Ekko Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 (endret) Jeg var så uheldig å få ødelagt kameraet mitt i julen, men heldigvis dekker forsikringen en reparasjon/nyinnkjøp uten egenandel. (Kameraet gikk i bakken og har i tillegg til en skade på huset en "effekt" som gjør at når det er kraftig lys i bildet blir halv skjermen "blass". Jo lysere motiv, desto mer av skjermen blir misfarget. Linsedekselet er tregt, men ellers har jeg ikke funnet andre problemer.) Kameraet jeg har var kjøpt sommeren 2004 for ca 7000kr mener jeg. Nærmere info kan sees her. Forsikringen funker på den måten at dersom apparatet kan repareres for mindre enn det koster å kjøpe et tilsvarende kamera nytt så skal det repareres, hvis ikke får jeg penger til å kjøpe et tilsvarende kamera. Jeg har fått beskjed av selskapet om å levere inn kameraet og få en vurdering på det. Uten at jeg nå vet hva reparasjonen kan komme på, er det noen som har forslag til hvor mye jeg må ut med for å få et tilsvarende apparat, dvs på hvilken sum skal grensen trekkes på reparer/ikke reparer. Endret 2. januar 2007 av Ekko
k-ryeng Skrevet 2. januar 2007 Skrevet 2. januar 2007 Uten at jeg nå vet hva reparasjonen kan komme på, er det noen som har forslag til hvor mye jeg må ut med for å få et tilsvarende apparat, dvs på hvilken sum skal grensen trekkes på reparer/ikke reparer. Ut fra spesifikasjoner alene, er det faktisk Sony DCR-HC96E som kommer nærmest denne i spesifikasjoner. Denne har et rikholdig utvalg av innganger som ingen av de rimeligere modellene har (så vidt jeg kan se i hvert fall), deriblant mic inn, S-video inn og video inn. Den er litt større/tyngre, men mener de at den er "for dyr" må du bare argumentere med disse inngangene. HC96E koster snaue 5500 kr, litt avhengig av hvor du kjøper den (selvfølgelig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå