Gå til innhold

Oppgradere minne i bærbar selv?


RexDomin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen år gammel bærbar som jeg har lyst til gi litt ekstra minne (totalt 1024mb) på sine gamle dager for å beholde den litt lenger, men da trenger jeg litt hjelp fra dere der ute!

 

For det første, er det å anbefale å sette inn nytt/ekstra minne selv? Eller bør jeg levere den inn?

 

Maskinen min er en Aopen 1557 med en enkelt minnebrikke på 512 mb, DDR PC2700, 166 Mhz. Jeg finner ingen identiske brikker til salgs lenger, dvs. ingen med 166 Mhz. Kan jeg da sette inn en annen brikke med høyere frekvens sammen med denne, eller må begge være like? Bør jeg eventuelt bare bytte ut den gamle brikken og sette i en ny på 1024 mb (og med høyere frekvens?) :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Det går helt fint å sette inn slike brikker selv, men de bør (jeg vil egentlig si _må_) være like. Dersom du ikke kan finne slike, bør du bytte den ut, og sette inn to nye.

 

Last ned manualen fra Acer før du bestiller, og sjekk om maskinen din har støtte for 1024MB, og om den støtter raskere minnebrikker.

Lenke til kommentar
Du må ha PC2700 DDR333MHz på den modellen, såvidt jeg vet! Og det burde ikke være vanskelig og få tak i. Ikke glem at det heter So-Dimm DDR :)

7618404[/snapback]

 

Ok--- spiller det noen trille hvilken produsent jeg kjøper fra?

 

Og hvordan finner jeg ut hvor mange pins minnet må ha? 184, 200, osv....?

Lenke til kommentar
So-Dimm DDR PC2700 - 2x512 eller 1x1024 333Mhz, mottatt! :-D

7618484[/snapback]

 

Hvis din maskin støtter max 1024 MB, kan du IKKE kjøpe en brikke på 1024 MB, da må du ha 2 x 512 MB.

 

Kjøper du en 1024 MB-brikke vil den enten oppfattes som en 512 MB-brikke eller ikke starte i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...