslag/teori om hva som kan prøves ??

 

'Her mottas alle forslag med meget stor takk og enorm beundring  :)

7631449[/snapback]

Lenke til kommentar

Lurer på om disken har blitt litt tullete på sine gamle dager, og har begynt å prate i usammenhengende setninger :p

1. Fat16 kan ikke forstå partisjoner på over 2GB, som du allerede vet.

2. Det er umulig og konvertere NTFS til FAT uten å måtte formatere

3. Det at D: er "tom" og C: beklager seg er klare tegn på en disk som trenger å bli slengt på gamlehjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...