Gå til innhold

Oppløsning, 800x600 myten


Anbefalte innlegg

vargaz. Det er er nok den teorien jeg har mest tro på og... Bekrefta det der med at allt blir så mye større ved å ta noen scrns av de forskjellige oppløsnigene....

 

 

Selv har jeg alltid 100fps når jeg kjører 1280*1024, og liker dette mye bedre enn lavare oppløsnig, selvom jeg begynte med 800*600.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spillt både med og imot flere av disse "proffene" og svaret jeg har fått på det spørsmålet er, hvorfor ikke? har alltid spillt med denne oppløsningen, funker greit nok for meg. Men pleier sjeldent å snakke så mye om instillinger osv. er mest konsentrert om å skyte hoder, og høre etter hva som blir sagt.

Lenke til kommentar
Nei for all del, det er ingen fasit svar på det, men det jeg mente var at 80% som spiller med høy oppløsning er noobs.

Samme gjelder hvis en har [NOR] i nicket sitt så vill jeg si at han er ganske ny i gamet.

Var bare det poenget jeg ville frem til.

7621272[/snapback]

+masse usakelige tegn og @mp3 (maaange nybegynnere som har det, sier ikke alle)

Lenke til kommentar
Mindre sikte, større models, større pixler, mulighet for høyere oppdateringsfrekvens, mer stabil fps, osv

 

=

 

Lettere å treffe/bedre hitbokser/enklere å treffe hodet eller hva man vil kalle det.

 

(Oppsummering av alt som er sagt hittil.)

 

Men at 800x600 er den "perfekte" oppløsningen er ikke noe fasitsvar - mange world class gamere som bruker 1024x768 og spesielt 640x480.

7620985[/snapback]

 

Spiller i 1680x1050 uten noe problem, og har spilt siden åttitallet. ;-) Ikke noen "world class gamer" men gidder ikke å spille i 800x600 *blæh* Ser jo ikke akkurat grisefett ut. Har jeg forka ut 3500 for et fett skjermkort skal det se bra ut også. Det er en del av opplevelsen. Men for all del. Vær überl33t med 1990-oppløsningen deres.. lol

 

Btw: jeg har [NOR] i nicket mitt, og har hatt det siden jeg begynte å spille online, og det begynner å bli en del år siden.

Lenke til kommentar
Mindre sikte, større models, større pixler, mulighet for høyere oppdateringsfrekvens, mer stabil fps, osv

 

=

 

Lettere å treffe/bedre hitbokser/enklere å treffe hodet eller hva man vil kalle det.

 

(Oppsummering av alt som er sagt hittil.)

 

Men at 800x600 er den "perfekte" oppløsningen er ikke noe fasitsvar - mange world class gamere som bruker 1024x768 og spesielt 640x480.

7620985[/snapback]

 

Spiller i 1680x1050 uten noe problem, og har spilt siden åttitallet. ;-) Ikke noen "world class gamer" men gidder ikke å spille i 800x600 *blæh* Ser jo ikke akkurat grisefett ut. Har jeg forka ut 3500 for et fett skjermkort skal det se bra ut også. Det er en del av opplevelsen. Men for all del. Vær überl33t med 1990-oppløsningen deres.. lol

 

Btw: jeg har [NOR] i nicket mitt, og har hatt det siden jeg begynte å spille online, og det begynner å bli en del år siden.

7625373[/snapback]

 

Har [NOR] noenganger i nicket jeg også, men ikke på norske servere.. Spilt i litt over 2 år..

 

Men hvis du har spilt CS siden 80-tallet, så må jo du ha vært med på å utvikle spillet, og jeg vet ikke helt om det fantes noen FPS-RPG i 80 tallet? Mulig jeg ikke tok "spøken" din ellerno, men.. Måte på overdrivelse :)

 

 

Og det med oppløsning, herregud. De som påstår at alle de som er nybegynnere og dårlige til å spille spiller med høy oppløsning, bruker vel brylkrem og har sleik, eller feit mac-gyver hockeysveis?

 

Tidene forandrer seg, og jeg personlig syns ikke det er noe annerledes å spille med 800x600 vs. 1024x640 (ell hva F det er. )

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Og det med oppløsning, herregud. De som påstår at alle de som er nybegynnere og dårlige til å spille spiller med høy oppløsning, bruker vel brylkrem og har sleik, eller feit mac-gyver hockeysveis?

 

Tidene forandrer seg, og jeg personlig syns ikke det er noe annerledes å spille med 800x600 vs. 1024x640 (ell hva F det er. )

 

Du merker ikke forskjell fordi du ikke er god i CS. Ikke noe personangrep eller personlig angrep mot deg, men hvis noen i tråden påstår at de er gode og ikke merker forskjell på 1600x1200 og 800x600 vil jeg gjerne vite hva/hvor dere spiller. :)

Lenke til kommentar
Og det med oppløsning, herregud. De som påstår at alle de som er nybegynnere og dårlige til å spille spiller med høy oppløsning, bruker vel brylkrem og har sleik, eller feit mac-gyver hockeysveis?

 

Tidene forandrer seg, og jeg personlig syns ikke det er noe annerledes å spille med 800x600 vs. 1024x640 (ell hva F det er. )

 

Du merker ikke forskjell fordi du ikke er god i CS. Ikke noe personangrep eller personlig angrep mot deg, men hvis noen i tråden påstår at de er gode og ikke merker forskjell på 1600x1200 og 800x600 vil jeg gjerne vite hva/hvor dere spiller. :)

7628037[/snapback]

 

jeg merker forsjell :) -på grafikken! my bedre og spille med skikkelig grafikk innstilinger :yes: vet du hva grunnen er til at alle "nybegynnere" spiller med 1024/768 og oppover er vel at de har kraftig nok pc til og spille med denne oppløsningen helt ifra starten :) de som begynnte med cs for 10 år siden hadde neppe kraftig nokk pc til og kjøre alt på fullt med 2048/1536......... :roll::ph34r:

Lenke til kommentar

Altså, noen mener man treffer letter og det er lettere å treffe hodene til folk ved å bruke 800 oppløsning..

 

selv gir jeg samma f, og kjøre 1440 oppløsning..

 

Btw, Har både [NOR] og Mp3 i nicke mitt, men det er fordi jeg er norsk, og hører som oftest på mp3..

 

edit: Jeg spiller for at det er morsomt, ikke får å være "supergod" eller ha best stats hele tiden, så oppløsningne er ikke viktig for meg.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
CS eksisterte for 10 år siden jo, husker ikke når det kom men det var over 10 år siden trur nå jeg

7628894[/snapback]

 

 

Release date(s) June 19, 1999 så du tror nok feil. Før du skriver, finn ut at du skriver noe som stemmer og ikke kom med hva du tror... tro kan du gjøre en annen plass...

 

 

Kom ut:

 

June 19, 1999 (Original Half-Life MOD)

November 8, 2000 (PC)

March 25, 2004 (Xbox)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...