Gå til innhold

Respons på WintherNews!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg lager et design til hovedsiden til et kommende nyhetssystem/cms som Beethoven koder!

 

Og derfor lurte jeg på hva dere synes om siden og kunne komme med respons, så jeg får gjort siden enda bedre!

 

Siden er Xhtml 1,1 Valid og Css valid. Så kodene trenger jeg ikke noe hjelp med! :w00t:

 

http://danforum.net/winther/

 

Fyr lys! :thumbup:

 

Edit:

Siden er herpa i IE! Fikser på det i dette øyeblikk! Foreløpig funker den best med FireFox!

Endret av Id3fiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig smooth ut dette :D

Et par ting:

  • Synes det kunne vært litt mer luft over overskriftene som kommer inni teksten (f.eks "News heading!" nr. 2) - slik at det er større avstand til teksten over enn til teksten under.
  • Den blå download-boksen på høyre side kunne godt fylt ut hele høyrekolonnen slik at det er like mye luft på venstre side som på høyre. Det samme gjelder download-knappen inni; den kunne vært midtstilt eller aller helst vært like bred som teksten.
  • Synes det ble litt fargeløst og kjipt. En frisk farge som passer sammen med det blå (oransje?) hadde gjort seg.
  • EDIT: Og så har du 1 valideringsfeil! ZOMG!! :ohmy:
  • EDIT2: Litt mer luft på sidene i hovedkolonnen hadde gjort seg. 25-30px så bedre ut.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

oo, I like it alot :) mind if I use some of the ideas?

 

eneste jeg tenker på når jeg er der er at rollover effektene på menyknappene er litt trege, og at siden er litt for bred for meg. men i hvert fall det siste er jo bare en personal preference da :)

 

EDIT: lite tips som jeg liker å bruke er å putte hoverbildet sammen med det vanlige bildet. enten over eller under eller vedsiden av eller no sånt. sånn at bildet bilr dobbelt så høyt/bredt. og så på hover, bare bytte plassering fra høyre til venstre eller opp til ned eller sånt :) da slipper en den trege lastesaken..

Endret av Tussi_qwerty
Lenke til kommentar

Takk for responsen! (^^,)

 

Skal vi se:

* Siden er bred, ja, fordi vi vil få folk til å bruke større oppløsning på pcen sin! :p hehe

* 1 feil er om noen minuter = 0 feil! ;)

* Putte alle bildene i 3 bilder!

* Få inn litt mer kontraster! får se om jeg finner noe som kan passe inn da!

 

Tussi_qwerty hversågod! bare hyggelig å vite at folk vil lage noe lignende pga meg!

 

Noen andre som har litt respons på siden?

Lenke til kommentar

titter du på siden i Opera 9 så ser du at knappene ikke blir helt hvite når man er inne på en meny/side...

 

Selv om dere ikke bruker 1024*768 i oppløsning, så sørg for at man ungår horisontal scrolling ved 768px bred skjerm! Horisontal scrolling er en uting, og bør unngås så godt man klarer

Lenke til kommentar

Menyen vises feil i Opera her. Men den virker i IE. Kan være noe rart med nettleseren min, har vært bugga i det siste.

post-41924-1167870920_thumb.jpg

Likte siden ellers. Litt lite bilder og farger kanskje, men dette vil jo komme (håper jeg).

 

Hva skal du ha under download-boksen da? Synes den teksten ble litt i kjedligste laget. Kanskje litt lite luft rundt teksten der.

 

Får opp denne teksten når jeg trykker på xhtml:

Sorry! This document can not be checked.

No Referer header found!

Og når jeg trykker CSS får jeg denne teksten:

Referer field empty

Winter skrives winter btw :p

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

jeg kjører oppløsning 1600x1200 på stasjonære og 1680x1050 på laptopen. poenget er at jeg aldri kjører nettleseren i fullscreen. som oftest lar jeg den ta opp kanskje halve skjermen og så har jeg andre ting ved siden av ;) og brede sider tvinger meg til å skifte bredden på nettleseren og det er plagsomt :) akkurat nå er den 759px bred..

 

kan forøvrig bekrefte at menyen er feil, slik som han over her har bilde av.

 

hva slags cms er det du har brukt/skal bruke?

Lenke til kommentar

Får ytre noen meninger jeg også da.

 

- Forferdelig glorete og lite estetisk tiltalende header som ikke matcher resten av designet.

- Altfor store kontraster med de sorte linjene rundt omkring.

- Fargene matcher ikke overhodet på skjermen min - blandingen av mørk turkis og gråblått synes jeg ikke var noe særlig.

- Veldig bred layout - hva med å gjøre den smalere eller dynamisk slik at folk som ikke kjører 1920x1200 får like stort utbytte av siden?

- "© Designed and Coded(xhtml & CSS) by Dan @ DanForum Studios." må være noe av det mest harrye jeg har lest noengang. Lag heller en "About"-side, for INGEN bryr seg.

- Generelt dårlig kombinasjon av enkel layout og glorete elementer (kvitt deg med alle krusedullene eller inkluder dem bedre i designet).

- Fiks stygge bugs i menyen i Opera.

 

Helhetsinntrykket mitt er at hele siden er veldig nybegynneraktig. Personlig ville jeg ikke rørt CMS'et med en ildrake engang, med det inntrykket dette designet gir.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Da har jeg fikset på siden igjen!

 

Winther skrives med H siden det er et etternavn! ;P

 

- "© Designed and Coded(xhtml & CSS) by Dan @ DanForum Studios." må være noe av det mest harrye jeg har lest noengang. Lag heller en "About"-side, for INGEN bryr seg.

Det var også bare for å ha noe å fylle footern med!

 

- Veldig bred layout - hva med å gjøre den smalere eller dynamisk slik at folk som ikke kjører 1920x1200 får like stort utbytte av siden?

Hvilken oppløsning har du på skjermen din? den Passer perfekt i 1024*768!(Selv kjører jeg 1280*1024)

 

Jeg har fjernet alle krussedullene nå siden jeg har laget en logo som ikke helt passet inn!

 

CMS er ikke i bruk på siden!

 

Nå skal det meste av feil være borte i IE! Men si ifra hvis det er noe som ikke ser normalt ut!

 

Noen andre som har noe respons?

Lenke til kommentar

selv synes jeg den var penere og mer gjennomført før.. logoen med teksten og fyrverkeri saken skled liksom ikke helt inn i designet føler jeg.. mulig det bare er jeg som synes det da.

 

men en liten ting jeg lurte på.. hva program lagde du alle de krussedullene i? når jeg prøver å lage slike så blir de alltid så utrolig jalla.. hehe

Lenke til kommentar
(lurer fortsatt på hva program du lagde krussedullene i.. om du ikke fant dem på nettet et sted da :p )

7693815[/snapback]

 

Sorry! glemte å svare på det ja! ;P

De er brushes til photoshop! Og de er nok mest sannsynlig laget i flash ja!

Det er ikke meg som har laget dem! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...