Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Flimmer"

på skjermen kan også komme av at Hz på skjermen er satt for laft.

 

Win_Me:

( er nok relativt likt på alle win boxer fra win_9x og oppover )

 

Fra Desktop: Høyreklikk_proppetis_settings_advanced_adapter_refreshrate.

 

Sett den så høyt du kan. 60Hz (samme som TV tror jeg.) er standar.

 

Jeg bruker 100Hz og har ikke noen spesiel Monitor. Det sies at man kan skade monitoren hvis man kjøre for høy Hz, men dette er nok bare gammel lærdom rundt eldre monitorer ( over 6 - 7 år.. mulig eldre :smile:. Med andre ord er det helt sikkert.

Lenke til kommentar

Ok...

 

Det med flimmer og Hz er som Sjanten spør om mer ment som en generel tweak på windows hvis det er noe flimmer på ALLE programer, ikke bare spill.

 

Det eneste jeg kan rådet deg til er den klassiske å si at du bør uansett skaffe deg de nyeste Driverne...

 

Eller...hm..

Hvis dette bare gjelder UT2003 så kan du også sjekke Dxdiagen og se på alle tabbene om det er noen tester der det er problemer med. Spesielt Sound og Display tabben. Prøv også å sett sound til Emulate og skru av og på de forskjellige instillingen i display. Du trenger ikke restart for at effektene skal skje bare presse exit i dxdiag.

 

Start_Run_Dxdiag

 

Hvis vi har missforstått ordet flimmer med laging ( localt ikke internett gaming ) så kan det hende at du under display har disablet AGP'en ( Advanced Grafisk Port ) noe som betydelig vill senke ytelsen på G4 kortet.

 

Ja og du kan, så lenge du ikke sletter noe, skadde marskinen fra dxdiag gui'en. Så ikke vær redd for å prøve ting bare bruk syn fornuft.

 

Pluss du MÅ ha DirectX (dxdiag) 8.1, men sjansjen for at du ikke har det er lik null. Står i Dxdiag gui'en......

 

Sist blir å gå til det UT2003 pagens fourm å søke etter folk med samme problem og/eller løsninger.

Lenke til kommentar

Jeg sa:

"Ja og du kan, så lenge du ikke sletter noe, skadde marskinen fra dxdiag gui'en. Så ikke vær redd for å prøve ting bare bruk syn fornuft."

 

Mente da:

"Ja og du kan IKKE, så lenge du ikke sletter noe, skadde marskinen fra dxdiag gui'en. Så ikke vær redd for å prøve ting bare bruk sund fornuft."

 

 

LOL :wink:

 

Drep han ikke, vent til jeg kommer.

Drep han, ikke vent til jeg kommer.

 

hehe.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Windows XP PRO. (Nylig installert)

Installert Detonator 40.72 (Standard instillinger)

v-sync er "på som standard"

 

Jeg regner med det flimrer i alle FPS spill. Installerte Q3 nettopp, og det flimret der og.

 

Og ja, det flimrer lokalt sett, ikke _bare_ på internett.

 

Quote:


Den 2002-11-24 15:40, skrev LOBOS:

Hvis vi har missforstått ordet flimmer med laging ( localt ikke internett gaming ) så kan det hende at du under display har disablet AGP'en ( Advanced Grafisk Port ) noe som betydelig vill senke ytelsen på G4 kortet.


 

Bruker standard instillinger, har ikke forandret noe selv. Men hvordan sjekker jeg det?

 

Kan det være en HW feil på skjermkortet? Har hatt mye problem med akkurat det korte. Har ikke fått til TV-UT

 

Takker for alle svar. :smile: Men trenger mer hjelp :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 00:14, skrev Gabriel Shear:

Quote:


Den 2002-11-25 00:11, skrev l1th1um_:

Har du klokket skjermkortet ditt? Har du en TV e.l i nærheten?


 

Nei, det er ikke klokket. Har en TV i nærheten, men hva har det å si? :smile:

 

TV`er har en tendens til å forstyrre skjermen KRAFTIG når de står nær hverandre. :smile: Her står TV og skjerm tett sammen, kan ikke ha begge to på samtidig.. blir lite TV på meg :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...